Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

Dressur, de kan jo sagtens - Fandt jeg ud af
Forfatter: 
Dato:  15-06-2006 22:05

Er du da helt sindssyg, så blev alle fordommene om islænderen som anti-dressur hest lige væltet med et brag.

Jeg passede og red i dag en islændervallak, Fáni, han bliver primært brugt til dressurhest, men ejeren har ikke redet ham i lang tid. Jeg vidste på forhånd at han var velredet, blød i munden og virkelig havde grundridningen på plads.

Og hold da op! Han kunne gå samlet, bøje sig, og versaderne var intet problem. Jeg tror aldrig jeg har redet på en SÅ velredet pony.

- Så for mit vedkommende er det nu bevist at islænderen sagtens kan bruges til dressur, tror blot det er et spørgsmål om grundridning og den rigtige rytter.

Syntes lige at jeg ville dele denne lille solstrålehistorie med jer ismule-folk.

---------------------------------

Linnea & Sergeant Jay-Jay

0
0
Svar på denne tråd

Trøller sez
Forfatter: 
Dato:  15-06-2006 22:14

Alle heste kan gå dressur, eller lære det.

Spørgsmålet er bare om rytteren kan ;)

:-* Born to be wild :-*

And theres nothing wrong with me

this is how I'm supposed to be

Trøller

0
0
Svar på denne tråd

Dressur
Forfatter: 
Dato:  16-06-2006 08:24
Kender en der havde en islænder der kunne piaff og passage! Men som Trøller skriver, alle heste kan gå dressur. Det er bare graden, der varierer fra hest til hest... (og fra rytter til rytter). Dressur er jo ikke "kun" på grand prix niveau, men ganske almindelig ridning som versader osv.
0
0
Svar på denne tråd

Dressur...
Forfatter: 
Dato:  16-06-2006 10:54
De øvelser du nævner er alfa omega for at en islænder går optimalt i gangarterne, så det er faktisk noget alle islændere bør kunne :-)
0
0
Svar på denne tråd

dfdfdfd
Forfatter: 
Dato:  18-06-2006 13:53

Versader er altså noget alle islændere bør kunne.

Huginn kan også alt det der, Schenkelvigninger, versader, traversader, for og bagpartsvenning, tilbagetrædninger, gå til bidet, stille sig osv.

De kan skam også springe , for begge mine har sprunget 1,10 .. Det er bare at lærer den, dog har ikke så mange islændere for at springe, jeg hygger lidt med det, især på Huginn, fordi hhan ikke er konkurrence hest, men nu, her i ferien så kommer Anna Worm og underviser os :) Hende har vi købt Huginn af ,

,, Molle Bolle ''

Med

Huginn Fra Drøsselbjerg

&

Hrefna fra Bjóla-Hjortholm

0
0
Svar på denne tråd

Dejligt
Forfatter: 
Dato:  05-07-2006 12:54

Fordommende høres nemlig tit.

Da jeg var mindre red jeg på en kat 3 pony - islænder, og vi startede LB-dressur og LB-spring.

Folk GLOEDE på den, når den travede ind med alt sin store man og sit islændersind og lå og startede mod de der spinkle ponyer

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider