Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

Dyrdilmyri
Forfatter: 
Dato:  13-09-2010 12:43

Jeg blev godt nok hamp og tosset over at læse at islænder klubben Dyrdilmyri medlemmer SKAL ARBEJDE for at starte stævner hos dem. selv ellers koster det ekstak at starte. hvad fanden er det for en politik og deres arranmanger er kun blevet til eliten for ungrytter og de har ingen tureridning.Jeg vil mene at man skal som klub være i møde kommende og ikke presse sine medlemmer.Mig for de sku aldrig som medlem

Kom med din mening

0
0
Svar på denne tråd

Syntes det er helt iorden
Forfatter: 
Dato:  13-09-2010 21:09

hvem skal ellers gøre arbejdet`? og vil man så betale ekstra er det fint for mig ellers ville toprytterene hele tiden gå fri nu er det lige for alle...

Venlig Hilsen

Line K. Jeppesen

Nu mor til smukkke Smilla 09.04.09
Kommision/Hingste/Træning/Dommer
www.nordhus.dk

0
0
Svar på denne tråd

Der fik du vækket mig igen ;-)
Forfatter: 
Dato:  14-09-2010 09:41

Jeg var med i den bestyrelse, der gik af i foråret netop fordi vi var slidt ned fordi at det altid var de samme 10-15 mennesker, som skulle lave alt til de 7 stævner der er om året

Det 1½ år jeg sad som formand lært jeg at medlemmerne i den grad ikke har forstået hvad det vil sige at være medlem af en forening.

Det betyder nemlig groft sagt at alle hjælper alle, men det er blevet til at dem, som kun er skovtursryttere skal lave stævner til stævnerytterne for stævnerytterne kan ikke finde ud af at hjælpe til det stævne de selv skal ride og det er sgu noget fis! Jeg har selv redet, speaket og været dommersekretær til samme stævne, men ja, man har ikke så meget tid til at sidde på sin bagdel og hyggesnak fordi der ikke er ret mange frivillige.

Hvis alle startende ryttere hjælper, så er det cirka 1-1½ time fra torsdag aften(hvor cafeteria sættes op og foldene tegnes op) til søndag aften(hvor der ryddes op) og det er altså ikke ret meget.

Hvad angår skovtursridning, så har jeg selv arrangeret rideture, så vidt jeg husker 5 styks, hvor jeg 3 gange har været mig selv og min veninde, som har part på en af mine heste(hun er ikke medlem). For der har ikke været særlig stor tilslutning og det ved jeg at begge de 2 tur udvalgsformand der har været hos Dyrdilmyri har oplevet. Det gør at man ikke gider blive ved og ved og ved med at arrangere. Sørgeligt, men sandt

Jeg er helt sikker på at du er MEGET velkommen til at arrangere en ridetur og du er også meget velkommen til at komme over til mig og ride en tur sammen med mig i Gribskov Bare send en PM, hvis du vil med på tur :-)

Hestelig hilsen Julia

0
0
Svar på denne tråd

Dyrdilmyri
Forfatter: 
Dato:  14-09-2010 11:15

Det kunne jo være en ide at man lavet et stævne udvalg ? som disederet stod for opgaver til stævnerne,Det ved jeg at man har i så mange andre klubber,Hvor er det bare ærgeligt at folk bare er så snot hamrende selvglade at de ikke gider at hjælpe at man skal tvinge folk nu om dage syndes jeg godt nok er pinligt.Det er ikke for at rakke ned på klubben.Men jeg ville bare ikke tvinges til at skulle lave noget det burde der være et stævne udvalg til eller arbejdsudvalg.

Hilsen Susanne

0
0
Svar på denne tråd

Dyrdilmyri
Forfatter: 
Dato:  14-09-2010 11:28

Vi er helt enige om at det er tragisk at en klub med over 500 medlemmer skal tvinge sine medlemmer til at hjælpe, men det har bare vidst sig igennem flere år at folk siger: "Det er for dårligt at ingen vil hjælpe og når jeg skal starte til sommer, så skal jeg nok hjælpe". De glemmer bare at melde sig og hvis man spørger så kan de altså ikke hjælpe af en eller anden grund.

Set i det lys, så synes jeg faktisk at det er fair nok man pålægger hver eneste startende rytter at hjælpe med et eller andet. Jeg ved at Dyrdilmyri har valgt at gøre det lidt efter samme model som rideklubben Thor.

Hestelig hilsen Julia

0
0
Svar på denne tråd

tralalala
Forfatter: 
Dato:  19-09-2010 21:34

Synes det er fedt at hjælpe til. Især som skriver.

Så det gør ikke mig noget.

En anden ting er at klasserne er ca 400 kr. billigere end mange andre klubber. For de penge vil jeg gerne hjælpe til!!

Hobby avl af miniature heste:

Perhaps Love

La Luna

Incredible Dark Design

http://minihesten.skysite.dk/

smagen af Bøf

kødet er fra Angus

www.bomholdt.dk

et sted du kan købe kvalitetskød

0
0
Svar på denne tråd

hvorfor i alverden
Forfatter: 
Dato:  22-09-2010 00:02

skal en lille flok slide og slæbe gratis hele weekender for at andre kan ride rundt og hygge sig??

Tal lige om at tilbyde en lillefinger og få taget hele armen .

Hvad med dem i ledelsteamet som måske også gerne vil ride, men ik kan nå det, fordi de skal servicere dig og alle andre som nægter at løfte en finger??

Hvordan tror du stævnet kommer på benene i første omgang??

Benhårdt arbejde.

Nææ du, velkommen til den virkelige verden hvor man må yde for at kunne nyde.

Jeg syns det er ret og rimeligt at folk blir sat i sving(og så meget er det godt nok heller ik de blir sat til).

Jeg var ved pinsestævnet i colleting ring i 22 stive timer fordelt over 2 dage, på trods af jeg ik sku ride.

Og det gjorde jeg fordi at der var massivt brug for noget hjælp, for folk vil ha og ha og ha, men ik hjælpe til!!

Hildingur kører samme system, man skal hjælpe til, ellers rider man ik, slut færdig .

Folk der ik vil hjælpe, så alle kan nyde stævnerne, kan for min skyld blive helt væk.

Utaknemmeligt.

0
0
Svar på denne tråd

Jamen dog...
Forfatter: 
Dato:  11-10-2010 18:04

....hvorfor er det så slemt at skulle hjælpe?

Der er jo ingen der siger, at du skal starte stævnet?

Og er der noget galt i, at en klub er en sportsklub, som støtter deres medlemmer? Der er en del af Dyrdilmyris medlemmer der er i elitegruppen og på landsholdet, og mange af medlemmer er konkurrenceryttere. Os skal der også være plads til.

Er man ikke til ovalbaneridning, kan man jo passende melde sig ind i f.eks. Dagfari, som arrangere et hav af ture. Pas dog på, måske beder de dig om at tage kaffe med.

Stokkerupgård

Træning tilbydes

Uddannet C-træner i 2006 med årets højestes gennemsnit i Danmark

www.sgislandsheste.dk

0
0
Svar på denne tråd

dyrdilmyri
Forfatter: 
Dato:  17-10-2010 21:42
fordi de presser folk til det.Det er en dårlig politik de kunne lave et arbejdsudvalg som man gør i mange andre klubber.Ja det ville jeg da gerne gøre hehe.

Hilsen Susanne
0
0
Svar på denne tråd

arbejdsudvalg
Forfatter: 
Dato:  17-10-2010 23:44

susanne du skal tænke på at det er ulønnet arbejde udvalgene påtager sig, og det tit op til stævnerne tangerer et fuldtidsjob at få det hele til at klappe.

Leje af sted og praktiske planlægning af dette, dommerkontakt til internationle som nationale/rejseplaner/kost/logi, rytterfestplanlægning, planlægning af klasser, opsætning af telte, sponsorkontakter.. jeg kunne blive ved. Der er mange faktorer der skal opå plads. Og det er inden man overhovedet nævner ordet praktisk arbejder UNDER stævnet-endsige bagefter.

Der skal jo være skrivere hos dommerne, nogen til at sørge for at folk kommer ind og ud af banen, speakere, oprydning, cafeterie, dommerpleje. U name it. Sidst jeg tjekkede efter var frivillige os kun mennesker med to arme og to ben, så hvordan du har tænkt sig det skal kunne klappe uden ekstra hænder, uden "tvang" ja det forstår jeg slet ik.

Når rytterne vil ha store stævner med de rigtige dommere fra andre lande bla. med gode forhold, for så vel ryttere, heste og publikum, så kræver det alle tar et træk.

Måske de frivillige hjælpere ikke har lyst til at knokle måsen ud af bukserne i døgndrift for at andre bare kan komme dalrerne for at ride, rode, beklage sig over det meste umulige- for så som frivillig bagefter at rydde op efter alle og stå tilbage med en flad fornemmelse af utaknemmelighed og ligegyldighed.

Du kan da passende melde dig ind i et stævneudvalg hvis du mener det er frækt at de ridende skal hjælpe til. Så kan DU være den der kæmper med det praktiske frivilligt.

0
0
Svar på denne tråd

Dyrdilmyri
Forfatter: 
Dato:  18-10-2010 15:47

Jeg er medlem af en klub og står for tur/trænings udvalget.Ja jeg ved godt at det er frivilligt arbejde men at skulle tvinge folk til at hjælpe syndes jeg godt nok er utroligt.ellers må man jo bare aflyse et stævne så kan folk se hvor vigtig arbejds kræften er.I vores klub har vi et stævneudvalg + arbejdsudvalg med arbejdsplaner men vi tvinger ikke vores medlemmer til at arbejde for at skulle starte stævne.det er dem der sidder i bestyrelsen der gør arbejdet da de har selv valgt det.

0
0
Svar på denne tråd

Frivillig tvang
Forfatter: 
Dato:  27-10-2010 11:30

Det er sørgeligt men sandt - folk har "ikke tid " til at hjælpe.

jeg er frivillig i Spejderne.... og for nogen år siden havde jeg emnet oppe på general forsamlingen og der blev vedtaget (det var forældrene selv ) at der var "frivillig tvang" - opgavnerne blev fordelt og så SKULLE man møde op - var man forhindret byttede man med en anden forældre.

Jeg kan ikke forestille mig det er nemmere i Heste regi at få frivillig hjælp....

Min veninde har for nylig stillet op i et toppur stævne og der skulle hun være dommer sekretær til et heat - det syntes hun så var spændende...

Men tror bare desværre at "friviilig tvang" er den eneste måde man får hjælp på.

Kongur fra litla-moshvoli - min læremester

0
0
Svar på denne tråd

ja så længe
Forfatter: 
Dato:  27-10-2010 20:11

folk ik selv melder sig, så må man ha det som en del af "kravet" for at stille op.

Man kan ikke bare få og få.. man må yde for at nyde.

0
0
Svar på denne tråd

Vand på min mølle
Forfatter: 
Dato:  01-11-2010 23:11

Susanne - ingen tvinger dig til hverken at hjælpe eller at deltage i stævnerne. Det er helt dig eget valg. Vil du ikke hjælpe, må du lade være med at tilmelde eller også må du betale mere for at få lov at være med.

Du er helt forkert på den, når du mener, at bestyrelsen må tage tørnen "for de har selv valgt det". Hvor længe tror du en klub ville overleve på det? Jeg kender faktisk til et par stykker, der er ved at lukke ned, fordi der ikke er nogle, som orker at tage en bestyrelsespost, fordi medlemmerne mener, at bestyrelsen er til for at opvarte medlemmerne.

Jeg er mangeårig deltager på tilskuerpladserne og har gennem disse år lagt mærke til en del ryttere, som aldrig var at finde på hjælperlisterne, hvilket jeg ikke synes er helt OK.

Min datter er opdraget til, at hvis hun vil ride stævner, så SKAL hun også yde et eller andet.

Jeg er ikke så mobil mere, så jeg melder mig ikke mere til noget fast, da jeg kan have en dårlig dag, hvor bevægelse er forbundet med store smerter. Men jeg er ikke bleg for at hjælpe til med forefaldende - f.eks. indsamling af stole som er blevet taget ud langs banen, men som - når dagen er forbi - ikke bliver sat på plads igen. Eller opsamling af fritflyvende affald, som er blevet henkastet på tilskuerpladserne.

Jeg har faktisk i sin tid netop foreslået arrangørerne af Ungdomsstævnet, at de skulle indføre et gebyr for de, som ikke vil hjælpe til. Jeg synes, det er rimeligt, at de som ikke vil hjælpe, må betale sig fra det. Som det tidligere er nævnt: man må yde for at kunne nyde.

Nogle af de ryttere, som aldrig er at finde som hjælpere, kan heller ikke finde ud af at rydde op efter sig. F.eks. samle affald op samt rydde folde og bokse efter hesten. De tager det for givet, at det gør andre for dem.

En af vore tidligere lokalklubber indførte i sin tid forhøjet kontingent for de, som ikke deltog i klubbens arbejdsdage på banen. Det, syntes jeg også, var en rigtig god idé.

0
0
Svar på denne tråd

Stævnehjælp
Forfatter: 
Dato:  02-11-2010 10:14

Tja, da jeg for maaange år siden sad i stævneudvalget i en storhesteklub skulle folk også melde sig til et eller andet arbejde, samtidig med tilmelding til stævnet. Det er den mest retfærdige måde synes jeg. Alle der vil nyde, må yde.

Der er bare så mange småopgaver, der SKAL løses, men som ingen gider påtage sig. Hvem skal åbne ridehusporten for hver rytter, hvem skal løbe med dommerkritikker fra dommer til sekretariat, hvem skal samle springbomme op efter nedrivning... Til stævner med islandske heste skal der også lukkes ryttere til og fra banen - også i regnvejr. Der skal være skrivere til dommerne - som i øvrigt kan være en uhyggeligt lærerig tjans.

Og i og med at det altid er Tordenskjolds soldater der får stævnet til at fungere, så synes jeg det er ok at der er tvungne arbejdsopgaver med en stævnetilmelding. For eller ved vi jo godt at der altid vil være nogle der ALDRIG løfter en finger.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-11-2010 13:19

Hold da op syntes nu det lyder rimeligt hvis der er problemer med at få hjælpere nok.Det er sku altid de samme der knokler og så er der dem der bare kommer og høster frugten. Det er som regel også dem der er hurtige til at brokke sig hvis alt ikke lige klapper.

Ligesom dem der går på jagt, dem der har hund skal ind i alt krattet og drive, mens dem der ikke gider træne og besværet med at have hund bare kan stå på de gode pladser og skyde.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider