Jeg har brugt cavallo simple boots, og dem kan jeg varmt anbefale. Når man har prøvet at sætte dem på et par gange er det supernemt. Hesten skal selvfølgelig også vænne sig lidt til dem, men det plejer at gå hurtigt. De sidder godt fast, jeg har aldrig tabt dem, hverken i strakt galop, mudder eller vand. Hesten får desuden et godt "vejgreb". De har den facon de har, så din hests hovfacon har indflydelse på om det virker for dig. Køb den endelig heller ikke for store, for så svupper de eller glider rundt.
Du skal dog nok forberede dig på lidt drillerier, når jeg har haft mine på, bliver der af og til grinet lidt og sagt at de ligner fodboldstøvler. 
Tænkte på, at der kan jo godt være andre årsager til at din hest bliver ømbenet end hovene. Jeg synes det lyder lidt mystisk at hovene ser fine ud men hesten er så ømbenet at den kun kan ride en gang om måneden...
Min erfaring er iøvrigt at hestenes hove bliver bedre og mere hårde hvis man rider dem let men ofte(næsten dagligt) på hårdt og stenet underlag. Det er som om hovene hærder og bliver mere hårde. Lidt ligesom hvis vi går på bare tæer, i starten er vi ømme men efterhånden får vi hård hud og tåler mere. Man har netop brug for en moderat tilvænning, så man ikke får rifter og sår... Men har man ikke tid til at ride tit, så er boots et godt alternativ. Man kan jo tage dem af og på som det passer en.