Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

Foder til unghest
Forfatter: 
Dato:  14-08-2007 09:10

Jeg har lige købt en dejlig 2 års hoppe efter Kjarval fra Lindegården, en dejlig rar hoppe med et kanon sind.

Hun går pt. på græs ca. 5-6 timer om dagen hvorefter hun kommer ind og får lidt hø og halm. Hun har en alm. sliksten stående.

Men jeg vil gerne forhøre mig om man skal give sådan en unghest noget ekstra ved siden af ? Jeg fik at vide ved købet af hende at hun forventes at blive omk. 138 cm. Nu er hun 126 cm så er det muligt at hun faktisk kommer op i nærheden af de 138 cm ?

Håber at der er nogen som kan hjælpe mig her...

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa!!!
Forfatter: 
Dato:  14-08-2007 12:30

Tænker lige lidt på, hvorfor hun kommer ind og gå efter de 5 - 6 timer??? Hun er jo en ismule og de skal da gå udenfor hele døgnet! Hvis det er fordi der er for meget græs, kan du vel lave en lille fold, hvor der er sparsomt med græs??? Mine to går ude døgnet rundt og der er ikke mere græs, så de får supplemeret med foder! Ang. slutstørrelsen på din unghest: Jeg tvivler på at hun når at vokse ca 12 cm, men hvem ved, man har jo lov at håbe ik?

Held og lykke med hende! Jeg leder selv efter en unghoppe, men de er bare såååå dyre, så jeg må vente til jeg vinder i lotto! Ha, ha

Den heldige ejer af ismulerne Thor og Björk, og Dv hoppen Cirkeline.
0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville
Forfatter: 
Dato:  14-08-2007 13:57
nok lade hende stå på græs hele døgnet. Ikke fordi hun er en islænder som jo rent faktisk kan have store problemer med det gode produktionsgræs der er de fleste steder i DK men fordi hun er ung. Og så ville jeg give hende nogle mineraler. Der er et utal af måder at gøre dette på; spande fra equilick, kiks fra Salvane etc.

højsgaard hestecenter
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider