Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

hvor gør jeg af benene?
Forfatter: 
Dato:  26-01-2009 21:35

Hej

Jeg har fornyligt fået part på en islænder, sådan nogle har jeg ellers ikke redet i mange år. Ham her bliver stortset kun redet uden sadel, og jeg er nu kommet i tvivl om hvad jeg skal stille op med mine forholdsvis lange ben. Det går rimeligt godt med at blive siddende på ham, uanset hvad jeg gør ved dem, men jeg vil gerne have et fornuftigt sted at "gøre af dem" der er også grænser for hvor dumt det behøver at se ud.

Mine overvejelser går på om jeg skal ligge dem ind til ham, så er det også nemmere at give schenkelhjælp, eller de bare skal have lov til at "hænge og flagre"? Så er der ikke noget som helst at holde fast med, kun balancen, men der er tilgængæld lidt nemmere at styrre tempoet hvis han ikke kommer til at forvæksle det med noget drivende, for fremdrift må han siges at have nok af.

Håber nogle kan komme med et godt råd.

Jeg kan ikke aldtid styre livet, men jeg kan vælge at få det bedste ud af det

0
0
Svar på denne tråd

bare hænge
Forfatter: 
Dato:  27-01-2009 15:14

Schenklerne skal som ved alle andre heste bare hænge og følge med. Som du selv er inde på bruger man kun balancen til at holde sig "fast" med.

Bruger du dem til at klemme dig fast med har de ingen effekt som hjælpere.

Om det ser dumt ud er vist en vanesag.

Hvorfor rides han uden sadel?

Salg af rideudstyr til islandske heste og deres ryttere.

Udsalg nu!

shop.islandshesten.dk/specials.php

0
0
Svar på denne tråd

Tak...
Forfatter: 
Dato:  28-01-2009 16:46

Hej.

Tak for dit svar, det er også det jeg syntes fungerede bedst, men ville gerne være sikker på at det var det rigtige byggede på.

Hans fik ondt i ryggen af den gamle saddel, så nu går han helt uden indtil der er blevet sparet op til en bomløs.

Jeg kan ikke aldtid styre livet, men jeg kan vælge at få det bedste ud af det

0
0
Svar på denne tråd

Hej ang. bomløs
Forfatter: 
Dato:  30-01-2009 19:18

Det er en kanon indvestering med en bomløs sadel. Jeg rider selv islænder i bomløs og overvejer om vi også skal ha et bidløst hovedtøj ,da min hest er meget let på tøjlen. Elsker bare når man kan give hestene den naturligeste og bedste oplevelse af ridning.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider