Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

Min nye hoppe:) Hvad synes i?
Forfatter: 
Dato:  12-09-2010 11:25

Dejlige Brynja: importeret for tre år siden. 9 år gammel 4-gænger med den blødeste tølt. Følsom - reagerer på den mindste hjælp. Ikke i form i øjeblikket - men det skal der snart rettes op på. Skal ikke bruges til konkurrencer - kun hygge og skovture! Her kommer lige lidt billeder.

Billede
Billede
Billede
Billede
Billede

Hendes far er blommevindott ligesom Brynja selv. Hendes mor er rød med lys man og hale. Begge stabile skovtursheste.

0
0
Svar på denne tråd

Lækker farve!
Forfatter: 
Dato:  12-09-2010 13:36

Når jeg engang skal være ismulechauffør, så ønsker jeg mig en model i præcis den farve! Den er bare SÅ flot!

Og tillykke med hende, hun ser sød og venlig ud

Hilsen Inge

- med de to smukke muler Milo og Gazella - og den skønne Leonbergerhvalp, Sully!

0
0
Svar på denne tråd

Takker :)
Forfatter: 
Dato:  12-09-2010 14:58

Må også indrømme at farven også spillede en lille rolle da jeg valgte hende, selvom personligheden selvfølgelig er vigtigere! Og jo, hun er rigtig sød. Kommer altid og hilser på folden :)

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke.....
Forfatter: 
Dato:  13-09-2010 20:08

med din dejlig islænder. Hun er rigtig pæn og håber, at i får mange gode timer sammen.

Sakl selv ud at kigge på islænder her tirsdag, det bliver spændende...

Knuz Jeanett

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke
Forfatter: 
Dato:  14-09-2010 08:18

Hun er rigtig smuk..... Lige min farve, stort tillykke

0
0
Svar på denne tråd

Tak til jer begge!
Forfatter: 
Dato:  14-09-2010 12:30

Jeanett: Håber du finder lige den islænder der passer dig i dag!

Jeg prøvede 5 andre islændere før Brynja, men det var faktisk et nemt valg! Følte at vi passede sammen helt fra start. Håber du får det ligesådan :)

Thax1977: mange tak! Ja, det er også min farve:)

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke
Forfatter: 
Dato:  15-09-2010 22:08

Hvor er hun smuk -er vild med farven! Meget misundelig hehe

0
0
Svar på denne tråd

Mange tak:)
Forfatter: 
Dato:  16-09-2010 13:42

Ja, det er en speciel farve. Sjovt at pletterne er ved at blive mørkere nu hun får vinterpels.. De forsvinder ikke, hun bliver bare næsten sort med brune pletter!

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke
Forfatter: 
Dato:  19-09-2010 15:16

Tillykke med hende.

Hun er da bare helt fantastisk smuk.

Din fremtidige springhest sælges

Man bliver ikke større af, at gøre andre mindre.

0
0
Svar på denne tråd

Takker!
Forfatter: 
Dato:  19-09-2010 16:01

Dejligt at der er andre end mig der synes det! Jeg var helt solgt da jeg så hende i hvert fald..

0
0
Svar på denne tråd

Men skal vi ikke
Forfatter: 
Dato:  19-09-2010 17:19

...se nogle ridebilleder af den fine dame??

Hilsen Inge

- med de to smukke muler Milo og Gazella - og den skønne Leonbergerhvalp, Sully!

0
0
Svar på denne tråd

Jo, det
Forfatter: 
Dato:  19-09-2010 18:11

skal i da :) Jeg venter lidt med at ride hende, så hun kan falde til først. Men nu skal jeg snart igang! Det bliver lækkert:)

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke med dine nye hest!
Forfatter: 
Dato:  20-09-2010 09:48

Tillykke med din nye hest!

Håber du får mange dejlige år med hende.

Movindott er en smuk farve.

Min hoppe Sia er ifol med Hrimnir fra Feti der også er movindott, så jeg går og håber på et smukt movindott hoppeføl til foråret.

I forvejen har jeg en smuk gyldensort vindott hoppeplag og en movindott broget hoppeføl der skal sælges her ved fravænning.

Det skal dog siges at hende den movindott broget er ikke ægte, hun er kun halv islænder men viser utroligt nok alle 5 gangarter.

Så jeg kan godt forstå du faldt for en vindott.

Med venlig Hilsen Karina

Prøv en Islænder!
Du vil garanteret syntes det er skideskægt!

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-09-2010 10:47

Tillykke med din nye hest.

Hvor er hun bare smuk:-) Det er sjovt, når man først har fået en islænder, så får man(aka jeg) lyst til at have een i hver farve - fordi de er så smukke og specielle

Og din er da bare en smuksak af format:-)

Har brug for din "heste-stemme" på

www.aaretsdyreven.dk

TUSIND TUSIND TAK

Anja Kjeldbjerg

0
0
Svar på denne tråd

Takker, hvor er i søde alle sammen :)
Forfatter: 
Dato:  20-09-2010 18:47

Karina: Mange tak! Ja, det er en skøn farve. Jeg overvejer også at sende Brynja ned til Hrimnir til foråret. Har ikke helt bestemt mig til om det skal være ham, men det er ret sikkert at hun skal til hingst. Det kunne da være spændende at avle på den farve. Specielt fordi hun er så blommet:) Lyder til det er nogle smukke heste du har! Vil krydse fingre for føllet bliver vindott :) Men ligegyldig hvilken farve, er islændere jo bare skønne!

Cavallo: Takker :) Ja, der hvor jeg købte hende var der faktisk en i stort set hver farve man kan komme på. Det var vildt spændende at se dem alle :) Ville også have flere hvis jeg havde bedre tid og råd. Men det kommer måske! Har kun Brynja indtil videre. Men min mor har en dejlig rød vallak som bor herhjemme sammen med Brynja, så ham kan jag da heller ikke holde mig fra:)

0
0
Svar på denne tråd

Smukke Brynja
Forfatter: 
Dato:  20-09-2010 19:44

Må man spørge, hvor du har fundet og købt smuksakken?

Hilsen Inge

0
0
Svar på denne tråd

Nettie
Forfatter: 
Dato:  20-09-2010 20:00

Der er billeder af dem på min præsentation.

Jeg vil fraråde dig at sende din hoppe til en hingst med vindott gen.

Vindott gen i dobbelt dosis har de fundet ud af kan giv alvorligt øjendefekter hos afkommene, så man råder til kun at avle den i enkelt dosis.

Med venlig Hilsen Karina

Prøv en Islænder!
Du vil garanteret syntes det er skideskægt!

0
0
Svar på denne tråd

Ja, det må man da!
Forfatter: 
Dato:  20-09-2010 20:02

Hun er købt hos Vikinghøj, de kan kun anbefales :) De avler på stabile familie- og turheste, og går også en del op i de sjældnere farver.

0
0
Svar på denne tråd

øjendefekter
Forfatter: 
Dato:  21-09-2010 00:44

Hej Karina :)

Tak for dit råd. Jeg så at der var en artikel i Tölt om øjendefekter, den må jeg hellere nærlæse! Hrimnirs forældre er begge vindotte, men på Brynjas side er det kun hendes far. Ved ikke om det har noget at sige.. Men efter hvad jeg har forstået, vil en sort eller brun hingst være bedst til hende. Så er der stadig rimelig chance for et vindott føl:) Det skal undersøge det nærmere de næste måneder. Har også en brun hingst i tankerne som Brynja kender lidt og vist er tosset med;) Han står nemlig på Vikinghøj, hvor hun kommer fra.

0
0
Svar på denne tråd

vikinghøj
Forfatter: 
Dato:  21-09-2010 06:49

jeg synes nok at jeg kunne kende din hest.

i februar købte jeg min hest fra vikinghøj og har også været fuld tilfreds...

der er sådan en ro på det sted :))))

det er en dejlig hest du har der!

0
0
Svar på denne tråd

Nettie...
Forfatter: 
Dato:  21-09-2010 08:52

Nettie du skrev "Hrimnirs forældre er begge vindotte, men på Brynjas side er det kun hendes far" - det passer nu ikke, Hrimnir er efter den kendte Orri f Pufu, som er ganske almindeligt sortbrun. Det vintotte kommer fra Hrimnirs mor.

Tillykke med din nye hest, hvad hedder hendes forældre?

0
0
Svar på denne tråd

Nåhh ja
Forfatter: 
Dato:  21-09-2010 10:29

Helle: Ja, men jeg kender da godt Ari! Er han ikke brun med blå øjne? Og, ja du har helt ret, det er et dejligt sted; vikinghøj.

Nina: Det er da også rigtigt, jeg var lige inde på worldfengur og tjekke. Må have læst forkert et sted! Takker for rettelsen :)

Brynjas far er Ljómi frá Svaðastöðum og mor er Maí-Blesa frá Hrafnabjörgum 1. Ingen af dem er højt kårede, hun er avlet som hygge og familiehest.

0
0
Svar på denne tråd

Virkelig fin :)
Forfatter: 
Dato:  16-10-2010 16:52

Skøn hoppe at se på! Og dejlig farve ;)

Har selv en dreng i denne smukke farve og det er så sjovt at han om sommeren er næsten lilla-brun med gule blommer om om vinteren næsten kuld sort :)

Fik afvide at an ville midste pletterne med tiden, men det er heldigvis ikke sket i nu!

Ejer af en skøn vindótt islænder vallak, sort hoppe plag og en fjordheste vallak. Fylkir, Jodís og Zafir <3

Hjælp de stakkelse dyr fra Athen, Chios og Ios

0
0
Svar på denne tråd

Skægt :)
Forfatter: 
Dato:  18-10-2010 17:42

Brynja skifter farve på helt samme måde.

Hun er næsten sort nu, men med brune pletter :) Og hun er ni år gammel, og stadig meget blommet, så tror ikke at hendes pletter forsvinder:) Måske beholder din også blommerne.

Det er en spændende farve!

0
0
Svar på denne tråd

Vikinghøj
Forfatter: 
Dato:  19-06-2011 21:20

Hvor er hun lækker, jeg skal ned på vikinghøj imorgen og se på ismule, glæder mig, de har en i samme farve som din til salg Moá hedder hun, har store forventninger til stedet, fordi jeg kun har hørt godt om det

0
0
Svar på denne tråd

Bedre sent end aldrig
Forfatter: 
Dato:  20-06-2011 07:12

får jeg lige svaret dig Nettie at jo Ari er brun med blå øjne...

Den har vi meget glæde af :)

0
0
Svar på denne tråd

Stort tillykke:)
Forfatter: 
Dato:  20-06-2011 09:18

Stort tillykke med hende. Hun er da utrolig smuk:)

Håber I får mange gode år sammen:)

Med venlig hilsen

Anja

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke med din islænder!
Forfatter: 
Dato:  09-09-2011 15:07

Hun ser aldeles skøn ud! Tillykke med din nye islænder. Jeg skal selv have to næste år, - så det bliver rigtig dejligt endelig at få en man kan ride på igen. Minishetlænder er jo ikke lige det der er mest velegnet, når man er 11 år, og 165 høj. :-)

Hun har også en dejlig farve. Dog hælder jeg mest selv til sort eller mørke brun.

Jeg håber du for rigtig mange glade stunder sammen med hende! :-)

Isabella

&

Sidus, Fey og Bob.

0
0
Svar på denne tråd

:D...................
Forfatter: 
Dato:  11-09-2011 16:47

Hvor er hun skøn - er helt tosset med den farve

Synd hun ikke lige har kæmpe hårpragt - men pyt, bare hun er sød og rar... og farven den bliver bare ikke bedre! Super stort tillykke med hende.

Vi har også lige købt en ismule - han har heller ikke så meget hår, men han virker bare utrolig godmodig og venlig - lige hvad vi ledte efter

www.loevenholm.mono.net/9393/

~ Hilsen Maj, Pøls & Bjørnen ~

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider