Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

Meget rolig...
Forfatter: 
Dato:  21-11-2010 17:48

Hej.

Jeg er igang med at tilride mig dejlige islænder, men tænker lidt over han's sind.

Hovedtøjet tog han bare i munden/på, da jeg prøvede det første gang og har gjort det siden.

Longering går stille og roligt fremad, med skridt/stop, men også lidt trav.

Prøvede lige en fuldmonteret stofsadel på ham i dag og den var han helt kold over for. Kiggede på den, gik 2 skridt fremad og var lige glad med gjorden under maven og da jeg spændte den lidt. Gik ca. 100 m. med ham og der kom ikke en reaktion på, at han havde sadel på.

Det er en helt anden verden jeg er kommet til, har før redet store heste til, men deres sind er meget mere lumsk end islænderene, så jeg holder mig til ismuller fremover.

Ville bare lige ud med mine tanker og oplevelse med Matti.

MVH. Jeanett

Livet er hvad du gør det til....

0
0
Svar på denne tråd

Tilridning
Forfatter: 
Dato:  21-11-2010 18:30

Lyder fedt din islænder tager det pænt at blive tilredet.

Jeg er også ved at tilride min vallak, han tager det også meget pænt. Jeg er begyndt at "ride" ham, ganske stille og roligt i longe. Min mand er i den anden ende af longen. Jeg er meget stolt af min skønne dreng . Det skal siges at jeg altid har redet islændere og har haft disse skønne heste i 20 år

Der er bare en ting du skal vide. Det kan være farligt at anskaffe sig en islænder, man nøjes sjældent med en, pludselig har man 2-3 stykker . For mange år siden læste jeg i et Tølt blad: "islandske heste er lige som mælkebøtter, man starter med en enkelt og i løbet af et kort øjeblik har man en flok" Og vi er nok flere der kan nikke gengældende til det .

Hilsen Maria og isbamserne

0
0
Svar på denne tråd

Flere...
Forfatter: 
Dato:  21-11-2010 19:54

kommer der også her...

Min datter går til ridning og har p.t. en gl. rideskoleponny herhjemme, men han skal også skiftes ud med en islænder, når hun magter ridningen meget bedre....

Så en bliver til to eller flere....

Livet er hvad du gør det til....

0
0
Svar på denne tråd

Davdav
Forfatter: 
Dato:  14-01-2011 14:40

Jeg føgler tit med i tilridning på min rideskole (kun for islændere) men det er meget forskelig hvordan den islandske hest reager..men det er tybisk aldrig noget vildt på nogen måde..Den seneste der er blevet tilredet har været en af de slemmeste vi har tilredet..og han lagde sig ned;) og det er jo næsten ingen gang vildt:D Der gik kun en uge og så fik vi ham til at lade vær med sin lidt dårlig opførelsexD

De er så hyggelige sådan nogle is-muler..!<3:)

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa.
Forfatter: 
Dato:  20-01-2011 15:48

Jeg tilrider selv vores islændere, jeg har tilredet ca. 10 indtil videre(jeg er 14 år), og de har alle taget det roligt og pænt. På ryggen er de fulde af kraft under kontrol og det føles bare dejligt.

Gør livet til en fest rid islandskhest...

Salg af islandskeheste www.haarkildegaard.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider