Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

Opstaldning; pris og placering
Forfatter: 
Dato:  22-11-2011 17:38

Hej,

Af ren nysgerrighed gad jeg godt at vide, hvad I giver for opstaldning af jeres islandske hest og hvad opstaldningen indkluderer/indebærer ?

Derudover; er der nogle der kender et godt sted at have en islænder opstaldet nær en god studieby med godt studiemiljø (gerne universitet el. konservatorium)?

Tredje, sidste spørgsmål: Nogle der har erfaring med at have hest ved siden af studie ?

Håber på at nogle vil svare :)

Mange hilsner Ane

0
0
Svar på denne tråd

Opstaldning.
Forfatter: 
Dato:  24-11-2011 21:31

Jeg giver 1150 kr pr hest (har tre). Det indebære stor lys boks, ind og udlukning, wrap ad libitum, halm til strøelse (vi køber så træpiller ved siden af i stedet for), fold tid i alle de timer det er lyst, store tørre folde med max 6 heste pr fold, stor 20x60 bane (ovalbane på vej), runddel og 22 km ridestier lige udenfor døren. Har man dækkenhest sørger ejer af stedet også for at det kommer af og på hvis man ønsker det.

I Roskilde ligger et sted der hedder Nordmarksgården, lige ud til hedeland, hvor jeg engang stod. Var det ikke fordi jeg bor 30 km, derfra, havde jeg nok stadig stået der. Men der er venteliste ved jeg.

Jeg læser til pædagog og har som sagt tre heste. Nu interesserer min mor sig også for hestene, så vi deles om udgifterne. Men vil sige, at jeg har ikke råd til at bo for mig selv. Nu bor jeg så sammen med min kæreste i en meget billig lejlighed, så nu er det intet problem. Men jeg har boet for mig selv hvor jeg stadig havde udgifter på hestene og kun på SU. Det er umuligt. ;) Men har man mulighed for at arbejde mellem studie og hobby, kan det sagtens lade sig gøre. :)

Mht tiden til at ride, har jeg ingen problemer. Mit studie er meget selvstudie, så jeg kan selv styrre hvornår på dagen jeg vil ride, læse osv. Så for mig er tiden til hestene ikke det store problem.

VH Anne Kathrine

OPSTALDNING VED BJÆVERSKOV

I LÆKRE OMGIVELSER TILBYDES.

KONTAKT LYKKE PÅ: 2536 6321

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa.
Forfatter: 
Dato:  27-11-2011 17:10

Jeg bor i Århus, men har ikke flyttet min hest hertil grundet graviditet - ingen grund til den ekstra udgift når man alligevel ikke kan ride... Ved ikke om hun kommer hertil senere eller om hun bare får nogle års tidsfordriv. Det er ikke lykkedes mig at finde en part! Hun står opstaldet for 700 kr. inkl alt - man skal kun komme og ride sin hest... Det er på Djursland ved Kolind. Her i Århus koster det mellem 1000 og 1500 kr.. Og det er der pt for mig ingen grund til! :-)

Ejer af;

• Narnia fra Lille Nørregård IS
  • Harpa fra Ytra-Vallholti IS (R.I.P.)
  • Álfur fra Danefeld IS
  • Diamant DV866 (R.I.P)

Kommende mor, med termin 17. januar :-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider