Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

Islænder taber sig???
Forfatter: 
Dato:  28-09-2010 22:27

Laver det her indlæg for en veninde, hun har en islæder vallak på 19 år som bliver ved med at tabe sig og har gjordt det siden foråret, han er tjekket af dyrlæger osv der intet kan finde på ham, blodprøver osv er normale, han vil stadig gerne ud og gå men er ikke så ernergisk som han plejer at være. Han står i løsdrift og bliver fodret 3 gange dagligt med hippolyt foder og havre samt wrap, som tilskud for han div vitaminer, samt masch og gulerødder.

Er der nogen af jer der har en ide om hvorfor han taber sig og hvad man evt kan gøre for at få ham til at tage på?? Han er sat op i foder uden effekt.

Hilsen Nadja.

www.Lafontaine.minisite.dk

Lafontaine Foto

med speciale i dyrefotografering, køre ud på hele Sjælland.

0
0
Svar på denne tråd

Ormekur
Forfatter: 
Dato:  28-09-2010 22:28

Han har fået ormekur og har ikke orm, hans afføring er tjekket af dyrlægen...

Dyrlægen har selvfølgelig tjekket ham flere gange senest igår.

Hilsen Nadja.

www.Lafontaine.minisite.dk

Lafontaine Foto

med speciale i dyrefotografering, køre ud på hele Sjælland.

0
0
Svar på denne tråd

mærkeligt
Forfatter: 
Dato:  29-09-2010 00:03

Jeg ville skifte over til Brogaardens 16+, samt give roepiller og lidt olie i maden samt YSY.

Faktisk så ville jeg kontakte Brogaarden og få dem til at lave en foderplan til en hest i den alder og huld. Det gjorde jeg med min gamle islænder-vallak og han trivedes rigtig fint på foderplanen derfra, blev ret hurtig fin efter jeg købte ham og satte ham over på Brogaardens plan.

Ved ældre heste skal der tages hensyn til lever, min måtte fx. ikke få lucerne.

Hvordan ser hesten ud, jeg tænker, den har vel ikke fået Cushings Disease (tynd, hængemave, ko-røv og meget pels)?

Pøj pøj med ham - jeg har en forkærlighed for ældre heste, de er så kloge og dejlige

0
0
Svar på denne tråd

min har tabt sig efter bændelorm
Forfatter: 
Dato:  05-10-2010 19:12

og han får build up som tilskud og ser fin ud nu.

귀한 시간 내주 대단히 감사드립니다

Som vi siger på landet!!

En fjollet signatur, som så meget andet....

0
0
Svar på denne tråd

har han...
Forfatter: 
Dato:  05-10-2010 19:25

... fået tjekket tænder?

Michael Moesby-

nu uden billeder i sin præsentation, efter HN, i deres nye regler vil have man giver HN fuld brugsret så de kvit og frit kan anvende brugernes billeder som de vil...

蛋糕
(Kage)
0
0
Svar på denne tråd

Linamix
Forfatter: 
Dato:  13-10-2010 23:36

Hejsa...

Ja det er ikke altid lige let med de lidt ældre heste, og fodring. Jeg går selvfølgelig ud fra at hesten har fået ordnet tænder, det anbefales at få det gjort 2 x årligt, i forhold til den optimale optagelse af maden, samtidig rigtig god kvalitet af hø, ad libitum, rent vand, Brogaardens 16+ og evt. Linamix. Og så skal han nok ikke fodres i flok, men have ro til at spise i boks, eller væk fra de andre heste, og så er det en god ide at fodre 3-4 gange i døgnet i stedet for bare 1 gang, fodret bliver bedre udnyttet.

Randi med de 3 vidunder-muler

0
0
Svar på denne tråd

Tænder
Forfatter: 
Dato:  14-10-2010 12:11

Og af en rigtig hestetandplejer.

Ældre heste kan sagtens få noget bag i munden, som dyrlægen ikke kan se.

Med væmlig hilsen
xtiny

"Den, der kun venter på, hvad fremtiden vil bringe- har ingen"

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider