2 af mine heste klør sig på undersiden af halsen.. de har kløet en masse pels af og har bare pletter. Jeg har for nyligt lavet en lille indhegning inde i den store (af stolper og brædder) for bedre at kunne skille hestene ad når jeg skal ha' en ud af folden.
Det er så på denne nye fold at de 2 is-muler nu står og slidder pelsen af.. det er ret rå brædder, så jeg spekulerer på om de klør mere og mere fordi de har fået splinter i huden af de rå brædder der sidder vandret rund om folden??
Nu har jeg lige afdækket hele den lille indhegning med en stødtråd øverst så de ikke kan klø sig der mere, men er ret interesseret i om nogen af jer har prøvet noget lignende???
Der er ingen tegn på utøj i pelsen - hvad kan det ellers være..? ingen af de to heste har sommereksem..
Når jeg tænker over det er det startet nogenlunde samtidig (er ikke helt sikker) med at jeg er begyndt at fodre med salvana-vitamin/mineral briketter..
Kan nogen heste få kløe af dem hvis de ikke kan tåle dem måske??
Hvad kan ellers klø her om vinteren?
Hestene går alle i løsdrift og har masser af pels, men det ser ikke ud til at de sveder og klør af den grund..
Hmm, jeg kan kun forestille mig splinterne.. nu må jeg se om de går over efter at de rå brædder er blevet helt skærmet af!
Hilsner fra Matilde