Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

bomløssadel vs almindelig
Forfatter: 
Dato:  07-03-2009 22:20

Hej alle hn'er :)

- Jeg har proevet at soege paa emnet, men kunne ikke finde en tidligere debat.

Men mit spoergsmaal er om en bomloessadel er bedre end en almindelig og evt. hvorfor?

Mvh Luise,

0
0
Svar på denne tråd

der er mange tråde
Forfatter: 
Dato:  08-03-2009 22:31

Du skal lige prøve at søge igen (evt også på www.joras.dk)...

Men en ting der er specielt ved islændere og bomløse er at islænderen ofte er så kortrygget at rytteren har svært ved at ride i en sadel der er kort nok uden at tungdepunktet i sadlen kommer for lagt tilbage.

I en bomløs som fx barefoots modeller, kommer rytterens vægt til at ligge der hvor man ville sidde uden sadel, hvilket også er der hvor hesten fysisk bør bære sin rytter.

Derfor vil en bomløs efter min mening være langt bedre end en bomsadel der ikke passer både hest og rytter.

Dog er bomløse sadler efter min mening en ca ligeså stor videnskab som bomsadler, fordelen er bare at man kan 'fikse' meget selv, hvis man sætter sig ind i det.

MVH Anja

0
0
Svar på denne tråd

Jeg bruger
Forfatter: 
Dato:  09-03-2009 14:56

en bomløs sadel og er meget glad for den. Det er en Barefoot Cheyenne dry tex. Den er også meget rimelig i pris.

en fjordhest er en dejlig hest

0
0
Svar på denne tråd

Bomløs
Forfatter: 
Dato:  09-03-2009 16:54

Efter min mening er de bomløse sadler forbeholdt de eminente ryttere med uovertruffen god balance og ro i sædet!

Og den billige fra harald skrald ol. er intet værd!

En god bomløs er lige så dyr som en sadel med bom.

Mvh. Louise - med bom

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  11-03-2009 08:06

Tusind tak, alle sammen :) Jeg er glad for at I gad hjaelpe.

0
0
Svar på denne tråd

bdjjdaj
Forfatter: 
Dato:  14-03-2009 19:19

Ja det er rigtig at en god bomløs er lige så dyr som en god bomsaddel, men til gengæld kan man spare de mange dyre besøg ved sadelmageren, og man kan bruge den samme sadel til mere end en hest.

Men det er vigtigt at huske og investere i rigtig gode trygfordelene sadelunderlag, samt at bomløse sadler ikke er til for tunge ryttere... Ellers tjek naturhesten.com der står nogle gode artikler omkring bomløs sadel

Mvh Maria

0
0
Svar på denne tråd

BOMLØS
Forfatter: 
Dato:  21-03-2009 19:33

jeg bruger også bomløs på min kortryggede hoppe, som fik ondt i rygge af vores tideligere bomsadel. det fungerer rigtigt godt og man hr en meget bedre kontakt til hesten. Min sadel var ligeså dyr som en bomsadel, til gengæld er den super lækker og god for hesten. Den hedder sensation.

Selvom sadlen er bomløs er det vigtigt at den passer - vi fik en dame ud med en masse sadler og fik den der lå bedst.

vi brugte noget der hedder optimal sadel, det var rigtigt godt :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider