Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

Spørgsmål til islændersadler.
Forfatter: 
Dato:  23-03-2009 23:18

Jeg har gået og tænkt de sidste par måneder om en sådan sadel er smallere i taljen end alm. engelske dressursadler?

Sædet er jo mere flad og de fleste jeg har luret på, har close contact.

Jeg aner ikke om det bare er mig som har stirret mig blind på denne mulighed, i håb om at sådan en sadel ville kunne hjælpe mig igang med at ride igen.

Jeg ganske enkelt har indset at jeg ikke kommer igang igen i de engelske modeller. De er for brede i taljen, dybe i sædet, og låser mine ben fast.

I bund og grund duer de engelske bare ikke til mig efter 8 hofteoperationer og jeg savner at ride.

Så fortæl alt hvad i ved om opbygning af jeres sadler, både det positive og negative.

0
0
Svar på denne tråd

Hej Maria :-)
Forfatter: 
Dato:  24-03-2009 21:35

Hejsa til dig der gerne vil igang med at ride efter 8 hofteoperationer... det lyder hårdt, håber du stadig har mod på livet efter sådan en tur.. men dit indgangs digti din profil tyder på at du er ved ok mod ;-)

Til dit spørgsmål om opbygning af islandske sadler.. jeg har brug for lidt flere detaljer om hvad du specifikt har af behov for at en sadel virker for dig og din/dine hofter??? Ellers så skriver jeg bare i øst og vest og måske om noget der slet ikke har relevans vedr. dine ønsker..

Så bare en opfordring - skriv lidt mere om hvordan du kan sidde i uden smerter og om hvilken bevægelser du gerne vil have at sadlen giver frihed til, så kan det være jeg måske kan komme i tanke om jeg kender en sadel der kunne være en mulighed..

Hilsen Matilde :-)

0
0
Svar på denne tråd

anbefaler
Forfatter: 
Dato:  25-03-2009 11:20

Prøv at kontakt Katrine der ejer http://www.optimalsadel.dk

Hun har rigtig meget viden indenfor sadler og deres opbygning både sadler med bom og de bomløse slags.

Og som svar til dit spørgsmål, så oplever jeg selv at de islandske sadler desværre også har en tendens til at være for brede i deres sæde opbygning.

For mit vedkomne har det hjulpet da jeg købte mig en Globus syntet dressur sadel, dejlig blød og kan varmt anbefales.

Vil ikke skrive for meget om den her, da du så risikere at dit indlæg flyttes.

Men skriv da gerne en PM hvis du vil hører mere om den.

Held og Lykke i sadel junglen.

Mvh
Henrietta Joye & Vikingur fra Sejershøj
-
Lykken er ikke at få, hvad man ønsker - men at ønske det, man har..
Medlem af Ganti
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider