Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

udlån af islænder
Forfatter: 
Dato:  13-11-2006 09:16

Nu står jeg så her.. og har fundet en køber til min plag.. men har ikke, hverken før eller efter salget, lige råd til at få opfyldt mit ønske om en islænderhoppe. Jeg har luret lidt på opslagstavlen på joras, men kan ikke finde noget.. er det fuldstændig umuligt at få lov at låne én.. med forkøbsret? Er der nogle af jer der kender eller har hørt om nogle der lånte eller udlånte en islænder? Hvis ja, hvor leder jeg så?

På forhånd tak!

Karina.

Dejlig fjordblanding på 2 1/2 år søger nyt hjem, evt bytte med skovturs islænder eller fjordhest.

4-hjulet ponyvogn sælges

0
0
Svar på denne tråd

Lån af islænder...
Forfatter: 
Dato:  13-11-2006 09:33

Jeg har lånt islændere flere gange med succes. Alle gange har været over en aftalt periode (fx et år) hvor jeg så havde fuld brugsret over hesten, som var det min egen, og i de fleste tilfælde selv skulle afholde alle udgifter (dog minus forsikring). Der blev iøvrigt skrevet kontrakt.

Jeg startede ud med et par ret intetsigende hopper, men selvom de ikke var så fantastiske, lærte jeg utroligt meget af at ride dem. Efter nogle år og forskellige låneheste, var jeg så heldig at få mulighed for at låne en super lækker konkurrencehoppe, som jeg red og viste til stævner igennem 2 år. Faktisk endda med nogle udgifter betalt osv, skønt!

Så jo, det kan sagtens lade sig gøre at låne en islænder. Hvis ikke der er nogle annoncer inde på joras, så prøv selv at sætte en ind, hvor du beskriver hvad du kan tilbyde, og under hvilke betingelser du forestiller dig at det skal være.

Efter et stykke tid, er du måske heldig at få bygget dig et netværk op, og så er det i hvert fald intet problem at finde en lånehest, jeg synes nærmest at jeg svømmer i dem nu (og så har jeg endda købt mig min egen hest) ;-)

Held og lykke med det!

0
0
Svar på denne tråd

tak for svar!!
Forfatter: 
Dato:  13-11-2006 09:39

Det vil jeg prøve.. tror du det spiller en stor rolle at jeg ikke er konkurrence rytter?

Karina.

Dejlig fjordblanding på 2 1/2 år søger nyt hjem, evt bytte med skovturs islænder eller fjordhest.

4-hjulet ponyvogn sælges

0
0
Svar på denne tråd

Karina du kan...
Forfatter: 
Dato:  13-11-2006 10:46

Karina du kan prøve at kontakte poul Erik Jensen fra læsø.

Jeg mener han udlejer Islændere nogle gange.

Hvilke krav han stille osv mht kontrakt aner jeg ikke noget om, man han er rigtig flink og nem at snakke med så du ku jo prøve at kontakte ham og høre???

Han har RIGTIG mange Islændere, og jeg ku forestille mig at han ku finde en der passede til dit lånebehov, osse selvom du ikke er konkurrence rytter.

Men jeg tror de færreste har lyst til at låne deres Islændere ud til folk de ikke kender.

Og Nina har den kæmpefordel at hun har fået oprettet et godt ry som rytter og låner, og hvis folk så har set hvordan hun rider og behandler de heste hun låner, så henvender der sig jo tit nogle der har hørt fra den og den at hende der kan man sagtens låne ud til... osv.

Med venlig hilsen Karina.

Prøv en Islænder!
Du vil garanteret syntes det er skideskægt!

0
0
Svar på denne tråd

doifhaoie
Forfatter: 
Dato:  13-11-2006 11:00

Tak for rådene!! Jeg prøvede lige at oprette en annonce på joras.. havde lige skrevet den helt færdig... og kigger forneden.. så klikker jeg ba... væk.. jeg klikkede på "ny".. det skulle jeg åbenbart ikke have gjort... hvor skal jeg så klikke?

Kunne godt bruge lidt første hjælp.. inden jeg skriver igen

Karina.

4-hjulet ponyvogn sælges

0
0
Svar på denne tråd

Rytter...
Forfatter: 
Dato:  13-11-2006 17:24

De første par gange jeg lånye heste, var jeg bestemt ikke kendt i islænderkredse eller på nogen måde konkurrencerytter. Det er selvfølgeligt et tillidsspørgsmål, og jeg har da været ude og prøve hesten, og ejer har godkendt stedet osv. Iøvrigt har vi, som skrevet, haft en kontrakt, hvis det værste skulle ske...

Prøv med annoncen, jeg tror altså ikke at det er umuligt ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Låne-islænder
Forfatter: 
Dato:  13-11-2006 21:16
Jeg går med overvejelser om jeg skal låne en af mine islændere ud, men jeg er ikke interesseret i at sælge. Hvis det har interesse kan du kontakte mig, så kan vi måske finde ud af noget. Jeg har før haft lånt heste ud til folk jeg har haft tillid til.

Med venlig hilsen Tina

Gør livet til en fest - rid islandsk hest.

Westernsadel + sød pony (Frida) sælges - se min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

zobbe..
Forfatter: 
Dato:  13-11-2006 22:47

Jeg har sendt dig en pb..

Karina

4-hjulet ponyvogn sælges

0
0
Svar på denne tråd

ponyvogn?
Forfatter: 
Dato:  13-01-2007 09:31
har en af jer en ponyvogn til salg???!!! :-D
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider