Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

Super og lækker
Forfatter: 
Dato:  19-08-2007 08:56

det er, hvad min islænder er. Han nem sød, god rar i sin bedste alder 10 år. Alle kan håndtere ham fra jorden af. Mht. ridning. indlæring og træning er han også super sød og er SLET ikke dum. Lærte ret hurtigt at løfte benene, da jeg fik ideen med spanske skridt.

Er begyndt at ride ham mere i form i tølten og til trods for få måneder med dette, så yder han virkeligt for mig. Traven har han lidt svært ved, men vi træner og den kommer også stille og roligt og er LÆKKER. Galoppen er fin, tølten den fortrukne gangart, og den ene gang jeg på en eller anden mystiskvis fik ham i pas, så var der også knald på denne gangart.

Han er NEM at læsse i trailer, 210 % trafiksikker,100% styrbare på ridetur i flok, går gerne af sted alene som med andre på tur og har været til et stævne og skulle man tro, at han aldrig havde bestilt andet hele sit liv osv. osv. osv.

Hvorfor er det så, at man sidder her og drømmer om noget andet, da han er min drømmehest? Gerne en med en smule mere krudt, men stadigvæk styrbar i alle situationer. Det eneste vi mangler er lidt mere vilje under rytter? Alle siger jeg er DUM, men nu lufter jeg lige mine små syge tanker her...

Hilsen Eva L & pletfætteren Buller

0
0
Svar på denne tråd

tja...
Forfatter: 
Dato:  19-08-2007 11:08
Jeg er også typen der ikke bare lige får nok. Men det har jeg nu. De to heste jeg har er så vidt forskellige og skal håndteres ligeså forskelligt, men jeg nyder lige meget at komme ud på dem begge. Dog rider jeg ikke min 4-års ret tit, men vallakken bliver skridtet eller redet 6 gange om ugen (genoptræning), så jeg får min ridelyst stillet.
Måske er du også nødt til at have to?

Jeg har helt mistet interessen for salgsannoncer efter jeg fik nr to

MVH Anja

forskelligt sælges og byttes - se præsentation
0
0
Svar på denne tråd

Ingen problem!!!
Forfatter: 
Dato:  19-08-2007 14:47

Eva du giver bare Buller til mig og køber en anden at ride på!

Hvis det bare er mere speed du syntes han mangler kunne det så ikke hjælpe at prøve at giv ham noget special foder .,evnt et særligt energi tilskud???

Med venlig Hilsen Karina

Prøv en Islænder!
Du vil garanteret syntes det er skideskægt!

0
0
Svar på denne tråd

Fordi det er
Forfatter: 
Dato:  19-08-2007 17:40

kedeligt at ride den samme hest altid Uanset hvor dejlig den er.

Jeg har kun en af mine egne at ride på, men så har jeg mulighed for at låne 4 andre når jeg lyster - det holder gejsten oppe og man lærer at sætte pris på de sider af ens egen hest som er bedre end hos de andre heste

Mange hilsner fra Sine
stud.ling. ved AAU
Heldig ejer af (og bukkende tjener for) haflingerne
Havanna & Aslan
Skøn 4-årig haflingerhoppe sælges - se præs.
0
0
Svar på denne tråd

Nå det kunne
Forfatter: 
Dato:  19-08-2007 18:37

tænke dig hvad Karina...Må jeg så få dit sortbrogede hoppeføl? Hende er jeg lidt vild med

0
0
Svar på denne tråd

mere vilje
Forfatter: 
Dato:  19-08-2007 19:20

Min veninde har en super lækker hoppe, som hun også savnede noget mere vilje hos.

Hun valgte så at tage den må sommerferie ude hos os i Sejs, så hun kunne ride sammen med mig i hele Nordskoven, hver dag.

Og lad mig bare sige at den hest kom hjem med MEGET vilje efter blot 14 dage.

Og nu efter ca 3 uger hjemme er hun skam stadig en yderst frisk hoppe med god vilje.

Så vi regner bestemt med at hun medbringe hende igen før kåringen næste år

Så nogle gange trænger de åbenbart blot til en rideferie et andet sted, og vi har jo en super skøn natur at ride i

Her ses mere om stedet www.staldstoubjerg.dk super islænder sted

Mvh
Henrietta Joye & Ægir frá Efri-Sumarliðabæ
-
Lykken er ikke at få, hvad man ønsker - men at ønske det, man har..
Medlem af Ganti & Toppur
0
0
Svar på denne tråd

hihi kender det godt
Forfatter: 
Dato:  19-08-2007 19:29

sådan var min vallak også.

Jeg må indrømme, at jeg var noget skuffet, for jeg havde regnet med, at han blev en ridehest med meget mere knald på.

Jeg overvejede faktisk på et tidspunkt om han skulle være børnehest...men han skulle da lige have en chance.

Så jeg skrev til Brogården og fik dem til, at lave en foderplan, der skulle give mere energi.

Og jeg skal hilse og sige, at det hjalp!!! De foreslog 500 g. havre om dagen (plus alt muligt andet foder), men jeg har skåret det ned til 250 g. for han blev lige varm nok.

Måske din vallak ville reagere positivt på en ændring i foderet?

0
0
Svar på denne tråd

Eva L. :0) :0) :0)
Forfatter: 
Dato:  19-08-2007 20:59

Eva, nej, jeg kan ikke undvære Pryd.

Hun er mit drømmeføl.

Hun er ihvetilfælde ikke til salg lige foreløbligt.

Viser det sig at vi overhovedet ikke harmonerer sammen når hun er tilredet, så vil jeg da overveje salg, men ikke før.

Men jeg håber hun vokser op og bliver ligesom din Buller, for det er sådan en hest jeg gerne vil ha.

Med venlig Hilsen Karina

Prøv en Islænder!
Du vil garanteret syntes det er skideskægt!

0
0
Svar på denne tråd

Nu går han på masser af græs
Forfatter: 
Dato:  20-08-2007 11:44

pt. og jeg har egentligt aldrig fået lavet en foderplan før til nogen af mine af de 3 heste, som jeg har haft. Det har ikke været nødvendigt, men måske jeg skulle prøve, da jeg jo nødig vil komme der til at skulle sælge, da han bare er så nem, dejlig, lækker, smuk osv. osv. osv. osv.

Det må være vejen frem

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider