Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

Så er jeg klar til islænder!
Forfatter: 
Dato:  05-12-2008 12:48

Efter længe at have kigget langt efter de skønne små heste, og prøvet lidt hist og her er jeg nu KLAR!

Min dejlige araber er lige blevet solgt, og når jeg har født i januar engang er der intet der hindrer mig fra at kaste mig hovedkulds udi hestesporten igen... på islænder.

Det er enormt trist at have sagt farvel til min elskede ridehest gennem 5½ år, men på den anden side - det er bedre for hesten at blive brugt og elsket af en der kan give hvad hun fortjener, og derved også bedre for mig og min samvittighed at vide at jeg har gjort mit bedste for hende.

Det sidste lange stykke tid har jeg gentagne gange været kørt helt træt i det der forventedes af mig i fht at skulle ud og ride, have så og så meget undervisning, træne træne og træne den dressur som man syntes var påkrævet - til sidst fik jeg ondt i maven bare jeg nærmede mig stalden, og endnu mere når jeg så der var nogen i stalden. Jeg kunne ikke længere tage ud og nyde min hest, ride lange gode ture og træne det i hallen/på ridebanen som jeg følte for.

Da jeg kom igang med islænder, var det bare op og afsted med en gruppe som bor og rider i en plantage tæt på hvor jeg bor. De første gange var det mærkeligt og noget helt andet end jeg var vant til, men jeg kunne pludselig mærke noget jeg ikke havde mærket længe - glæden ved at ride!!!

Og med den kom igen ønsket om mere mere mere - ikke bare tur men også baneridning og udfordring trækker igen. Ih det er skønt!

Så jeg kan ikke vente til jeg "punkterer" til januar, og igen kan få lidt vind i håret :D

I første omgang satser jeg på halvpart, men håber da at den dag jeg igen står med egen hest for enden af træktovet ikke ligger lysår væk :P

Tak fordi I læste med - der var vist ikke rigtig nogen debat eller noget i dette, men bare et lille glædes-udbrud ;)

Sagde

Malene

Mor til Ida 10.06.05 og lillesøster i maven kommer til januar

Kig inden for på

Min Blog

0
0
Svar på denne tråd

Velkommen til...
Forfatter: 
Dato:  05-12-2008 13:13

Velkommen til islænderverdenen, jeg er sikker på, at du ikke fortryder :-)

Det lyder som en rigtigt god idé, at finde en halvpart til at starte med, så kan du lære noget om at ride gangartsheste, og danne dig et indtryk af de små størrelser, så du ved hvad du leder efter, når du skal ud og finde din egen hest :-)

God fornøjelse med det!

0
0
Svar på denne tråd

Stor forskel
Forfatter: 
Dato:  05-12-2008 20:44

på Isbamser men der er med garanti en derude der passer til dig

Held og lykke

Mvh Kenneth

0
0
Svar på denne tråd

at komme igang
Forfatter: 
Dato:  07-12-2008 16:37

Tak tak ;) Jeg glæder mig også utrolig meget til at komme igang.

Min fornemmelse er, at folk i islænderverdenen er meget mere behagelige at være omkring end dressur-dåser - og hestene er jo pragtfulde at være på

Det bliver spændende at finde min "soul-mate" i den kategori

Sagde

Malene

Mor til Ida 10.06.05 og lillesøster i maven kommer til januar

Kig inden for på

Min Blog

0
0
Svar på denne tråd

velkommen:-)
Forfatter: 
Dato:  09-12-2008 19:11

Jeg er netop konverteret og skiftet mine store heste ud med en super dejlig ismule for ca 1½måned siden----det er det bedste jeg har gjordt, ville ønske at jeg havde skiftet noget før

Unik Knapstrupper 4 år til salg kun til hmsfolk:-)

1ér pony føl hoppe klar til at flytte hjemmefra d.1 feb 09 til salg...http://www.bondegarden.dk

0
0
Svar på denne tråd

Ja velkommen
Forfatter: 
Dato:  14-12-2008 17:05

til islænderverdnen jegvtror godtnok heller ikke at du kommer til at fortryde, isbamser er jo bare det bdste man kan ønske sig,man skal ikke nødvendigvis træne og træne evig og altid man kan bare tage en god skovtur når man har tid,en god løsdrift og noget godt hø/halm eller wrap samt en god fuldfoder samt mineraler så er de dækket ind de er meget nøjsomme,jeg er osse meget glad for min islænder pga højden jeg tør ikke sidde helt deroppe pyh hvor der langt ned hi hi. mvh katrine

© Yrja ©

Løsdrift udlejes i Hobro sammen med stille og rolig islænder.

Medlem af Huginn & Muninn

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider