Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

Hvad betyder...
Forfatter: 
Dato:  05-03-2006 20:35
Hey...min kære datter bliver ved med at spøger om hvad navnet Fønix eller Fønex betyder???Hun har prøvet at finde det i skolen og jeg har prøvet på nettet...uden held. Men så tænkte jeg lige på jer derude... nogle må ha`et svar.Håber i gider hjælpe. MVH en Ismule ejer..

Hey....Var så heldig at få mig en ismule sommeren ó4.Han er fra ´94, dejlig , charmen er helt i top...og altid med på en nusser.Har aldrig haft islænder før...så får sikkert brug for hjælp.....

0
0
Svar på denne tråd

Fønix...
Forfatter: 
Dato:  05-03-2006 20:53

er vel Fugl Fønix En kæmpe ørn (?), der døde, men genopstod af sin aske.

Mange hilsner fra Sine (med hafferne Havanna & Aslan)
Shit happens!
... I just try not to step in it :)
Learning seriously affects your brain -aau.dk
0
0
Svar på denne tråd

sine...
Forfatter: 
Dato:  05-03-2006 20:58
Stort tak til dig Sine

Hey....Var så heldig at få mig en ismule sommeren ó4.Han er fra ´94, dejlig , charmen er helt i top...og altid med på en nusser.Har aldrig haft islænder før...så får sikkert brug for hjælp.....

0
0
Svar på denne tråd

Fönix...
Forfatter: 
Dato:  06-03-2006 13:48
Mener at jeg har set et sted hvor der står at Fönix betyder den uforstyrrelige... Men jeg er altså ik helt sikker.!
0
0
Svar på denne tråd

Navnet Fønix
Forfatter: 
Dato:  19-03-2006 20:49

Jeg har sidet og gransket bogen med navne til islandske heste, selve navnet fønix findes ikke i den, så ja det er nok fugl fønix der tænkes på, det der kommer tætest på af navn fra bogen er, "fölskvi" det udtales (følskvi) og betyder hendøende.

Ved ikke om det er nogen hjælp.

0
0
Svar på denne tråd

jeg kan ikke finde
Forfatter: 
Dato:  19-03-2006 21:23

Jeg kan ikke finde navnet Fregna, nogen steder! Kun Fregja.. tror jeg det var... ;p

Cocktail - The Pony
Verden er smukkere set fra hesteryg
- Især fra en hest på 1.80?
Blev stolt islænder-ejer d. 10 okt.
0
0
Svar på denne tråd

Navnet fregna
Forfatter: 
Dato:  22-03-2006 22:25

Navnet Fregna findes i bogen med navne til islændere det fides under afsnit 32 hopper personnavne, navnet Fregna udtales (frægna)og betyder "Nyhed"

Jeg håber det har givet dig lidt hjælp

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider