Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

Køb-hjælp til vurd. af salgsannonce
Forfatter: 
Dato:  21-04-2011 19:09

Hej Islænderfolk

Jeg er ny inden for islænderverdenen. Jeg har redet store heste i mange år, men er begyndt at ride undervisning på islænder og kunne godt tænke mig min egen. Når jeg kigger på annoncer ligger de heste jeg synes passer til mig, typisk på 40- 45.000 kr.

Nu har jeg så lige set en annonce på en, som jeg synes ser rigtig skøn ud, men den koster noget mindre. Det virker underligt, da den (i mine urutinerede øjne) ser ud til at være på højde med dem til 40-45.000 kr.

Er der en venlig sjæl der kunne tænke sig at kaste et blik på annoncen for mig, og så måske kan gennemskue, hvad det skyldes at denne hest ikke er dyrere?

Hvis nogen vil hjælpe, vil jeg gerne sende et link til annoncen, da jeg ikke vil "offentligegøre" det her, af hensyn til sælger.

På forhånd tak for hjælpen.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-04-2011 20:37

Vil gerne kigge den for dig....

Hvad søger du af islænder?

0
0
Svar på denne tråd

Tusind tak for hjælpen
Forfatter: 
Dato:  21-04-2011 20:54

Jeg har sendt dig en mail med link til annoncen.

Jeg leder efter en islænder med et roligt temperament, som kan rides i skoven med andre og alene, og med gode adskilte gangarter. En hest jeg kan blive dygtigere på, selvfølgelig med en masse undervisning. Den skal være 100 pct. sund og rask.

0
0
Svar på denne tråd

også mig
Forfatter: 
Dato:  21-04-2011 22:06

hvis du gerne vil have en second opinion

shop.islandshesten.dk/

Udsalg Udsalg Udsalg

0
0
Svar på denne tråd

Mange tak
Forfatter: 
Dato:  21-04-2011 22:17

Ja, tak det vil jeg meget gerne.

Jeg har sendt dig en privat besked.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  22-04-2011 09:32

Min mail virker ikke.....

Prisen på islænder er faldet utrolig meget og sådan en hest du leder efter lå til over de 40.000 kr før krisen satte sine spor i DK. Nu vil jeg sige du nemt burde kunne finde en til 25.000 - 30.000 kr.

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men har du tjekket http://www.pophest.dk/ de har mange heste og til rimelige priser.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  22-04-2011 09:39

Hov 25.000 - 35.000 kr skulle der stå Husk man kan jo nemt forhandle om prisen

Ellers opret en købs annonce på www.joras.dk og skriv en max pris. Er sikker på du nok skal få en del henvendelser...

0
0
Svar på denne tråd

Privat besked
Forfatter: 
Dato:  22-04-2011 15:31

c-tina. Jeg har sendt dig en privat besked med annoncen i stedet for, hvis du stadig vil se på den.

Jeg har kigget lidt på pophest.dk. Det er bare så svært for mig at vurdere islænderne, når jeg har så begrænset erfaring. Det er virkelig ikke sjovt at være "nybegynder" igen efter mange mange år som rytter

Min underviser har sagt til mig at en islænder der vil passe til mig, ligger prismæssigt omkring 35.-45.000. Derfor har jeg primært kigget efter heste i denne prisklasse. Hun har også sagt at hun har nogle kontakter, så hun gerne vil hjælpe mig. Jeg kan dog godt lide selv at tjekke markedet lidt, i stedet for måske at være begrænset til at skulle vælge en hest fra et bestemt sted, som hun kender. Jeg tænker, at det måske også kan gøre at jeg kommer til at betale lidt i den gode ende for hesten.

Tak for input

0
0
Svar på denne tråd

hjælp til salgsannonce
Forfatter: 
Dato:  22-04-2011 19:25

Jeg er som dig tidligere stor heste rytter. Fik min første islandske hest for 5 år siden og har nu 2.

Det din underviser siger, at en god hest koster ml. 35.-45.000.

størrelsen spiller også ind på prisen. Hvis du er høj eller kraftig, så skal din hest være mindst 142 cm i stg.

Når du ser hesten skal du helst med det samme synes, at her er hesten!

så skal du få den handelsundersøgt af en dygtig dyrlæge, som har erfaring med islandske heste..

Endvidere skal du undersøge om den har sommereksem. Det kan godt snyde nu, hvor hestene har tyk pels og endnu ikke smidt den. De heste der har sommereksem er måske endnu ikke begyndt at klø sig.

Er den lige når du ser den bagfra. Må ikke være skæv i krydset.

Skal bøjeprøves. Det er ikke sjovt at få en hest med spat.

Min første hest købte jeg i en anerkendt salgsstald og den kostede 50.000.

En anden mulighed er at tage på rideferie i Island og så finde den eneste ene hest der! Du får meget mere hest for pengene i Island.

Håber du finder den helt rigtige hest.

Hoppe eller vallak?? Jeg har en af hver og foretrækker vallakker. De er nemmere.

0
0
Svar på denne tråd

syntes du skal
Forfatter: 
Dato:  24-04-2011 14:13

finde en der virkelig ved noget måske din underviser der kan tage med og kigge gennem læse annoncer....

Venlig Hilsen

Line K. Jeppesen

Mor til smukkke Smilla 09.04.09

Stævner/Træning/Dommer

www.Nordhus.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider