Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

Dressur
Forfatter: 
Dato:  07-09-2006 15:30

Hejsa.

Nu spørg jeg måske lidt dumt, men jeg har selv fået spørgsmålet en del gange, da jeg overvejer at begynde at ride Islænder. Kan en Islænder gå lige så godt dressur som em anden slags hest? Jeg har hørt at den skal kunne det, for at have ordentlige gangarter, men nu mener jeg sådan de forskellige øvelser, der må da være en grund til at man ikke ser så mange til dressurstævner? Håber I kan svare :)

Sabrina med Athene.
Stald Kee Daimond
11/9 '97 - 8/2 '06
0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  07-09-2006 17:03

jeg rider klassisk dressur på min. det går skam fint. dyret laver versader, bag-og forpartsvendinger, schenkelvigninger osv. uden problemer og han er kun 5.

det er nødvendigt for islændere at være smidige, da det styrker deres tølt og selvfølgelig osse de andre gangarter.

de ses nok ikke til dressurstævner så tit, da man kan starte dressur til islænderstævner - så slipper man for at være medlem af en klub under DRF og for at flette - det er ikke nemt på en islænder! (:

Sandra & Tímon
Dance like a monkey!
0
0
Svar på denne tråd

Hejsa du!!
Forfatter: 
Dato:  07-09-2006 20:18

Du skriver " Der må da være en grund til at man ikke ser så mange til dressurstævner"

Men så vil jeg gerne spørger dig tilbage, hvorfor ser man ikke særlig mange travheste og galopheste starte dressurstævner?

Nok fordi der er særlige stævneklasser for disse racer.

0
0
Svar på denne tråd

Dressur
Forfatter: 
Dato:  07-09-2006 20:58

Tímon: (Y)

kapella: jeg mente bare, kan de gå på lige plan med andre hvis det er det man træner :)

Sabrina med Athene.
Stald Kee Daimond
11/9 '97 - 8/2 '06
0
0
Svar på denne tråd

Trøller sez
Forfatter: 
Dato:  07-09-2006 22:23

Du kan såmmænd sagtens ride dressur på en islænder. Nogle er bedre til det end andre

Kender btw. en hest der søger part.. Ved dyrehaven ;)

:-* Born to be wild :-*

And theres nothing wrong with me

this is how I'm supposed to be

Trøller

0
0
Svar på denne tråd

Dressur
Forfatter: 
Dato:  10-09-2006 21:26

Man kan sagtens ride dressur på en islænder, men hvis dressur er den ridedeciplin man går mest op i, er islænderen ikke det rette valg.

Så synes jeg hellere du skal købe dig en pony/hest du kan have med til dressurstavner. Hvis man har en drøm om at komme ud at køre travløb, køber man jo heller ikke en belgier, vel.

Med venlig hilsen Karina

I vågen tilstand er det klart

Vor verden er begrænset

mens vor drømme er

for alle grænser renset

0
0
Svar på denne tråd

dressur på ishest
Forfatter: 
Dato:  14-09-2006 14:46

Dressur er skam grundridningen og grundlaget for alt slags ridning, så ja en islænder kan sagtens gå dressur, det er faktisk enormt sundt at man rider dressur på dem.

F.eks. islænderens tølt orbedres ved løsgørende øvelser som versader mv. Det er dressur.

En islænder skal kunne bære sig enormt godt på bagparten for at kunne gå en flot og korrekt tølt... det kræver at man rider dressur.

Har du tænkt dig at starte dressur-stævner er den måske ikke et alm. valg at vælge en islænder, men de kan skam sagtens gå ganske pænt.

0
0
Svar på denne tråd

Min ismule er god til dressur
Forfatter: 
Dato:  28-09-2006 14:54
Jeg øver ofte dressur på Brandúr det bliver da både til versader, bag-og forpartsvendinger, schenkelvigninger osv.

Et liv uden heste..?? ALDRIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
0
0
Svar på denne tråd

Ismuledressur
Forfatter: 
Dato:  05-10-2006 09:17
Jeg rider også ganske almindelig dressur på min islænderhoppe. Jeg har startet ved nogle få klubstævner (for "almindelige" heste), og det er gået rigtig godt. Til gengæld har jeg ikke øvet særlig meget tölt med hende, så det er hun ikke ret god til.

***** Snepony *****

Hvis alt kommer imod dig,

kører du i den forkerte vejbane.

0
0
Svar på denne tråd

der er forskel på dressur
Forfatter: 
Dato:  10-10-2006 15:36
Jeg rider også dressur på min lillemand, men af erfaring, kan jeg sige, at en islænder ikke kan ride dressur, som en stor hest. Det skyldes at de er bygget anderledes. Men de kan sagtens gå i holdning og lave forskellige dressur øvelser. Og endda til god tilfredsstillelse.
0
0
Svar på denne tråd

Som en stor hest
Forfatter: 
Dato:  10-10-2006 17:09

Jeg tror ikke man kan sige at "at en islænder ikke kan ride dressur, som en stor hest" gælder generelt. Jeg kender én, hvis islænder kunne piaffere og gå passage, så den må du længere ud på landet med...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider