Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

morsyg ponny
Forfatter: 
Dato:  17-04-2006 09:38
Hej alle sammen, jeg kunne spørge her som så mange andre steder, men nu er det bare lige fordi at jeg har en islænder.
Min ponny er utrolig glad for mig, når jeg slipper hende fri på en bane sammen med andre heste hun kender, ville man tro at hun ville løbe rundt sammen med dem, men nej hun går hele tiden hen til mig, hun følger efter mig og når jeg løber, løber hun med. Jeg syntes at det er meget sødt, men nu kommer det underlige, når jeg så rider hende gider hun ikke og hun er stædig. Man skulle tro at hun var meget glad for mig, og at hun ville gøre hvad jeg siger.
kender i til noget lignende, eller har i et godt råd til hvordan hun også bliver glad for mig på ryggen.
Mvh sabrine :-)
0
0
Svar på denne tråd

Vær kontant, sæt dig i respekt
Forfatter: 
Dato:  17-04-2006 19:26
Jeg ved godt, det lyder lidt hårdt, men du bliver nødt til at sætte dig i respekt hos hende! Både fra jorden, og mens du er på ryggen af hende. Start med at arbejde fra jorden, det er det nemmeste. Her er det utroligt vigtigt, at du lykkes med det du gør. Hun SKAL adlyde dig. Begynd fx i longen, og få hende til at gå og trave på komando, få hende til at lave parade i longen. Hvis ikke hun adlyder, så må du være kontant. Det er sådan set ligegyldigt, hvilke øvelser du gør, bare det hele tiden er dig, der bestemmer. Det kan godt blive lidt af en kamp, til at begynde med, men i det lange løb får I begge det bedst på den måde. Få eventuelt en til at hjælpe dig med det, og vise dig hvordan man gør.
0
0
Svar på denne tråd

Er helt enig..
Forfatter: 
Dato:  17-04-2006 19:41

Det er så vigtig at få sat sig i respekt over for hesten. Ellers får man altså ikke nogen optimal ridehest. Det kan virke rigtig sødt at hesten er vældig glad for en. Men det er ikke det "rigtige" rytter-hest forhold.

Så longen er god at starte med. De gælder iøvrigt for alle heste når man starter. :)

Held og Lykke :)

Sofie og Geysir

{>
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider