Hejsa,
i fredags fik min hoppe et dejligt rødt hoppeføl. Jeg tør ikke skrive islænder føl, da der ikke er papirer på hoppen, har læst flere af jeres tråde herinde, så min hoppe fik et føl 
Nå men sagens kerne er at mit lille føl, blev alvorligt syg lørdag, havde blod i urinen og fik feber. Dyrlægen blev kaldt og det viste sig at det var en sjælden reaktion som føllet havde fået. Ikke mange føl får den, men den hedder antiimmunisering, dvs at føllet ikke kan tåle hoppens råmælk og skal fra hoppen og have erstatning indtil den er 3 dage gammel.
Når råmælken er malket ud og tarmen på føllet har lukket sig er faren ovre igen. Indtil da er råmælk = gift for føllet
og føllet vil dø hvis den ikke bliver skilt fra hoppen. De røde blodlegemer bliver destrueret og føllet dør til sidst.
Desuden blev føllets øjne gule, hvor de plejer at være hvide. Heldigvis fik jeg fat i dyrlægen i tide, vi fik føllet fra og fik den givet sutteflaske hver anden time i 2 døgn, pyha, men det ser nu ud til at den kommer sig.
Jeg ville bare lige dele dette med jer, og håber ikke at I andre kommer ud for det samme, det er ret sjældent og vist ikke set så ofte hos islændere, men det kan altså forekomme, så vær opmærksomme på jeres føl når de tisser