Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

tølt og klokker
Forfatter: 
Dato:  01-09-2008 21:21

Kære islænderfolk.

Nu må i hjælpe mig. Jeg arbejder som rideguide med islandske heste. Jeg har mange års rideerfaring, men ikke så meget med ismulerne.Vi har to stykker her, som desværre har glemt hvad det vil sige at tølte, formegentlig fordi, de har gået med for mange begyndere- men fred være med det.

Nu skal jeg så have trænet dem op igen, og jeg må sige , at jeg er forvirret. For nogle siger, at klokkerne skal på forbenene når de tenderer til trav, andre at de skal på bagbenene. Jeg synes jo det er mest logisk, at de skal på forbenene og sadlen godt og grundigt tilbage.

Men hvad siger i?

0
0
Svar på denne tråd

Klokker.
Forfatter: 
Dato:  01-09-2008 21:59

Bryder mig ikke om disse kunstige hjælpemidler.

Hvad placering af saddel angår, kan jeg kun sige at den ikke må komme for langt frem på min egen.

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  02-09-2008 09:01

hmm har aldrig hørt om at man smider klokker på bagbenene.. Men lav en masse løsgivende øvelser, jeg kan forestille mig at de er meget stive i det, hvis de har gået meget med nybegyndere. Kender ikke hestene, men hvis hestene har gået tølt før uden problemer, burde du sagtens kunne finde uden brug af klokker, men ved brug af en masse øvelser.

0
0
Svar på denne tråd

klokker
Forfatter: 
Dato:  12-09-2008 17:30

Det kan faktisk være en hjælp at sætte klokker på bagbenene når hesten er meget travagtig - derimod kan det være en hjælp at sætte dem på forbene hvis de er pasagtige. Det handler firkantet sagt om at "forsinke" enten for- eller bagben for at hjælpe takten på vej.

Men klokker afhjælper ikke problemet alene.

Som andre har nævnt, så lav en masse sideøvelser, versader mm, og så ride dem ind i tölten fra versaden - særligt godt til travtöltere.