Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

At passe på græsset
Forfatter: 
Dato:  25-04-2006 17:08

Nå, så skal vi til det... Foråret er på vej

Men hvad med græsset og vores ismuler???

Jeg har desværre kun ham her som den eneste "ægte" islænder, den gamle var blanding så jeg aner faktisk ikke hvad og hvordan jeg passer på græsset.

De kære ismuler har jo hang til at blive forfangen, men hvornår begynder græsset at være virkelig slemt og hvad gør i?

Jeg købte ham i november sidste år, så det her bliver vores første sommer sammen.

*** Lykkelig islænder ejer ***

Eyvindur fra Vinkærgård

0
0
Svar på denne tråd

græs tilvenning
Forfatter: 
Dato:  25-04-2006 23:51

Det forgår meget meget langsomt!

Vi har hestene på en grus fold, med minimal gras, men de skal jo ud på sommer fold, det forgår meget meget langsomt, i starten 10-15 min dagligt, i en uges tid, vigtig at se om afföringen ændre sig, altså det skal forblive hestepære ikke til en slags kolort!

Og så bare köre den langtomt op i tid, bare 5 - 10 min... man siger at når en hest er oppe på 6 timer er det fuld kost, så hust at skære ned for foder samme til, men forsæt med strå mad hö og halm, det er godt for maven, de må ikke få så meget græs at de ikke vil have halm... det siger min dyrlæge!

Også er det en god ide at lukke dem ud om natten når man er oppe på de 6 timer i begyndelsen, de spiser ikke så meget om natten...

H°ber du kunne bruge det :-) det virker hos os!

Sirid

* En gang welsh, altid welsh, også selvom jeg er i Island :-)

* Svadilfari informationer om turen kan sendes.

* Noget med et job i Island?

* Min hjemmeside: www.123hjemmeside.dk/sirid

0
0
Svar på denne tråd

græsning
Forfatter: 
Dato:  26-04-2006 21:22

Vi starter ikke endnu med græsning, da græsset er meget stærk her i begyndelsen, men langsom indgræsning og derefter på græs om natten og jordfold om dagen,

Hen på sommeren kan de fleste tåle at gå på græs hele døgnet.

Hilsen Birgit

Nordmarksgårdens hestepesion for Islænderheste og alm dresur heste
0
0
Svar på denne tråd

Mine går på græs
Forfatter: 
Dato:  10-05-2006 10:39
hele eftermiddagen og så på jordfold om natten,vælger dette da der ikke er så meget opsyn med dem om natten og de går lige ned til vejen.mvh katrine

rigtige kvinder rider islandske heste

0
0
Svar på denne tråd

KUN græs om natten
Forfatter: 
Dato:  10-05-2006 11:31

Grunden til græs om natten og jordfold om dagen er at der er mest fruktan i græsset om dagen og det er det der gør hestene forfangne .

Tilvænning er helt klart vigtigt , men lige så vigtigt er det at skåne dem for græsset om dagen .

Diana Tornbjerg Hansen

www.snerpa.tk

www.tornbjerg.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider