Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

 islændere dressur
Forfatter: 
Dato:  12-11-2006 07:23

Nu har vi set springende islændere, må vi se nogle islændere der rider dressur? og kan de overhovedet ride dressur?


Ja undskyld jeg skriver sådan, men min halve islænder egner sig absolut ikke til dressur, Kunne godt tænke mig at se nogle dressur ismuler :-)



0
0
Svar på denne tråd
 
 dressurislænder
Forfatter: 
Dato:  12-11-2006 15:14

har desværre intet billede, men kendte en islænder som kunne en hel masse dressur og var meget velredet!

Udover at gå samlet i alle gangarter kunne den diverse sideversøvelser + galoppirouette etc.

Måske nogen der har nogle billede fra nogle free-style stævner?


Anna Andreassen - pony- heste- og islænderrytter
0
0
Svar på denne tråd
 
 Islændere og dressur...
Forfatter: 
Dato:  12-11-2006 18:15

Jamen, islændere skal skam kunne gå dressur for at udnytte deres gangarter korrekt, så ja, islændere egner sig i aller højeste grad til dressur!


Jeg har desværre ikke nogen billeder, men tjek dette link:


hem.fyristorg.com/ridk...korall.htm


0
0
Svar på denne tråd
 
 hejhej
Forfatter: 
Dato:  13-11-2006 13:59
Jeg laver normalt versader i skridt og trav, schenkelvigninger, forpartsvendinger osv med min 5-års. Det hjælper på tølten og han er super lærenem - nemmere end min gamle oldenborg/fuldblod faktisk.


Sandra & Tímon
0
0
Svar på denne tråd
 
 islændere...
Forfatter: 
Dato:  13-11-2006 15:48

skal ride dressur ligesom alle andre heste, ligemeget størrelse, farve, race osv, på det område er de jo ens med alle andre. De skal jo os smidiggøres og skoles...

Deter en dum skrøne at islændere kun kan ride ligeud i en skov!





Lizamuhtella
Jeg har ik sort humor, men farvet humør ;-D
0
0
Svar på denne tråd
 
 Suk...
Forfatter: 
Dato:  16-11-2006 16:15

Langt de fleste heste kan gå dressur - det er som oftest rytterne, der spænder ben for muligheden ved ikke at være dygtige nok!


De islændere du ser til fx de store stævner, som bevæger sig smidigt, samlet og bærer sig selv korrekt, går således fordi der er lagt masser af ordentligt dressurarbejde i dem; i islænderverdenen er dressuren midlet til at nå målet - altså en fyrig, glad og udtryksfuld hest, der kan bevæge sig frit, smidigt og rummeligt i alle tempi og gangarter og som udviser utrættelig energi og løbeglæde.



Heste derimod, der er stive, på forparten, udtryksløse og hæmmede i bevægelserne osv., er sansyneligvis blevet således, fordi de er redet mangelfuldt eller forkert - uanset race.



-Tanja

0
0
Svar på denne tråd
 
 dressur, ja naturlogvis
Forfatter: 
Dato:  18-11-2006 00:42
nu er dressur jo ikke kun Kyra K, KÜR og Grand Prix, men gymnasticering og uddannelse af hesten, så alle heste kan gå dressur.
0
0
Svar på denne tråd
 
 her er et
Forfatter: 
Dato:  18-11-2006 14:36

Her er et billede af mig og glampi der prøver at lave noget bøjning. Det er fra i sommers, hvor vi lige var gået igang med dressur træningen, så det ser ikke helt så godt ud endnu. Men han er super dygtig til det nu :o)


og her et hvor han går til bidet... også ret gammelt billede.


Har desværre ikke nogen nye fotos.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Blander mig lige
Forfatter: 
Dato:  01-12-2006 10:24
Jeg er enig med alle de andre. Men jeg vil dog tilføje at en islænder aldrig til kunne gå dressur som en stor ridehest. De er simpelthen bygget anderledes. Men de kan sagtens gå den smukkeste dessur alligevel... man må bare springe nogen af øvelserne over.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Maja (hrannar)
Forfatter: 
Dato:  01-12-2006 11:40
Hvad er det for øvelser du mener, at islænder ikke kan gå pga deres bygning?
0
0
Svar på denne tråd
 
 hejhej
Forfatter: 
Dato:  01-12-2006 17:17

Maja: der er ikke nogle dressurøvelser en islænder ikke kan gå pga deres bygning.

Desuden er deres bygning ikke sådan, at de ikke kan gå dressur - en fjordhest kan godt have lidt problemer med ganashen, men det har islændere ikke.



Sandra & Tímon
0
0
Svar på denne tråd
 
 Enig med Sandra
Forfatter: 
Dato:  01-12-2006 19:11

Jeg er enig med Sandra.

Der er ingen dressurøvelser en islænder ikke kan udføre pga. dens bygning. Man kan lære den nøjagtigt de samme øvelser som store heste kan, eller som new forest ponyen eller connemaraen.

Dog findees der ikke mange beviser for det, da der ikke er nogen der anskaffer sig en islænder, fordi de vil nå til tops som dressurrytter.

Og dog!

Indimellem har jeg set islændere (med stamtavle) til salg til svimlende høje priser, fordi de går spring eller dressur på højt plan. Tölte kan de ikke, da det aldrig er trænet, og hesten sælges kun pga. overgang til stor hest!!

En sådan islænder er totalt værdiløs for mig.



Med venlig hilsen Karina


I vågen tilstand er det klart

Vor verden er begrænset

mens vor drømme er

for alle grænser renset

0
0
Svar på denne tråd
 
 Der er der en der
Forfatter: 
Dato:  01-12-2006 20:44
har taget BB ridderprøve på en Islandsk hest...

Venlig Hilsen

Line K. Jeppesen

Midt Jylland
Fridmar&Straumur
Samt
Rúm&Narnia
www.123hjemmeside.dk/Nordhus

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  03-12-2006 12:45

En islænder kan da være lige så god til dressur som en stor hest.. Mange storhesteryttere tror ikke en islænder kan gå dressur, men dér tager de hel fejl..


STORT UDVALG AF
islandske heste til salg!
0
0
Svar på denne tråd
 
 dressurheste
Forfatter: 
Dato:  04-12-2006 14:00
Jeg mener ikke man kan generalisere evnerne til dressur om nogen hesterace.
Måske er flere fjordheste født med en gangache som forhindrer dem i at give ordentligt efter, men nogen er stadig nået højt i dressur.
Det samme gælder både store rideheste og islændere. Alle kan have gavn af dressuren, men ikke alle kan nå lige langt.

Anna Andreassen - pony- heste- og islænderrytter
0
0
Svar på denne tråd
 
 Dressur..
Forfatter: 
Dato:  04-12-2006 16:24

Egentlig burde man jo ikke ride dressur for "dressurens skyld", men derimod for hestens! Uanset niveau! Jeg synes man skylder alle heste at blive løsgjorte, smidige og afslappede gennem dressurtræning - og er hesten en smule 'fysisk forhindret', må man jo bare prøve at gøre det på den bedst mulige måde for netop denne hest


At mange heste (her snakker jeg alle racer) kategoriseres til at de ikke har "potentiale" til dressur er vel bare fordi mange folk altid snakker i konkurrencesammenhænge, hvor hesten skal have en vis rummelighed og svæv i gangarterne for at kunne begå sig (ret mig hvis jeg er galt på den!)


Nej, dette "potentiale" besidder ikke alle heste fra naturens hånd, men de har alle sammen evnen til at blive bedre igennem rigtig dressurtræning - også islændere...



Venlig hilsen Line

Gør livet til en fest, rid islandsk hest!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider