Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

Nogen der kender til dette system?
Forfatter: 
Dato:  20-05-2011 11:46

har du erfaringer med det system og virker det?

teamhorse.dk/ index.pl?artID=IS001&g...l%20udstyr

....nu med prinsen og den halve gård :)

0
0
Svar på denne tråd

nej og det er
Forfatter: 
Dato:  20-05-2011 18:03

der en grund til.

Man kan ik springe over hvor gærdet er lavest. Har selv en ispind med stærk pastendens, og vi knokler for at få tølten på plads. Men sådan en sele, det er snyd og humbug.

Tølt kommer bagfra ved hjælp af aktivering af bagben. så hjælper det jo ikke at krølle hesten sammen fortil.

Håber ikke du vælger at investere i sådan en sele- invester hellere i noget go undervisning, det får i mere ud af-og det er sundere for hesten.

0
0
Svar på denne tråd

Nej...
Forfatter: 
Dato:  20-05-2011 18:57

... og det ligner ikke noget, jeg nogensinde ville så meget som overveje, at lade komme i nærheden af min hest!!!

Såvidt jeg kan se, er det blot en avanceret indspædingstølje. Det sådanne "hjælpemmidler" gør, er at tvinge hestens hoved ned, uden at der på nogen måde, bliver taget hensyn til, hvorvidt hesten faktisk også har ryggen med.

Korrekt holdning, hvad enten det er i tølt eller en hvilken som helst anden gangart, kommer gennem en hest som accepterer bidet, og rides bagfra.

0
0
Svar på denne tråd

Åh nej da, stakkels heste...
Forfatter: 
Dato:  06-06-2011 12:56

Kort og godt - jeg ville aldrig købe en hest der var trænet med hjælpetøjler. Ej heller dette forfærdlige "stykke legetøj".

Og det hele handler jo om, at hesten tvinges i en form som den ikke automatisk er trænet til. Den form og følelse vi alle stræber efter, kommer på samme måde som hos alle andre atleter - træning, træning og træning. Gøres det overilet eller forkert, går man istykker. Således er der også fare for, at heste trænet på denne måde overbelaster deres krop og dermed er mere udsat for skader end ellers.

Et sidste argument for at gå uden om hjælpetøjler er, at heste får en tillært hjælpeløshed. Dvs. at hesten - i afmagt - selv efter tøjlen er taget af, pænt går ind og tager den figur som tøjlen fordrede.

Heste der har gået med fx. chambon og glidetøjler viser ofte denne tillærte hjælpeløshed...

Med venlig hilsen

Anja

0
0
Svar på denne tråd

Det ligner..
Forfatter: 
Dato:  09-06-2011 15:45

..et ondsindet nakketræk. Og det ser ikke ud til at være meget eftergivenhed i det. Jeg har som sådan ikke noget imod enhver form for hjælpemidler, men den der, tror jeg vil gøre mere skade end gavn.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider