Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

Vinterpels sveder efter ridning
Forfatter: 
Dato:  22-10-2006 22:35

Min ismule sveder meget på bringen efter ridning der skal ikke meget til,men jeg tænker bare på vil det ikke være en dum ide at klippe hende på bringen når hun skal gå i løsdrift ? hvad gør i ? mvh katrine

© Yrja og Prins ©

0
0
Svar på denne tråd

klipning
Forfatter: 
Dato:  23-10-2006 12:26

Hej Katrine

Min hoppe står også i løsdrift og bliver klippet hvert år.
Jeg har klippet hende på bringen, op ad halsen og en stribe ned langs begge sider, da hun ellers får hudproblemer, når det er så varmt.

På den måde virker det som "åndehuller" og hun sveder ikke nært så kraftigt.
Jeg behøver ikke at lægge dækken på hende og hun kan fint holde varmen, selv, når det bliver koldt. (men kønt er det ikke )

Mange Hilsener fra
Sarah

Kolonihaven - Rødovre
Lykkelig ejer af Ljóska fra Freersvang
Medlem af DI, Lokalklubben Hrimnir og Distancerytterforening.
0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  23-10-2006 13:23
du kan sagtens få den klippet på hals og bringe uden den fryser i løsdriften.

Sandra & Tímon
0
0
Svar på denne tråd

Klipning
Forfatter: 
Dato:  23-10-2006 14:28
Jeg har aldrig klippet min islænder. Jeg tørrer hende godt af med noget halm. Og jeg sørger selvfølgelig også for at skridte hende godt af.

***** Snepony *****

Hvis alt kommer imod dig,

kører du i den forkerte vejbane.

0
0
Svar på denne tråd

det samme her...
Forfatter: 
Dato:  23-10-2006 14:44
Jeg har heller aldrig klippet min, jeg tørrer hende også bare med lidt halm og husker og skridte hende godt af.. :P
MVH Sabrine
0
0
Svar på denne tråd

har klippet islænder
Forfatter: 
Dato:  23-10-2006 15:01
jeg klipper også min islænder om vinteren, der ligger billede af ham på min præsentration, hvor han er klippet...Klipper undersiden af halsen/bringen, og noget under maven, og han ser ikke ud til at fryse..

Nu med shetlænder -Lakrids- og stadig de to islændere -Mickey og Lagsi.
0
0
Svar på denne tråd

bruger
Forfatter: 
Dato:  25-10-2006 14:11

der hvor jeg rider er der en hest der sveder bar den ser sadlen. vi klipper dem ikke men når vi kommer hjem tager vi en gnubber og løfter hårene(det ser ud som de er blevet børstet mod hårene) de hjælper altid og en time senere er de tørre

Gør Livet til en fest, rid islandsk hest..

"Med mindre vi ændrer retning, ender vi hvor vi er på vej hen"

"At vove, er at miste fodfæstet et øjeblik - ikke at vove er at miste sig selv."

0
0
Svar på denne tråd

klipning
Forfatter: 
Dato:  27-10-2006 11:05

Jeg har aldrig klippet en islænder, og hidtil er der ingen af de forholdsvis mange heste jeg har redet der har lidt under deres lange pels. Hvis det har været koldt udenfor når jeg har sat dem på løsfdrift har jeg bare givet dem sveddækken på i et time eller to. Det er jo en islænder, og min personlige holdning er at islændere ikke skal klippes!!! Medmindre hesten måske skal stå i en varm stald, eller trænes MEget krævende og seriøst, men det er der vel ikke så frygtelig mange der bruger vinterperioden til (i forhold til de trænere, beridere jeg har kendskab til)

En helt anden side af sagen, er at det er sundt for hesten at svede, da de kommer af med rigtig mange affaldsstoffer!! (de skal bare have mineraler, de svedes nemlig også ud sammen med affaldsstofferne)

0
0
Svar på denne tråd

Sundt at svede...
Forfatter: 
Dato:  27-10-2006 13:42

Det kan godt være det er sundt at svede. Men forestil jer lige at løbe en lang, lang tur i frisk tempo med vinterjakke på?

Uden at lyne ned i lynlåsen!

Ja, jeg kan forestille mig at det ikke er ret sjovt.

Høffe er klippet på hals og bringe og hvor gjorden ligger. Og jeg er glad for at have gjort det for han virker ikke længere så tom for energi og tørrer ret hurtigt.

Han går uden dækken.

Tina - Nu med Høffedyret!
----------
Don´t mind the dog-
Beware of the owner!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider