Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

Islænder med dressur sadel.
Forfatter: 
Dato:  26-09-2009 14:32

Er der nogen af jer der,rider med dressur sadel på jeres islænder.??

og har i et billede af hesten, med sadlen på.??

0
0
Svar på denne tråd

det gør jeg...
Forfatter: 
Dato:  26-09-2009 18:44

Jeg har en Trekker Master II som jeg er meget glad for.

Den ligger rigtigt godt på alle vores heste og så er den tillige god at sidde i.

0
0
Svar på denne tråd

jeg rider med en wintech hightech.
Forfatter: 
Dato:  26-09-2009 19:20

Dejlig stofsadel. Vil aldrig tilbage til lædersadel.

귀한 시간 내주 대단히 감사드립니다

Som vi siger på landet!!

En fjollet signatur, som så meget andet....

0
0
Svar på denne tråd

tralalalala
Forfatter: 
Dato:  27-09-2009 10:38

Jeg rider også i en Winteck dressur sadel. Rider dressur på min store hest og så min mors islænder. Jeg sidder bedre i min dressur sadel end i den gamle islænder sadel min mor har til den hest jeg rider hehe.

Hobby avl af miniature heste:

Perhaps Love

La Luna

Incredible Dark Design

http://minihesten.skysite.dk/

smagen af Bøf

kødet er fra Angus

www.bomholdt.dk

et sted du kan købe kvalitetskød

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  27-09-2009 13:17

Hej

Det glæder mig enlig at høre,at fordi det er en islænder.

SKAL man også ride i en islænder sadel.

jeg har nemlig kig på en lækker J.C Quantum dressur sadel, og i den har jeg nemlig min elskede knæstøtte.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-09-2009 11:39

Jeg rider i en Fredy Röösli Pilatus. Den er jeg super glad for, elsker det dybe sæde.

Hmm... Det er ikke meget man kan se af sadlen på billedet, men jeg har ikke et bedre ved hånden.

Billede

Signe

Vignir fra Hammel

1988

Pinni fra Lille Nørregård

2002

0
0
Svar på denne tråd

i bund og grund
Forfatter: 
Dato:  28-10-2009 00:01

handler det jo om at finde en sadel som passer i bredden-OG i længden og til hestens bygning generelt. for mange isbukke er korte i ryggen og enten lidt flade over ryggen eller lidt overbyggede bagtil og det skal man lige ha med i baghovedet, når man handler sadel.

Jeg måtte droppe min elskede Bates isabelle werth til min ismule, da sadlen var for stor.

Så jeg købte en Equipe sadel istedet som også må betegnes som en dressursadel ud fra opbygning osv. den er bare "kortere" end mange andre sadler.

Min ismule med dressursadel.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg bruger -
Forfatter: 
Dato:  30-10-2009 11:15

- Stübben Tristan...

Chris!

I never give up - I never give in...

0
0
Svar på denne tråd

Dressursadel
Forfatter: 
Dato:  04-11-2009 21:46

Jeg har ikke en, men vil meget, meget gerne have en da jeg synes de er SÅ behagelige at sidde i. Men i princippet kan du ligge en hvilken som helst sadel på en islænder hvis den bare passer - jeg har f. eks. en westernsadel til min Píla :)

Cecilie

- med hovdyret Píla aka Pi-Lille

Aahr... Det er jo bare noget bidløst hippienonsen... Ikke?

Píla - den dag jeg mister dig, mister jeg mit liv... Du er alt min tøs :') <3

0
0
Svar på denne tråd

Dressur sadel
Forfatter: 
Dato:  16-12-2009 11:32

Jeg rider i en Globus dressur sadel i syntet stof og en str 16,5 og den måler jo KUN 43 cm lang. Hvilket gør den fordelagtig til meget kortryggede heste.

Og den har da indtil videre passet 4 stk islændere

Og den er dejlig blød og jeg kan skifte knæstøtte og kopjern ud fra hvilken hest jeg rider.

Her ses den på min afdøde Vikingur (beklager kvaliteten)

Vikungur fra ca 128-130 stg og meget kort rygget og med svej i ryggen.

Og her ses den på på Skálmar (kun 2 gang på ryggen af ham)

Skálmar er ca 145-147stg og lidt robust med lige ryg og mellem længde.

Og min næste sadel som jeg køber her i det nye år, er også en Dressur sadel

Mvh
Henrietta Joye ejer af Vikingur fra Sejershøj & Ægir fra Toftdal
-
Lykken er ikke at få, hvad man ønsker - men at ønske det, man har..
Medlem af Ganti og DI
0
0
Svar på denne tråd

Islænder med dressur sadel
Forfatter: 
Dato:  09-01-2010 23:21

Hejsa

Jeg er lykkelig for at min Kieffer Lech Proff ligger så godt på min islænder...så jeg vil bruge den på ham, når vi kommer til tilridning her i 2010....

mvh DibDab alias Dorthe

0
0
Svar på denne tråd

Contact sadel
Forfatter: 
Dato:  30-01-2010 15:39

Hejsa :)

Jeg bruger selv dressursadel på min islænder. Det er en Kieffer Wien, og det er jeg rigtig glad for, da den ligger super godt på ham. Plus man har en bedre kontakt til hesten i en dressursadel.

En gang om ugen rider jeg en islænder som har en bomløs dressursadel, hvilket er en drøm! Man får nemlig de her store knæpuder, som du jo også selv er helt vild med. Jeg har selv oplevet i andre bomløse sadler, at jeg ikke følte jeg havde en særlig god kontakt til hesten i dem. Sådan er det bare slet ikke i denne her ( www.contact-saddle.com ). Man kan virkelig mærke at hesten kan arbejde ordentligt under sig.

Og man får bare en lækker tølt i den. Jeg ved ikke hvad det er den gør, men i hvert fald får den bare fordelt trykket helt perfekt så hesten virkelig kan arbejde.

Jeg håber selv at kunne få den sadel på et tidspunkt, jeg har bare ikke rigtig penge til at købe ny sadel nu. :-)

Billede

Måske lidt svært at se sadlen rigtigt på det her billed, men der er nogle meget bedre billeder på hjemmesiden.

Hilsen Thea ?Thor?

0
0
Svar på denne tråd

bruger også contact
Forfatter: 
Dato:  21-02-2010 20:44

Hej

Jeg rider også i en dressur sadel på min islænder og jeg er super godt tilfreds med min contact-sadel fra www.contact-saddle.com . Jeg havde tidligere en Pathfinder islænder sadel til ham, men jeg følte den var for bred til mig i sædet. En contact sadel er mere smal i sadet og så er den meget flexibel og kan ligge på de fleste heste, da den er bomløs (men en super god kvalitet! og helt igennem læder)

Hilsen Mette

- Nu er min lykke gjort - en islænder og en lusitano :-)

www.dyrevalkyrien.dk

0
0
Svar på denne tråd

sadler
Forfatter: 
Dato:  13-04-2010 19:59

Jeg rider i Windsor Greenline dressur sadle på begge mine islænder.

Billede

0
0
Svar på denne tråd

Sadeltype
Forfatter: 
Dato:  20-06-2011 10:43

Dejligt at læse at nogle bruger dressursadel til ismuler. Vi har en Kloster kombisadel i 16''. Kigger på ny dressursadel da min datter mest bruger ponyen til dressur. Ponyen er ca 136 høj og ryggen er 1 meter fra lansemærke til halerod. Hun har et flot svaj i ryggen = godt sadelleje.

0
0
Svar på denne tråd

Bagerste ribben
Forfatter: 
Dato:  22-06-2011 08:40

Calinka ?Dreyri?:

Er det din nye sadel du har på billedet? For her ser det da ud som om, at den kommer noget ud over bagerste ribben - altså at den er for lang og dermed ligger vægt der hvor hesten ikke har bæreevne?

Med venlig hilsen

Anja

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider