Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

Forsikring af islænder
Forfatter: 
Dato:  16-09-2007 13:48

Hej Islænderfolk

Jeg er ny på islænder-forum, da jeg først nu er ved at købe en islænder efter at ha været stor-hesterytter hele mit liv.

Jeg overtager en dejlig vallak på fem år i starten af oktober, og i den forbindelse vil jeg høre jer hvad I kan anbefale i fht. forsikring? Jeg spørger på dette forum, da jeg ved at der gælder andre priser for islændere end for de store heste og jeg derfor helst vil ha jeres mening.

Hvilke selskaber har I, og hvad kan i anbefale / fraråde?

Jeg regner med at skulle ha en livsforsikring og en syge-forsikring.

Jeg ved ikke engang hvor meget man bør forsikre hesten for, hvis han som 5-års tilreddet koster 40.000, så må man vel forvente at hans værdi stiger med træningen, men hvad i al verden forsikrer man ham så for, og betyder det overhovedet så meget - den skulle jo om alt går vel helst slet ikke komme til udbetaling. Og præmien følger jo den værdi man forsikrer for.

Jeg glæder mig til at høre input fra jer.

0
0
Svar på denne tråd

Forsikring
Forfatter: 
Dato:  16-09-2007 14:40

Jeg bruger Dansk Heste Forsikring. Jeg har min forsikret for 25.000,- + Sygeforsikring (ingen selvrisiko, dækker 80 %).

Det giver jeg omkring 1600,- for om året.

Jeg har aldrig haft problemer med dem, så jeg er fuld ud tifreds med dem.

Jeg har valgt at forsikre Dottla for 25.000,- da jeg købte hende utilredet, og gav 21000,-. Så har jeg ofret tilridningen 3500,- Hvis der skulle ske hesten noget, skal jeg bare være sikker på at få de penge hjem, som jeg har givet og ofret på hende.

0
0
Svar på denne tråd

enig, dansk hesteforsikring
Forfatter: 
Dato:  17-09-2007 13:18

Den forsikring har jeg også til mine, og jeg er vældig tilfreds indtil videre.

Ja og sygeforsikring kan bestemt anbefales - især også når den er så billig.

Du skal jo forsikre for det beløb du gerne vil stå med, hvis det værste skulle ske.

Derudover kan beløbet fra sygeforsikringen ikke blive højere end forsikringssummen (der er dog stadig et max-beløb pr år)

MVH Anja

forskelligt sælges og byttes - se præsentation
0
0
Svar på denne tråd

røntgen
Forfatter: 
Dato:  17-09-2007 13:44

kan man forsikre øver 30000 uden at man skal have røntgen billder ??

0
0
Svar på denne tråd

Tusind tak
Forfatter: 
Dato:  17-09-2007 18:16
Tusind tak for jeres svar, jeg vil helt sikkert se nærmere på Dansk Hesteforsikring :-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider