Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

Ny omkring islandshesten
Forfatter: 
Dato:  15-07-2006 18:32

Nu står jeg i den situation, at jeg er blevet interesseret i islandshesten.. De har altid facineret mig, men nu blev det sidste skub altså givet; Jeg skal til at starte i en vikingekamp-gruppe, og som i måske ved brugte man i vikingetiden islandshesten som ridedyr. Derfor, vil jeg nu gerne til at vide mere om islandske heste, og ride/passe islandske heste. For jeg ville jo gerne have en islandsk hest en dag, som jeg kunne bruge i forbindelse med vikinge-gruppen

Hvordan kommer jeg bedst i kontakt med "islandsheste-folk", og hvem skal jeg i kontakt med? Eller, findes der rideskoler, som er værd at prøve?

Er der evt. nogle af jer, som selv har at gøre med levende vikingetid? Kunne da være hyggeligt, at få en lille sludder

Mvh Anja

Besøg www.staldasgaard.webbyen.dkog se mine fine kaninunger!

0
0
Svar på denne tråd

Joras...
Forfatter: 
Dato:  16-07-2006 09:39

Joras er stedet at komme i kontakt med islænder-folket! Under hovedmenu vælger du Joras Debatforum.

Dansk Islandshesteforening er hovedorganisationen for de lokale "ride"klubber. Under "Lokalklubber" kan du finde den forening, der ligger nærmest dig. Skeifa er meget aktiv klub. Jeg ved dog ikke hvor meget de gør sig i egentlig vikinge-ridning. Det er ikke rigtig noget, der har min interesse, så jeg ved ikke hvor du kan finde vikingerne. Jeg ved dog blot at de eksisterer. Den islandske hest er jo meget mere end vikinge-ridning.

Men velkommen!

0
0
Svar på denne tråd

Mette.
Forfatter: 
Dato:  16-07-2006 18:58

Ja, den er jo mere end vikinge-ridning Islandshesten har altid facineret mig, men nu blev skubbet altså gjort. Hehe.. Mange tak, jeg vil med det samme se på siderne.

Mvh Anja

Besøg www.staldasgaard.webbyen.dkog se mine fine kaninunger!

0
0
Svar på denne tråd

Skeifa.
Forfatter: 
Dato:  22-07-2006 12:54
Som nævnt over, er Skeifa en god klub. Er selv medlem, og de arrangerer mange ture osv. Men ellers , bliv medlem af en lokalklub, tag til stævner, dyrskuer osv. :D
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider