Puha, hvis ikke jeg skal skrive en hel roman, så synes jeg, at du skal komme med nogle mere konkrete spørgsmål

Ellers kan det være en idé, at købe eller låne en af de mange bøger der allerede er skrevet om islændere, Marit Jonsson, Ellen Tamdrup og mange andre har skrevet gode bøger herom. Prøv at søge på dit biblioteks hjemmeside, så vil der sikkert komme mange bøger frem. Du kan også gå ind på Dansk Islandshesteforbunds (DI) hjemmeside
her der kan du læse mere om den islandske heste, bl.a. kan du under dokumenter finde RID, som forklare alle de forskellige konkurenceformer. En anden god hjemmeside er
joras.dk det er DK's største hjemmeside for islænderfans, her vil du kunne finde både annoncemarked, debatforum og meget andet kun om islandske heste. Det er en god idé, at melde sig ind i DI, for så får du hver måned medlemsbladet Tølt, her vil du kunne læse spændende artikler om islandske heste og deres ejere, både indenfor sport og fritid, og du vil få invitationer til de forskellige arrangementer. Man kan også melde sig ind i en lokalklub, hvis du bor omkring Skanderbog eller Århus Syd, så kan jeg varmt anbefale lokalklubben Gletta (den er ejerne af Bækgaard også medlem af), der er både rigtigt gode fællesture, kurser og et årligt stævne. Det ser da rigtigt fint ud på billedet, dejlig hest! Bækgaard er et fint sted med søde mennesker, så der skal du da nok kunne få lidt kendskab til islænderverdenen. Held og lykke med det hele! Hvis du har mere konkrete spørgsmål er du selvfølgeligt velkommen til at komme med dem.