Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

Har måske fundet Drømmehesten...
Forfatter: 
Dato:  11-06-2006 06:33

Ja i høre rigtigt. HESTEN er måske fundet

Jeg skal ud og prøve/se/opleve ham på Tirsdag.

Er så spændt som et lille barn der glæder til sig til juleaften

Lidt info om ham

Vallak efter Otur frá Saudàrkròki kender i ham ?

Har sidste år nået nok point til at komme til DM, men valgte det fra, da det foregik på Sjælland..

Fra 1990. (har selv valgt at søge en ældre hest)

5-Gænger, men redet som 4-Gænger.

140 stg. Stor og robust.

Kan sin grunddressur.

Meget vilje. Men er velopdragen.

Har gået som avlshingst på Island indtil sit 6 år. Har 10 afkom.

Meget hingstet look.

Store bevægelser i alle gangarter.

Selvfølgelig passet med alt.

Meget mild sommereksem (Jeg har plads i en løsdrift der er mittefri)

Ja og meget meget mere.

Er der nogle som kan anbefale mig nogle bestemte ting jeg skal være opmærksom på ???

(ved køb skal den selvfølgelig kunne gå igennem en handelsundersøgelse)

Kryds finger

Mvh
Henrietta Joye & Nu Lobbe

IKKE medlem af (RKK)
medlem af Katla
-
Jeg Vil Hellere Såres Af Sandheden ~ End Glædes Ved En Løgn!
Elsk Mig Når Jeg Fortjener Det Mindst ~ Der Behøver jeg det mest!
0
0
Svar på denne tråd

Spændende!
Forfatter: 
Dato:  11-06-2006 09:32

Hvad er prisen? Om han er et godt køb eller ej, afhænger jo også af, hvad han koster; at han er 16 år og med eksem, kan kun trække ned. Vær forberedt på, at eksem kan blive værre og bedre, og at man ikke helt kan regne med, at hesten fortsat kun vil være mildt angrebet. Har hesten eksem, skal der slåes godt af prisen - om det er milde eller kraftige symptomer. Og vær forberedt på, at en eksemhest kræver meget ekstra pleje, og skal bære dækken i alle forårs- og sommermånederne.

Ellers lyder han skøn, men kan du fortælle mere? Hvis han har gået som avlshingst er det ikke usansyneligt, at han er kåret. Hvad er han evt. kåret med? Hvis du ikke ved det, kan man slå ham op på WorldFengur. Hvad hedder han? - Det kunne jeg rigtig godt tænke mig at vide;0).

Otur er jo far til legendariske Orri Fra Pufu, og har lavet mange rigtig gode afkom. Vi har bl.a førsteklasseshingstene Gammur Frá Toftum og Náttprymur Fra Árnporshólti stående her i Danmark. Otur har efter sigende avlet noget blandet mht. sind, og nogle af hans afkom skulle være vanskelige.

Hvem er moderen og morfaderen?

Så skal du naturligvis være sikker på, at han er sund og rask, men det kan en dyrlæge afgøre.

Hvorfor er den til salg?

-Tanja

0
0
Svar på denne tråd

Trøller sez
Forfatter: 
Dato:  11-06-2006 14:58

Tillykke ;D Det lyder rigtig spændene :)

Er der måske et link til en annonce hvis annoncen har været på nettet ?

Held og lykke med det :)

:-* Born to be wild :-*

And theres nothing wrong with me

this is how I'm supposed to be

Trøller

0
0
Svar på denne tråd

Annonce
Forfatter: 
Dato:  11-06-2006 19:24
Det må være denne hest...
0
0
Svar på denne tråd

Han ser
Forfatter: 
Dato:  11-06-2006 20:47

skøn ud - hvis jeg havde haft tid og plads, så havde jeg også hørt på ham.

Men... Er det første gang du skal have islænder? Islændere er lidt anderledes at ride end andre heste og ham her har vilje over middel

Mange hilsner fra Sine (med hafferne Havanna & Aslan)
Shit happens!
... I just try not to step in it :)
Learning seriously affects your brain -aau.dk
0
0
Svar på denne tråd

Trøller sez
Forfatter: 
Dato:  12-06-2006 13:35
Han ser da rigtig dejlig ud :D

Trøller

0
0
Svar på denne tråd

svar på spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  13-06-2006 11:51

Ja jeg må vist lige se at få svaret på alle de spørgsmål:

Tanja:

Ja han er kåret.

Er forberedet på alt evt ekstra arbejde/pleje omkring sommereksem. Har heldigvis plads i en lille løsdrift hvor det eftersigende skulle være mittefrit.

Hans fulde navn er Ægir efri-Sumarhlidabæ.

Navne på Moderen og morfar får jeg at vide i aften.

Og han skal gennem handelsundersøgelse inden evt køb/lån.

Han er til salg da han er en hest, der helst skal lave noget dagligt for at have det bedst. Og Maria har ikke den ønskede tid til at ride ham hver dag. Så derfor besluttede hun at sætte ham til salg, for at give ham muligheden for at få en ny ejer som kunne give ham den ønskede motion/opmærksomhed.

Sine:

Ja det er min første islænder. Men har haft flere både helparter/halvparter. Og har redet en del forskellige slags islænder, og har derved fundet ud af at det er lige præcis denne race der passer perfekt til mig.

Og jeg har en "ventende" plads i en lille hyggelig løsdrift til min kommende islænder.

Og at han har meget vilje skræmmer mig ikke, så længe han er styrbar. Og det ER han.

Jeg skal op og prøve ham her kl: 18 i aften. Så vender jeg tilbage med flere info om afstamning og hvordan han i helhed er.

Trøller:

Ja ser han ikke fin ud

Billede fra annoncen er taget på Island i hans unge år.

Nu vil jeg tage ud og ride en tur så jeg kan være på toppen når jeg skal ud og prøve/opleve/se/besøge Ægir og Maria.

Kryds finger for Ægir og jeg

Er der forresten andre tip jeg skal have med i baghovedet i aften ???

Mvh

IKKE medlem af (RKK)
medlem af Katla
-
0
0
Svar på denne tråd

fin hest
Forfatter: 
Dato:  13-06-2006 18:24

Hej vil da bare sige at jeg kender Ægir helt tilbage til Rasmus Møller havde ham, dejlig hest, som Rasmus solgte videre til Trille Kjeldsen. Trille må så næsten have solgt den til Maria Munk for nogle år siden? Tror ikke man finder en meget bedre lærer hest, men husk nu dyrlæge tjekket... Han er jo lidt oppe i årene

God fornøjelse

Hilsen Rikke

0
0
Svar på denne tråd

Vildt nysgerrige
Forfatter: 
Dato:  13-06-2006 20:45

efter at høre hvordan det er gået!!!

Skriv snarest!

0
0
Svar på denne tråd

Resultat af prøveturen/besøget
Forfatter: 
Dato:  13-06-2006 21:57

Ja her kommer resultat af mit møde med Ægir.

Det gik bare super godt

Detaljeret forlbø af besøget.

Jeg var med og hente ham ind for fold. Han var sød og rolig og interesseret i os.

Stod rigtig pænt bundet inde i staldet. Og stod pænt og opførte sig pænt under strigling, og opsadling.

Maria startede med at ride ham på ridebanen, efterfulgt af ovalbanen.

Jeg observerede grundigt hvordan Maria red ham, og hvordan han opførte sig under hende.

Han blev fremvist i skridt for lange tøjler og trav og tølt i alle tempi og galop

Ja så sad jeg op. Og han stod pænt stille til jeg var klar til at gå frem.

Og så skridtet vi lidt rundt på banen, og jeg følte hurtigt at jeg fik en føling af hvordan han var under rytter.

Vi samarbejde rigtig godt efter kort tid, det roste Maria også.

Jeg red ham alene ud fra gården, for at opleve ham i denne situation. Det gik også bare rigtig super.

På et tidspunkt tabte jeg min ene bøjle og det lagde han hurtig mærke til, og ja så tog han pænt farten af indtil jeg havde fanget den igen Super det gjorde min gamle hoppe også.

Så sadlede Maria hendes hoppe op og så red vi samme en tur rundt om gården. Da han "stresser" i denne situation, hvis han ikke må gå forrest. Han gik pænt og lystrede mig rigtig godt.

Bagefter sadlede vi af og satte ham på boks og satte os ud i det gode vejr og snakkede om vind og vejr og stævner og mine planer for ham. Og hendes fremtidsplaner for Ægir.

Og vi lyder rigtig enige

Så alt i alt var det en kanon positiv oplevelse.

Og jeg har lige aftalt med Maria at jeg kommer imorgen formiddag kl 10 og rider en tur på Ægir.

Som vi begge er fuldt enige omkring så hellere jeg kommer og rider ham 10-20 gange hos hende hvor hun kan hjælpe/guide hvis der skulle opstå en misforståelse mellem hest og rytter eller jeg blot kommer i tvivl om noget.

Så som sagen ser ud lige nu, kunne det sagtens være at Ægir snart skal flytte "hjem" hos mig

Rikke: Ja det er sandt at Maria Munk købte Ægir af Trille.

Og ja han er en dejlig hest.

Og han skal skam nok blive tjekke godt igennem inden lån/køb af ham. (jeg går ind for handelsundersøgelser).

Mvh

IKKE medlem af (RKK)
medlem af Katla
-
0
0
Svar på denne tråd

Ægir...
Forfatter: 
Dato:  14-06-2006 08:49
Ham kender jeg godt, har redet en del stævner imod ham og Maria, super lækker hest :-)!!!
0
0
Svar på denne tråd

Trøller sez
Forfatter: 
Dato:  14-06-2006 10:13
Ej hvor fedt at det gik så godt :D Det lyder som om du måske har fundet "Hesten"

Trøller

0
0
Svar på denne tråd

Så er Jagten slut...
Forfatter: 
Dato:  14-06-2006 14:00
Lidt opdateringer fra jagten på Drømmehesten.
Han er NU fundet

Nu skal vi bare lige have det sidste på plads og så skal Ægir flytte fra Maria og hjem til mig i Lund Jeg glæder mig helt vildt.
Indtil det hele er på plads så kører jeg til Them og rider ham, og på den måde lære ham godt at kende. Og Maria kan hjælpe med lidt tips og trix
Men allerede nu, er vi ved at blive rigtig gode venner, og er ved at få etableret et fin samarbejde.
Når han er flyttet hjem til mig så vil Maria stadig gerne komme og hjælpe med træningen eller evt problemer eller lign. Og hun er altid velkommen, da hun er en rigtig sød og dygtig pige.
Og vi tager da gerne imod hjælp/fif/tips og lign for at overgangen bliver så glidende så muligt.
Info om selve turen idag.
Jeg sadlede ham selv op.
Og red lidt på banen og på oval banen og sluttede af med en hyggelig skridt tur i det fri bare Ægir og jeg. Det var bare super...
Det er som om at vi bare forstår hinanden, selvom det sikkert lyder dumt i jeres øre. Men der bare noget mellem denne hest og jeg. Han passer på mig, og hvis jeg er usikker eller lign så støtter HAN mig. Ja han er en super skøn hest hvad mere kan jeg sige.
Ja så kryds finger for vores fremtid sammen.

Mvh

IKKE medlem af (RKK)
medlem af Katla
-
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider