Hej Allesammen
Vi går og overvejer at sælge Gæfa, og har nu lavet en klade til en salgsannonce som lyder:
Gæfa er en utrolig smuk hoppe. Hun er lærevillig, nysgerrig og altid frisk på nye eventyrer. Den grundlæggende dressur er på plads, meget følsom for sæde (i det hele taget hjælperne). Lige pt. er hun ude af træning (mest pas og tölt). Ellers har hun gode gangarter, specielt traven er smuk. Kan godt være pasagtig i tölt og galop men dette skal blot trænes.. Har sprunget på hende en enkelt gang hvilket hun tog pænt, og afsluttede med et lille rejehop af begejstring
Gæfa er en rigtig god ven og hun elsker at arbejde samt lege fra jorden.
Jeg har haft hende med på ridelejr sammen med min anden islænder (i år 2004, samme år vi købte hende). Det gik rigtig godt både på tur og under træning på bane. På en af turene var hun bl.a. ude at svømme, og vi red med i en kvadrille. Hun sagde ikke noget til at gå på fold sammen med de andre medbragte heste.
Gæfa er vandt til at gå i løsdrift året rundt, i en lille flok på 2 stk. men kan sagtens gå i større islænderflok.. Hun skal helst gå sammen med hopper, da hun viser meget tydeligt når hun er hestegal.
Hun bryder sig ikke om at være alene på folden men kan sagtens gå alene på tur/bane.
Gæfa har fået 1 hoppeføl, hvor hun selv klarede det hele.. Så hun ville også være et muligt avlsemne. Hun er kåret med følgende karakterer:
Bygning (karakter i alt 8,11)
Hoved 8 Hals- mankekam- skuldre 8,5 Ryg- kryds 8,5 Proportioner 8,5 Benkvalitet 8 Bevægelse 7,5 Hove 7,5 Man- Hale 7
Rideegenskaber (karakter i alt 6,98)
Tölt 6,5 Langsom tölt 6,5 Trav 7 Pas 7 Galop 7 Langsom galop 7 Vilje-sind 7,5 Form under rytter 7 Skridt 7
Kåringskarakter i alt 7,43
Kan til tider være lidt nervøs/opmærksom og kræver derfor en rutineret rytter der er nede på jorden.
Specielt hvis rytteren er nervøs smitter dette med det samme af på hende.. Bortset fra det er hun en rigtig familiehest, med et vidunderligt sind. Hun er selvfølgelig passet med smed og dyrlæge.
Gæfa sælges kun som skovturshest til privat. Af den grund at hun let bliver stresset, fremmede steder, hvor der sker en masse ting omkring hende. (Hvilket gør at vi ikke vil have hun bliver udsat for at komme til stævner). Så søger du en skovmule med dejligt sind og dressuren på plads, samt en rigtig god ven, er hun lige her.
Grunden til salg er at vi vil have en mere rolig/nervefast islænder til hele familien. Da min far og lillesøster ikke er erfarende nok til hende. Samt jeg har det med at blive nervøs ved trafik (som ovennævnt ikke fungere med Gæfa), og min mor ikke har tiden til at ride hende. Dette er den eneste grund til salg! Vi ser os ret til at vælge mellem eventuelle købere. Hjem før pris!
Hvad ville I give for hende? (der er et par billeder af hende på min præsentation)
Er også gerne modtagelig for rettelser i teksten, eller endnu bedre en idé til hvad jeg kan gøre ved det eneste problem mellem Gæfa og mig (min nervøsitet for trafik, som smitter af på hende).
Mange hilsner fra Louise