Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

Ny med Isbuk Hun sveder.... Hjælp
Forfatter: 
Dato:  23-10-2011 21:50

Så fik mig og min bonusmor os en isbuk... Den skønneste af slagsen... MEN:

Hun er meget overvægtig og skal derfor røres hver dag... = Hun sveder...

Hun går i løsdrift og til tider når vi kommer om morgenen er hun svedt på bringen...

Hvad gør jeg...?

Kan man klippe bringen og hun så stadig går uden dækken? For vil jo ikk ha hun bliver syg... Og det gør hun jo oss hvis hun konstant går og er våd pga sved... Men ville jo helst ikk give hende dækken på...

(Håber det gav mening ;p)

Er vant til varmblodsheste men nu skulle min mor med ud og ride og hun er ikk til store heste så nu må jeg jo videre uddanne mig til Isbuk ekspert oss ;p FÅK en lækker hest... Ville ønske jeg kendte til deres dejlige sind noget før...

0
0
Svar på denne tråd

klipning
Forfatter: 
Dato:  23-10-2011 22:15

HEJ

JEG VILLE HELT SIKKERT KLIPPE DEN PÅ BRINGEN OP TIL HOVED OG IND MELLEM FORBENENE. DET GØR JEG MED 2 AF VORES ISLÆNDERE OG DET KRÆVER IKKE DÆKKEN.

KARINA

0
0
Svar på denne tråd

hmmm okki ;p
Forfatter: 
Dato:  23-10-2011 22:16

har du et billede af det? bare så jeg ved jeg ikk klipper for lidt eller for meget

0
0
Svar på denne tråd

Vinterfrisurer
Forfatter: 
Dato:  25-10-2011 14:45

Tillykke med din nye hest.

Tag evt et kig i tråden på joras der omhandler vinterfrisurer.

joras.dk/MySql/forum/ forum_posts.asp?TID=43...terfrisure

Der er mange variationer

0
0
Svar på denne tråd

sveddækken
Forfatter: 
Dato:  01-11-2011 20:18

Ny har jeg haft islændere i over 30 år og aldrig klippet nogen. De kan godt gå og svede lidt lige i overgangsfasen til koldere vejr. Du kan evt. efter en ridetur til vinter lade hende stå med sveddækken, bucas har nogle gode, eller et ulddækken men kun 1 time, det er nok til at underulden tørre op, så hun ikke fryser når hun kommer ud og det evt. blæser

hilsen Bettina

0
0
Svar på denne tråd

klip du bare
Forfatter: 
Dato:  20-11-2011 19:20

bringen, så hesten kan komme af med varmen. De brænder nærmest sammen, når de ikke kan komme af med overskudsvarmen. (hvordan ville man selv ha det med at træne i en minkpels*vaaaarmt*)

Min hest blir klippet hvert år på bringen og ned til knæene på forbenene, for han kan også tricket med at stå stille og svede på folden, samt han efter ridning nærmest kan vrides-og det er bare ikke sundt!! Så hellere lave et hul i deres vinterfrakke, hestene sætter altså pris på det:)

0
0
Svar på denne tråd

smiler
Forfatter: 
Dato:  20-11-2011 20:10
hun er for længst klippet og hun har det meget bedre nu. :) meget mere energi. En rigtig glad isbuk på folden der er vildt gang i hende og har ikk fortrudt mit valg at klippe hende. Kun at jeg ventede så længe :)
0
0
Svar på denne tråd

yugf78
Forfatter: 
Dato:  24-12-2011 12:16

har osse min hingst klippet da hans pels er så tyk og han skal kåres i 2012 så han har en jagtklip og går med 300 gr vinter dækken og i godt vejr intet på, ellers så har han et fleece dækken på i stalden :)

2.5 års islænder hingst efter Joseph fra skardi sælges, 5 gænger, sadelvant og muligt kåringsemne. han er allerede over 140 og ender på omkring 145+, oplagt til FIPO klasser om et par år

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider