Ja her kommer resultat af mit møde med Ægir.
Det gik bare super godt 
Detaljeret forlbø af besøget.
Jeg var med og hente ham ind for fold. Han var sød og rolig og interesseret i os.
Stod rigtig pænt bundet inde i staldet. Og stod pænt og opførte sig pænt under strigling, og opsadling.
Maria startede med at ride ham på ridebanen, efterfulgt af ovalbanen.
Jeg observerede grundigt hvordan Maria red ham, og hvordan han opførte sig under hende.
Han blev fremvist i skridt for lange tøjler og trav og tølt i alle tempi og galop
Ja så sad jeg op. Og han stod pænt stille til jeg var klar til at gå frem.
Og så skridtet vi lidt rundt på banen, og jeg følte hurtigt at jeg fik en føling af hvordan han var under rytter.
Vi samarbejde rigtig godt efter kort tid, det roste Maria også.
Jeg red ham alene ud fra gården, for at opleve ham i denne situation. Det gik også bare rigtig super.
På et tidspunkt tabte jeg min ene bøjle og det lagde han hurtig mærke til, og ja så tog han pænt farten af indtil jeg havde fanget den igen
Super det gjorde min gamle hoppe også.
Så sadlede Maria hendes hoppe op og så red vi samme en tur rundt om gården. Da han "stresser" i denne situation, hvis han ikke må gå forrest. Han gik pænt og lystrede mig rigtig godt.
Bagefter sadlede vi af og satte ham på boks og satte os ud i det gode vejr og snakkede om vind og vejr og stævner og mine planer for ham. Og hendes fremtidsplaner for Ægir.
Og vi lyder rigtig enige 
Så alt i alt var det en kanon positiv oplevelse.
Og jeg har lige aftalt med Maria at jeg kommer imorgen formiddag kl 10 og rider en tur på Ægir.
Som vi begge er fuldt enige omkring så hellere jeg kommer og rider ham 10-20 gange hos hende hvor hun kan hjælpe/guide hvis der skulle opstå en misforståelse mellem hest og rytter eller jeg blot kommer i tvivl om noget.
Så som sagen ser ud lige nu, kunne det sagtens være at Ægir snart skal flytte "hjem" hos mig 
Rikke: Ja det er sandt at Maria Munk købte Ægir af Trille.
Og ja han er en dejlig hest.
Og han skal skam nok blive tjekke godt igennem inden lån/køb af ham.
(jeg går ind for handelsundersøgelser).