Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

uden sadel?
Forfatter: 
Dato:  30-10-2006 19:36

Hej på denne side!! Jeg er ikke islænder ejer endnu.. men skulle gerne snart blive det.. og så har jeg gået og tænkt..

Selv har jeg kun redet islænder MED sadel.. men alle andre heste UDEN.. og jeg har aldrig hørt om nogle der red uden sadel på en islænder..

Hvordan er det? Tølt uden sadel..

Karina.

..Jeg kan da godt li dressur.. men jeg vil hellere ride tur..

0
0
Svar på denne tråd

Det kan du godt, men...
Forfatter: 
Dato:  30-10-2006 20:22
Du kan sagtens ride uden sadel på en islænder, det bliver bare sværere at ride gangarterne ordentligt (dvs primært tölt). Der er en pige, der har haft lånt en af mine hopper, og hun red lange ture uden sadel, hun sprang også (små spring) uden sadel. Men som sagt, det er nok noget vanskeligere at samle hesten uden sadel, og dermed vanskeligere at ride tölt. Men det kommer vel også meget an på hesten - hvis den vælger tölt som foretrukne gangart, så gør den det såvel med som uden sadel (formoder jeg, har dog ikke prøvet det)
0
0
Svar på denne tråd

Ja, de naturtöltere
Forfatter: 
Dato:  30-10-2006 20:26

jeg har redet tölter lige så gerne uden som med sadel Det er i øvrigt en utroligt skøn fornemmelse at tölte uden sadel - vi gjorde det meget i Island på "børnehestene" som vi brugte til at hente køer med; så lærer man for alvor at sætte pris på heste, der hellere tölter end traver

Mange hilsner fra Sine (med hafferne Havanna & Aslan)
'There is no closer secret than that between
a rider and his horse'
- Robert Surtees
Haflinger-interesseret? Kik forbi: www.takeforum.com/hafl...ngerenidan
0
0
Svar på denne tråd

Tølt uden sadel
Forfatter: 
Dato:  30-10-2006 21:16

Jeg synes næsten det er nemmere at tølte uden sadel, man mærker bedre hestens bevægelser og jeg har aldrig oplevet problemer med at samle mine to heste.

Men det afhænger nok også lidt af hesten, mine er noget af det nemmeste at ride. En 6-årig nybegynder kan få dem til at gå samlet

Hilsen Kathrine

0
0
Svar på denne tråd

på hetja
Forfatter: 
Dato:  31-10-2006 21:45

jeg kan desvær ikke ride med stigebøjler mere (skade i ankelen)

så jeg rider altid uden sadle, og kan faktisk bedre få hende til at arbejde i tølten, synes selv det var lidt underligt.. men kan meget bedre uden og hun vil 1000 heller uden sadle end med ggg

:D så det er jo bare dejligt..

Hilsen
Line Larsen :-)

En ven er en der forstår din fortid tror på din fremtid og aceptere dig i dag som den du er!!

0
0
Svar på denne tråd

ihh...
Forfatter: 
Dato:  31-10-2006 22:21

Tak for erfaringerne!!

Hvor jeg glæder mig!! Vi skal hente hende på søndag.. jeg kan slet ikke vente..

Hvordan er det med størelsen af de skønne muler.. Jeg er en lidt stor pige (ikke høj).. og hun er kun 137.. er jeg for stor?

Karina.

(som I helt sikkert hører mere til :-))

..Jeg kan da godt li dressur.. men jeg vil hellere ride tur..

0
0
Svar på denne tråd

Størrelse og højde
Forfatter: 
Dato:  01-11-2006 19:01
Hestens højde har ikke noget med dens styrke at gøre. Det er ikke ualmindeligt, at voksne mænd - islændinge på måske 100 kg - rider på heste som er mindre end din. Hesten bliver blot hurtigere træt, hvis rytteren er tung. Men du kan sagtens ride almindelige ture. Selvom man er fx en islænding på 1,95 meter og 100 kg, kan du sagtens ride en god lang tur!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider