Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

ændre navn på avler?
Forfatter: 
Dato:  15-06-2008 19:32

Kan man ændre navnet på avleren?

For nogle år tilbage solgt vi en islænderhoppe. Nu kunne jeg se hun var tilsalg på Joras i maj - da jeg så nærmere på hesteoversigten stod der et helt andet navn på avleren??????

Det er den rigtige hest

Den hest er avlet af mine forældre - har selv set hende vokse op.

Kan man godt bare ændre på det????

Elsker mine skønne men forskellige islændere; Baldur, Sif, Fenja, Andy, Freja, Röskva, og Kommi

0
0
Svar på denne tråd

Det burde man ikke kunne
Forfatter: 
Dato:  16-06-2008 17:21

man kan ændre ejer forhold men ikke opdrætter men kontakt Landscentret heste

Venlig Hilsen

Line K. Jeppesen

Midt Jylland
Salg/kommision/Træning
www.123hjemmeside.dk/Nordhus

0
0
Svar på denne tråd

tænkte det nok
Forfatter: 
Dato:  16-06-2008 17:35

Endelig en der kan svare - 1000 tak !!!

Nej opdrætter/avler burde være den samme hele hestens liv det var også derfor det undrede mig meget at en af vores solgte heste pludselig havde en anden avler på salgsannoncen!!

Men "Landscentret heste" - hvad er det og hvad kan jeg gøre?

Elsker mine skønne men forskellige islændere; Baldur, Sif, Fenja, Andy, Freja, Röskva, og Kommi

0
0
Svar på denne tråd

2134513
Forfatter: 
Dato:  16-06-2008 22:26

Hej, jeg har hørt om en der fik ændret sit "efternavn" ... Den hed oprindeligt Ofeigur fra Arbakki DK men fik det skiftet til Ofeigur fra Tyvekrogen...

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tvivler
Forfatter: 
Dato:  16-06-2008 23:55

på at hestens opdrætter er ændret på landskontoret. Eller at det overhovedet kan lade sig gøre.

Jeg kan godt forstå at du syntes at det er irriterende at se en anden tage æren for dine forældres avlsarbejde, men medmindre det ligefrem drejer sig om en førsteklasses hest syntes jeg bare at du skal lade det ligge.

Som en anden har svaret dig på Joras er oplysningerne i hesteoversigten langt hen af vejen noget brugerne selv indtaster.

Og før du kontakter landskontoret syntes jeg måske du skulle tjekke worldfengur og se hvem der står som avler der. Personligt er det stedet jeg tjekker hestenes baggrund. Jeg havde ikke engang lagt mærke til at man kunne se den slags oplysninger på Joras. Jeg kigger kun efter stamtavle, blup og flere billeder.

Enten kender jeg stutteriet/avler eller også er jeg dybest set ligeglad.

Salg af rideudstyr til islandske heste og deres ryttere.

0
0
Svar på denne tråd

ændring af avler
Forfatter: 
Dato:  20-06-2008 11:51

Nu er det på joras hesteoversigt, avler er ændret. Den har INTET overhovedet med hverken WF eller Landcentret | Hest at gøre - der er det brugerne af joras debatforum, der har mulighed for at tilføje heste/billeder/ejere, så snak med OleD eller joras på joras og få dem til at ændre det.

Knus,

Trolden ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Takker for jeres svar
Forfatter: 
Dato:  21-06-2008 19:18

Tak til jer som har svaret - jeg har fundet ud af at avler/opdrætter ikke er ændret på papir - kun på Joras af den person som havde den i kommision.

Jeg lader det ligge - den der har købt hesten ved nu hvor hun kan træffe opdrætteren og så gør det ikke alverden hvad der står pt på Joras.

endnu engang tak for hjælpen

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider