Hej..
Jeg er lidt frusteret!!
Jeg har en islænder som jeg er begyndt at træne meget fra jorden pga lidt genstridigheder i undervisning..(jeg underviser børn hver eftermiddag). hun har vist det man kalder for "træg vilje".
Og nu søger jeg altså råd om longering:
Når hun skal i longen kan hun overhovedet i finde ud af det. Hun ignorerer når jeg forsøger at drive hende rundt i cirklen. enten står hun stille eller også prøver hun at gå den anden vej. Hun bryder konstant cirklen.. i alle gangarter! Som regel vender hun fronten mod mig og begynder ofte at gå hen imod mig, ikke truende eller noget men som om hun siger "skal vi ikke bare droppe det og gå hjem". Jeg bruger longeringspisk.. aldrig på selve hesten, men kun til at drive den rundt. Jeg er meget forsigtig med valg af stammeleje til kommandoer da det jo nærmest er alfa og omega i longering.
Det er som om hun slet ikke forstår hvad hun skal! jeg har prøvet alle mulige pædagogiske vendinger, men det ender bare med at vi efter 10 min i longen står og glor på hinanden i hver sin ende af snoren. Og det er jo ikke meningen.. det skulle gerne være spændene for hende, men det ender med at vi begge bliver frustrerede!
Jeg vil lige sige at jeg jævnligt longerer de 6 andre islændere uden problemer. men hende her... er nærmest både blind og døv overfor alle hjælpemidler. Har konkluderet at hun med garanti aldrig har prøvet at blive longeret før hun kom hen på mit arbejde.
Hva hulen gør jeg??? Hun trænger til træning fra jorden, men det er som om intet hjælper!
Nogen gode råd??
Evnt også til andre træningsidéer der henvender sig til "træg vilje"???
Håber på svar..
-icelandic