Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

bid til unghest
Forfatter: 
Dato:  30-01-2009 14:11

Jeg skal til at købe et bid til vores unghest, men hvad skal jeg vælge? Det skal være et bid som generer mindst muligt og som bliver liggende hvor det skal. Jeg har prøvet at have et almindeligt to-delt ret tykt bid på ham, men umiddelbart tror jeg at et tyndere bid vil være bedre - men hvad er jeres erfaringer?

VH Julie

Part tilbydes til voksen (stor pony).

Udstyr sælges: Dækkenhals, ridestøvler, gjord, sadelunderlag m hestemotiv.

- Se præs/annoncer.

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  30-01-2009 15:03

De gange jeg har været med til tilridningen af islændere har vi brugt muffebid..

Håber det hjalp lidt

Skrev Emilie

Gør livet til en fest rid islandskhest<3

Part på Trölli<3

Islændere 4-ever..

0
0
Svar på denne tråd

tyndere bid
Forfatter: 
Dato:  30-01-2009 21:53

men ellers efter mundens opbygning. Jeg bruger som oftest et tyndt tredelt helt alm. med store ringe

Salg af rideudstyr til islandske heste og deres ryttere.

Udsalg nu!

shop.islandshesten.dk/specials.php

0
0
Svar på denne tråd

o8i9849t5t
Forfatter: 
Dato:  30-01-2009 23:10

bruger oftest et alm todelt lidt tykt eller et tredelt evt med kobber, men jeg foretrækker tredelt til ungheste

DEN 1/9 03 døde min stjerne

ZENTA MIN VEN R.I.P

PINTO HOPPEFØL SÆLGES FRA 1/12 08 SKRIV FOR MERE INFO OG BILLEDER

0
0
Svar på denne tråd

investering
Forfatter: 
Dato:  31-01-2009 13:30

Det er helt rigtigt, at et tyndere bid er det gode valg. Man må endelig ikke tro, at ungheste skal tilrides med tykke bid. Det er de færreste islændere, der overhovedet har plads til et tykt bid i deres små munde, og det kommer derfor til at gøre mere skade end gavn.

Til den umiddelbare tilridning (ryttertilvænning, stop, frem, dreje) er et bid med parérstænger anbefalelsesværdigt. Parérstængerne har en god pædagogisk effekt på drejeindlæringen og sørger for, at man ikke trækker biddet gennem munden. Selv ønsker jeg mig det, som Herman Sprenger har lavet, men det har vist lange udsigter. Det er noget pebret i prisen.

Hvor jeg dog synes, at et tredelt HS KK ultra med D ringe er alle pengene værd. Det er et virkeligt godt bid, til både tilridning og til ridning af den uddannede hest.

0
0
Svar på denne tråd

tak for svar
Forfatter: 
Dato:  01-02-2009 18:27

Jeg vil gå efter et tyndt 3-delt bid, og så vil jeg lige se nærmere på de forskellige muligheder med ringe og parérstænger. Jeg havde netop tænkt at jeg gerne ville opnå den effekt som den Sara beskriver med parérstængerne, så det kan være det er dér eller ved D-ringe jeg ender.

VH Julie

Part tilbydes til voksen (stor pony).

Udstyr sælges: Dækkenhals, ridestøvler, gjord, sadelunderlag m hestemotiv.

- Se præs/annoncer.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider