Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

Turen går til island...
Forfatter: 
Dato:  17-12-2005 13:00

En veninde og jeg skal sommeren 2006 et smut til island, og gerne tilbringe størstedelen af stiden på ryggen af de skønne islændere.

Men hold OP hvor er der mange der udbyder rejser til island, det er ikke til at finde hoved og hale i hvad man skal vælge.

Så derfor, er der nogen der har været afsted som kan anbefale en bestemt udbyder eller et bestemt sted som absolut skal besøges?

Prislejet ligger for os på omkring 10.000 kr pr person.

Vi vil gerne ha så meget ud af turen som muligt, altså se islands skønne natur, og ridemæssigt er vi begge meget erfarende.

Så lad mig høre

Venlig hilsen Linda, Højballe og Mr. Bowie

0
0
Svar på denne tråd

Blönduós
Forfatter: 
Dato:  17-12-2005 21:28

Sonja og Haukur i Blönduós (Nordisland) kan jeg personligt anbefale. De driver et lille, hyggeligt sted, og er yderst rimelige med deres priser. De er et yngre tysk/islandsk ægtepar som er rigtig søde og rare. Desuden kan man hos dem komme med og samle heste sammen på fjeldet om efteråret. Hos dem kan I holde en 5-dages 120 km ridetur inkl den billigst mulige fly billet for ca. 10.000 kr (OK, måske 11.000, kommer an på hvad I får flyet til) (+lommepenge og hvad i måtte finde på at købe deroppe).

www.isdirect.de/unters...n_engl.htm

(hils dem fra mig, hvis I skriver/ringer til dem)

0
0
Svar på denne tråd

Svadilfari
Forfatter: 
Dato:  18-12-2005 23:07

Jeg kan varmt anbefale Svadilfari - Jeg har boet deroppe hos familien, der laver turen, det er ikke traditionel tur, hvor man bor i et værelse for sig selv i et hotel, men man bor i huset ved værtsfolkene, så man få en ultimativ oplevelse, desuden er sammenholdet godt da man lærer de andre der skal med på turen at kende, det er da skægt at snakke med en Englænder eller en Franskmand.

Desuden er turen med Svadilfari den eneste tur hvor man rider over en glecier "Drangajökull", man kommer ud i den RIGTIGE islandske natur. Fra 2.dagen er der ingen "vej" tilbage der kan man kun ride man kan IKKE køre i bil eller på anden mekanisk måde komme frem, så man rider med alle hestene + pakheste, en fed oplevelse. Og Thordur som er lederen kender området der oppe, han er jo vokset op der og har boet der, så han kan fortælle en masse spændende ting; han er også skæg :-) Vi sad og snakkede om frøer kl 2 om natten. Duna som står for alt uden-oms ting er vældig sød, og laver dejlig mad :-) Man kommer virkelig til at holde af de mennesker og man kommer til at lære dem at kende.

Jeg tager til Island i januar og arbejder i Blöndous, og i Juli kommer jeg til Svadilfari så jeg vil være der :-)

Selve turen - tager 8 ridedage første dag er der 5-6 timer til hest, ellers er det mellem 8-9 timer til hest. Man overnatter i gamle huse og en enkel eller to nætter i et stort telt. Der er en varm pool undervejs.

Jeg har en masse matreiale liggende om turen, pakkeliste, nærmere beskrivelse af turen, og en beretning af Aasa (Thordurs mor) der var med på turen et år. Jeg har en masse billeder af hestene og nogle af menneskene og stedet. I er meget velkomne til at skrive for flere oplysninger I kan også skrive eller ringe direkte til Island til Duna.

Så er datoen kommet for næste sommers tur: 30. Juni - 8. Juli og 11. Juli - 19. Juli.
Vejledene pris for næste års tur er : 1450 EUR - ca. 10875kr incl. tur, kost og logi.

Her er der oplysninger - www.heste-nettet.dk/lodge/49654/

og har er Svadilfaris hjemmeside på tysk - www.svadilfari-iceland...dex_de.php

Hvis I skiver til mig kan I få Duna's mail som hun tjekker ofte (men vil ikke lægge den ud her, da den er mere privat)

Lige en smags prøve :-) Det er en Oplevelse ! !

Så nu ved I Hvor det er, Så skal I Hvem det :-)

Thordur, hans seje bil og Duna med ryggen til :-)

Island er ikke kun barsk og koldt, og sten, men der er faktisk man smukke blomster og et helt fantastisk fugleliv der oppe :-)

Det er Udgangspunkt for hele turen, ved foden af Drangajökull

Dette billeder ikke fra en af turene, der ville man ride mere samlet og med løsehest. Men jeg synes det var så fint :-)

Også til hestene :-)

Den "hvide" hest bliver kaldt Barbie, grundet sit hår :-) Super dejlig hest, ret frisk, men god at sidde på, dejlig tölt.

Gamle Godi, sød og rar, kan ikke andet end tölt og den er god.

fra Dranajökull

Indsamling af hestene :-)

Jeg håber jeg kunne fange jeres opmærksomhed, men prøv en tur med Svadilfari!

min mail er : welshponyer@yahoo.dk - i er meget velkommen til at skrive.

Sirid - En gang welsh, altid welsh :-)

*Informationer om Svadilfari tour, kan sendes.

*Welshponyer udlejes fra januar - august

0
0
Svar på denne tråd

Snyyd .
Forfatter: 
Dato:  19-12-2005 13:36
Jeg vil så gerne til island .
0
0
Svar på denne tråd

Iceland Air
Forfatter: 
Dato:  27-12-2005 00:46

Det er en jungle ;)

Og jeg er misunderlig - gid jeg havde råd til det!

Men, billige flybilletter - Iceland Air! Der kan du komme derop for 500kr hvis du finder de rigtige dage.

Mht steder, så er der sikkert andre som kan give dig bedre råd.

Jeg red i Moesfellsbær området, men fik også lov til at ride en islandsk vallak så tosset som jeg ville :)

- Og ja, vildt fugleliv deroppe, jeg blev angrebet af en trane ;-D

.: Rollo :.

.: Chanell, Meti, Uffe, Rollo & Marie :.

| Hingsteføl sælges | Dækkener sælges | Gamacher & Bandager | Mus med bur |

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider