Jeg har lånt islændere flere gange med succes. Alle gange har været over en aftalt periode (fx et år) hvor jeg så havde fuld brugsret over hesten, som var det min egen, og i de fleste tilfælde selv skulle afholde alle udgifter (dog minus forsikring). Der blev iøvrigt skrevet kontrakt.
Jeg startede ud med et par ret intetsigende hopper, men selvom de ikke var så fantastiske, lærte jeg utroligt meget af at ride dem. Efter nogle år og forskellige låneheste, var jeg så heldig at få mulighed for at låne en super lækker konkurrencehoppe, som jeg red og viste til stævner igennem 2 år. Faktisk endda med nogle udgifter betalt osv, skønt!
Så jo, det kan sagtens lade sig gøre at låne en islænder. Hvis ikke der er nogle annoncer inde på joras, så prøv selv at sætte en ind, hvor du beskriver hvad du kan tilbyde, og under hvilke betingelser du forestiller dig at det skal være.
Efter et stykke tid, er du måske heldig at få bygget dig et netværk op, og så er det i hvert fald intet problem at finde en lånehest, jeg synes nærmest at jeg svømmer i dem nu (og så har jeg endda købt mig min egen hest) 
Held og lykke med det!