Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

Tölt for ignoranter som mig...
Forfatter: 
Dato:  25-02-2006 19:24

Jeg er den lykkelige ejer af en islænder-unghest.

Han er købt fordi, jeg synes godt om naturheste, fordi han har en passende størrelse for mig og fordi jeg bare måtte eje ham, da jeg så ham - der var slet ingen tvivl og jeg har ikke fortrudt et sekund!

Gangarter interesserer mig ikke specielt og jeg rider ham ikke endnu, men jeg er alligevel blevet lidt nysgerrig...

Hvordan sætter man hesten i tölt? Hvorledes stimulerer man en (tilredet/trænet) hest, for at bede den om denne specielle gangart?

Idet jeg ser frem til svar,

Badusen

- Smilet fra en Samojed gør hver dag til noget særligt -
0
0
Svar på denne tråd

Trøller sez
Forfatter: 
Dato:  25-02-2006 19:51
Det er nok bedst, når du ikke har så meget erfaring med det at sende hesten i gangartstræning ;) Ellers kan det gå helt galt.. ;)

:-* Born to be wild :-*

Årets hest 2005 :D

Green day (y)
ღTrøllerღ

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-02-2006 00:19
Det er efter min mening bedst hvis du får din hest i gangartstræning, fordi det kan være MEGET inviklet med alle de 4 eller 5 gangarter, hvis hesten ikke er gangsat, og hvis du ikke er så rutineret i de forskellige gangarter.

RID ISLANDSK HEST, DET ER BEDST...

HVER EN DAG, ER EN FEST...

Anna-Louise Wilk, medlem af Geysir og ejer af Fjalar fra Tornberg

0
0
Svar på denne tråd

tölten
Forfatter: 
Dato:  26-02-2006 01:19
Det kan være meget forskelligt fra hest til hest, hvad det LIGE er der skal til for at give den gode tölt. Men gennerelt er det vel at hesten skal samles rigtig meget og drives bagfra.. Ved ikke helt hvad jeg mere skal skrive, der er sikkert andre der kan forklare det bedre end mig.. -kommer nok senere.

~ Katrine Lisbygd Nielsen ~
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider