Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

Hjælp til info vedr. ridetur...
Forfatter: 
Dato:  02-01-2006 12:12

Vi er nogle veninder der går med tanke om at arrange en tur til Island - en tur hvor den står i ridningens tegn. Vi vil gerne kombinere at se noget og ridning. Det skal siges at ingen af os har redet på islændere før, men vi har redet andre ponier og heste, så vi regner ikke med at det bliver noget problem

Er der nogle af jer der har erfaring med dette, og som kan informere os om priser og rejse selskaber som arrangere sådanne ture?

På forhånd tak!

Med venlig hilsen

Christina

Skulle I have et dejligt DV hoppeføl/plag til salg - så send mig endelig billeder og et ord eller to :-)

0
0
Svar på denne tråd

island
Forfatter: 
Dato:  02-01-2006 12:54

Hej!

Vil lige sige at det er en god ide at komme op og ride en islænder, inden i tager på island. Det er nemlig ikke helt det samme som og ride en pony. Der skal nogle andre teknikker til og ride tølt, og det er ikke så rart at ride trav, ca 20 om dagen. Det er nok bedst hvis i tager ud til en rideskole med islænder, og prøver, og ride dem i tølt, ca 1-2 måneder før i skal på Island. Jeg ville bare ikke tage op og ride på Island, hvis jeg ikke vidste hvordan man rider en islænder. Det er meget dyrt oppe på Island, fx en burger med nogle pomfritter koster nemt 60-100 kr.

Hvis i skal på en god og ordenlig ridetur koster det ca 10.000 kr pr. person, for ca 5-7 dage. Når jeg rejste der op med min far, arrengerede vi en en tur på 5 dage, hos Ishestar, og det er et godt selskab. I kan tage på hvalsafari, og der er 97% chance for at i ser en STOR hval. En tur til Island kan godt betale sig, men man skal kunne ride en islænder, hvis man skal på rideferie der oppe.

RID ISLANDSK HEST, DET ER BEDST...

HVER EN DAG, ER EN FEST...

0
0
Svar på denne tråd

Svadilfari
Forfatter: 
Dato:  03-01-2006 17:33

Jeg kan varmt anbefale Svadilfari - Jeg har boet deroppe hos familien, der laver turen, det er ikke traditionel tur, hvor man bor i et værelse for sig selv i et hotel, men man bor i huset ved værtsfolkene, så man få en ultimativ oplevelse, desuden er sammenholdet godt da man lærer de andre der skal med på turen at kende, det er da skægt at snakke med en Englænder eller en Franskmand.

Desuden er turen med Svadilfari den eneste tur hvor man rider over en glecier "Drangajökull", man kommer ud i den RIGTIGE islandske natur. Fra 2.dagen er der ingen "vej" tilbage der kan man kun ride man kan IKKE køre i bil eller på anden mekanisk måde komme frem, så man rider med alle hestene + pakheste, en fed oplevelse. Og Thordur som er lederen kender området der oppe, han er jo vokset op der og har boet der, så han kan fortælle en masse spændende ting; han er også skæg Vi sad og snakkede om frøer kl 2 om natten. Duna som står for alt uden-oms ting er vældig sød, og laver dejlig mad Man kommer virkelig til at holde af de mennesker og man kommer til at lære dem at kende.

Jeg tager til Island i januar og arbejder i Blöndous, og i Juli kommer jeg til Svadilfari så jeg vil være der

Selve turen - tager 8 ridedage første dag er der 5-6 timer til hest, ellers er det mellem 8-9 timer til hest. Man overnatter i gamle huse og en enkel eller to nætter i et stort telt. Der er en varm pool undervejs.

Jeg har en masse matreiale liggende om turen, pakkeliste, nærmere beskrivelse af turen, og en beretning af Aasa (Thordurs mor) der var med på turen et år. Jeg har en masse billeder af hestene og nogle af menneskene og stedet. I er meget velkomne til at skrive for flere oplysninger I kan også skrive eller ringe direkte til Island til Duna.

Så er datoen kommet for næste sommers tur: 30. Juni - 8. Juli og 11. Juli - 19. Juli.
Vejledene pris for næste års tur er : 1450 EUR - ca. 10875kr incl. tur, kost og logi.

Her er der oplysninger - www.heste-nettet.dk/lodge/49654/

og har er Svadilfaris hjemmeside på tysk - www.svadilfari-iceland...dex_de.php

Hvis I skiver til mig kan I få Duna's mail som hun tjekker ofte (men vil ikke lægge den ud her, da den er mere privat)

Lige en smags prøve Det er en Oplevelse ! !

Så nu ved I Hvor det er, Så skal I Hvem det

Thordur, hans seje bil og Duna med ryggen til

Island er ikke kun barsk og koldt, og sten, men der er faktisk man smukke blomster og et helt fantastisk fugleliv der oppe

Det er Udgangspunkt for hele turen, ved foden af Drangajökull

Dette billeder ikke fra en af turene, der ville man ride mere samlet og med løsehest. Men jeg synes det var så fint

Også til hestene

Den "hvide" hest bliver kaldt Barbie, grundet sit hår Super dejlig hest, ret frisk, men god at sidde på, dejlig tölt.

Gamle Godi, sød og rar, kan ikke andet end tölt og den er god.

fra Dranajökull

Indsamling af hestene

Jeg håber jeg kunne fange jeres opmærksomhed, men prøv en tur med Svadilfari!

min mail er : welshponyer@yahoo.dk - i er meget velkommen til at skrive.

Sirid - En gang welsh, altid welsh :-)

*Informationer om Svadilfari tour, kan sendes.

*Welshpony Sælges

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider