jeg ville personligt ikke være bange for at overtage et par heste med gigt og sommereksem, hvis du ved de er passet til UG i forvejen.
jeg selv har en lille ismule med et fantastisk sind, men et elendigt helbred, -hun har ikke gigt, men til gengæld har hun sommereksem, kronisk hudbetændelse over hele kroppen, samt papilonvirus <-(staves?) i ørene.
jeg ofrede det første år jeg havde hende 14000kr på dyrlæge og forskellige behandlinger af hende, men i de efterfølgende år har jeg kun brugt penge på tandraspning, vaccination og binyrebarkhormon injektion hver 3 måned.
efter at have fået bund i det kan jeg holde det nede ved at vaske hende 1x månedligt i blå biotex/ virkonS skiftevis, og så klipper jeg hende hver vinter for hun får luft i pelsen, -og hun stortrives.
godtnok ligner hun et grimt mulddyr hver vinter, i år er manen også røget, -men hun er glad, og frisk.
mht. gigt, så havde jeg god effekt af at give biotin og glukosamin til min gamle DV, den skulle bare varmes ekstra godt op inden der blev forlangt noget af den i ridningen, og så havde den det fint.