Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

 Islænder og dækken....
Forfatter: 
Dato:  28-08-2011 17:33

Hej HN


Ved godt at ismulen ikke nødvendigvis skal have dækken på, men nu gå min ikke i løsdrift og skal når det begynder at blive frostvejr ind på stald - da hun går sammen med varmblodsheste.


Så tænker jeg jo lidt at hun ikke kommer til at opbygge den nødvendige vinterpels - som kan holde regnen ude, eller hvad?


Skal jeg give hende et regndækken på, hvis det regner eller har i andre gode idéer?


Er også lidt bekymret for om hun nu også får det varmt inden i stalden..


Hmm, det er ikke nemt at blande kolde og varme racer Hvad gør i andre?


Jeg regner med at de skal gå ude i 12-14 timer om dagen.


....nu med prinsen og den halve gård :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har ...
Forfatter: 
Dato:  28-08-2011 20:33

aldrig oplevet at en islænder kom til at fryse selv om den er på stald om natten, snarre at den kommer til at svede i stalden!


De fleste steder kommer alle heste jo ud om dagen, og rigtig mange får aldrig dækken på, gælder også DV heste, der ikke lige går konkurrencer.


Så jeg tror det eneste du skal bekymre dig om, er om der bliver "for varmt" for hesten på stald!


Mvh Sarah


Træning og undervisning:

HMS, arbejde fra jorden, samlet ridning for løs tøjle og trailerlæsning


Palomino hoppe på 4 år sælges,mf.

Bedækning v ox pony tilbydes

0
0
Svar på denne tråd
 
 dækken
Forfatter: 
Dato:  28-08-2011 22:48

Mine 2 islændere bliver faktisk for varme om vinteren, så derfor bliver de klippet lidt, men går ikke fast med dækken udenfor....af og til et regndækken hvis det bare står ned, men dette ikke fordi de er klipet....men mere jeg vurderer at de bliver kolde, dette når det regner hele dagen og masser af vind - som vi næsten altid har på Færøerne og der ikke er læ på luftefolden om vinteren.


Er der nogen på Als der ville sælge mig 100-200 gr af deres think mud?? har en mega kræsen hest, så vil se om han vil spise det inden jeg køber det, da jo ikke helt billigt...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for svar...
Forfatter: 
Dato:  04-09-2011 15:01

Mikke


Står dine heste inde om natten?


....nu med prinsen og den halve gård :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 islænder
Forfatter: 
Dato:  05-09-2011 18:07

Mine to islændere stå på stald om natten, og forsøger at have dem ude mest muligt om dagen. De står i en stald med rimeligt højt til loftet, men aligevel bliver de af og til for varme når inde. Ikke mulighed fro løsdrift, men de går i fjeldet et par måneder hver sommer.

Den ene islænder har jeg også haft på stald, da jeg havde ham i Odense, dette sammen med varmblodsheste....og det var her jeg startede med at barbere ham under halsen og maven -tror det kaldes jagtklip, for han var simpelthen driv våd hver morgen, selv om luftig stald.


Er der nogen på Als der ville sælge mig 100-200 gr af deres think mud?? har en mega kræsen hest, så vil se om han vil spise det inden jeg køber det, da jo ikke helt billigt...

0
0
Svar på denne tråd
 
 ikke noget der er normalt
Forfatter: 
Dato:  25-09-2011 10:35

Jeg har en islænder der er MEGET glad for sin boks.

Hun fryser om vinteren, selvom hun ikke bliver klippet. Så hun kommer ind på boks og går også med dækken. Hun er pt aktiv i avlen og bliver kun redet nogle mdr. om året.

Så du kan ikke regne med at fordi det er en islænder af race at den så skal kunne klare noget bestemt pga. af type

Min spiser også ret meget.


Hilsen Marlene

Med en lille prisesse :-)

Mathilde født d.25/8-2009


Wrap af god kvalitet, sælges på fyn

0
0
Svar på denne tråd
 
 loiehfffffff
Forfatter: 
Dato:  11-10-2011 02:16

jeg har også en islænder, som er nødt til at gå med dækken for ikke at fryse.... den står på boks om natten og hvis det er meget dårligt vejr....'


prøvede sidste år uden dækken, men den endte med at stå og fryse, så var nødt til at købe dækkener til den....


den spiser også samme ration som de store heste uden at være/blive for tyk....


take it isi



Fylla fra Tingheden

Tjalfe fra Vittarpnygård


medlem af DI og Dreki

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider