Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

Wintec ?
Forfatter: 
Dato:  14-08-2006 19:20

Synes det er lidt mærkeligt med de dér Wintecsadler... I beskrivelsen står der, at der er cair i - lufttryk som forhindrer trykmærker på hesten, og at sadlen tilpasser sig hestens bevægelser.

Desuden kan man udskifte kopjernet, så den passer til hver type islandshest.

Dog har min venindes hest fået ondt i ryggen af sådan én - hvis den former sig så godt, hvordan kan det så lade sig gøre ?

Synes desuden at Wintec Feldman pro sadlen er en fed sadel. Men vil jo nødig skade min hest ?

0
0
Svar på denne tråd

wintec
Forfatter: 
Dato:  16-08-2006 18:40
fordi den har cair system,og udskiftelig bomstr. er det ikke sikkert at modellen passer hestens ryg.. selvom islændere er ret ens, er det jo stadig meget individuelt...Så fordi din venindes hest fik ondt i ryggen, behøver din ikke at få det;)
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-08-2006 20:16

jeg kender også en hest der fik ont i ryggen af de der wintec sadler med luft

prøv også inde på joras jeg er næsten sikker på at der har været skrevet om det der inde så prøv at søg...HVis jeg ikke husker helt forkert er det noget med at hvis sadler med luft ikke ligger helt perfekt kan de nemt trykke...men ved ikke helt hvorfor?? Men det gør alle sadler jo når de ikke ligger godt, men personligt har jeg hørt for neget dårligt om sadler med luft til at jeg ville anskaffe en.

Nu med shetlænder -Lakrids- og stadig de to islændere -Mickey og Lagsi.
0
0
Svar på denne tråd

kunststof
Forfatter: 
Dato:  30-08-2006 21:26
Måske har det noget at gøre med at sadlen er af kunststof...
0
0
Svar på denne tråd

Det kommer
Forfatter: 
Dato:  30-08-2006 23:45

helt an på hestens bygning hvorvidt en wintec passer.

Godt nok kan man skifte kopjernet (det der bestemmer bredden på sadlen), men selve faconen på bom og puder ændres ikke med cair. Cair er kun stopningen. Wintecsadler passer generelt bedst til heste med tendens til at have en lige ryg. Hvis din hest har svaj kan den ikke anbefales, men prøv at få en sadelmager ud?

Hilsen Jette

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider