Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

hjælp mig!!
Forfatter: 
Dato:  03-02-2006 17:15

hej alle sammen!!

jeg har et problem med min islæneder. hver gang jeg skal ud og ride (rider sammen med 2 andre)bukker han!. jeg bliver smidt af og det er meget træls!!!

så jeg kan ikk rigtig ride ham.

hvis du har et godt råd så vær sød og skriv... please har virkelig brug for hjælp...

knus eline

0
0
Svar på denne tråd

hjælp...
Forfatter: 
Dato:  03-02-2006 18:07

på fat i en prof,der kan tjekke sadle tænder bid ryg osv og prøve at ride den nå disse ting er ok,

find en der har forstand på islænder

held og lykke vil gerne høre videre forløb

du skriver ikke ret meget ang hesten

er den ok nå du rider alene

hvorlangt tid har du haft den

gør den det også ved andre osv osv

hvor gammel er den

hvor lang tid er den redet

hvordan rider du

hilsen blondal..
islænder og frieserheste
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-02-2006 20:20

Hej

Prøv at få tjekket dens ryg, tænder, smerter, sadel mm... Du kan prøve at kontakte Tove Due eller Cecilie Stadler. Tove Due er dyrlæge, akupunktør, (tror) hun er massør og fysioteapeaut.

Cecilie Stadler er en MEGET dygtig fysioteapeaut. Min islænder har været hos dem begge, og jeg kunne tydeligt mærke forskel, når de havde ordnet ham. Han ver nemlig lidt "låst" i ryggen og skulderne. Men nu tølter han som en drøm ...

Du kan også kontakte Pia Kaj, hun er hestetandlæge, og hun er en MEGET dygtig tandlæge. Hun ordner tænder på min hest. Men du kn også kontakte en dyrlæge, hvis det bliver ved.

Men ellers Held & Lykke.

RID ISLANDSK HEST, DET ER BEDST...

HVER EN DAG, ER EN FEST...

Anna-Louise Wilk, medlem af Geysir og ejer af Fjalar fra Tornberg

0
0
Svar på denne tråd

øhh...
Forfatter: 
Dato:  03-02-2006 21:00

hej...

altså... vi har haft islændere der gjorde det samme... men hvornår er det den bukker? er det når du driver på med benene, pisken, sadlen, eller hvis du driver med stemmen? en vi havde gjorde det når vi drev med benene, men holdt op da vi fik en pisk med, og én gjorde det så snart den bare så en pisk... en tredje gjorde det fordi hun havde voldsomme rygsmerter (var blevet skrævrygget fordi at hun var blevet redet forkert)...

0
0
Svar på denne tråd

hejsa, og tak for hjælpen
Forfatter: 
Dato:  12-02-2006 18:26

hejsa, og tak for hjælpen.

her har i lidt om ham: han er 12 år, er blevet redet, i ca.5-6 år, han bukker både sammen med andre og alene, han er førehest for 5 hopper men rider kun med 2 af dem, så han vil ikke væk fra de andre. Hans ryg er blevet tjekket for nylig...

han har nogle gange perioder hvor han ikke bukker, det er godt nok bortset fra, at han så lige pludselig bukker, og jeg er uforberedt, det gør det ikke bedre af at jeg lige har været på en 5 ugers ferie, hvor han kun er blevet redet 1 gang...

knus eline.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider