Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

Forklar mig alt..
Forfatter: 
Dato:  23-10-2005 17:39
... om islænderen :-) Jeg har i de sidste 9 ½ år redet på varmblodsheste, men jeg er begyndt at midste interessen for dem! så nu rider jeg på stutteri bækgård i skanderborg. det er et sted hvor de kun opdrætter islandsk heste ;-D Men nu er jeg jo helt "ny" inde for denne der side af heste-verdenen, og der er en masse ting som jeg ikke kender til, så derfor vil jeg gerne ha at i forklare mig en masse ting om islænderen, både inde for hyggeridning og konkurrence verdenen (y) lige lidt billeder fra første gang jeg sider på en islænder(det er forbudt at grine :-P) sådan nu må i gerne skrive en masse:-) Hilsen Camilla
0
0
Svar på denne tråd

Islænderen...
Forfatter: 
Dato:  23-10-2005 17:54
Puha, hvis ikke jeg skal skrive en hel roman, så synes jeg, at du skal komme med nogle mere konkrete spørgsmål ;-) Ellers kan det være en idé, at købe eller låne en af de mange bøger der allerede er skrevet om islændere, Marit Jonsson, Ellen Tamdrup og mange andre har skrevet gode bøger herom. Prøv at søge på dit biblioteks hjemmeside, så vil der sikkert komme mange bøger frem. Du kan også gå ind på Dansk Islandshesteforbunds (DI) hjemmeside her der kan du læse mere om den islandske heste, bl.a. kan du under dokumenter finde RID, som forklare alle de forskellige konkurenceformer. En anden god hjemmeside er joras.dk det er DK's største hjemmeside for islænderfans, her vil du kunne finde både annoncemarked, debatforum og meget andet kun om islandske heste. Det er en god idé, at melde sig ind i DI, for så får du hver måned medlemsbladet Tølt, her vil du kunne læse spændende artikler om islandske heste og deres ejere, både indenfor sport og fritid, og du vil få invitationer til de forskellige arrangementer. Man kan også melde sig ind i en lokalklub, hvis du bor omkring Skanderbog eller Århus Syd, så kan jeg varmt anbefale lokalklubben Gletta (den er ejerne af Bækgaard også medlem af), der er både rigtigt gode fællesture, kurser og et årligt stævne. Det ser da rigtigt fint ud på billedet, dejlig hest! Bækgaard er et fint sted med søde mennesker, så der skal du da nok kunne få lidt kendskab til islænderverdenen. Held og lykke med det hele! Hvis du har mere konkrete spørgsmål er du selvfølgeligt velkommen til at komme med dem. :-)
0
0
Svar på denne tråd

hej nina
Forfatter: 
Dato:  23-10-2005 18:02
tusind tak for svaret ;-D Jeg vil straks kigge de følg. hjemmesider ud, og kigge på biblioteket :-D ha´ en god dag hilsen Camilla
Jeg elsker marie-kiks

Medlem af FarveHumor Klubben - nu med Lilla Humor!
0
0
Svar på denne tråd

Tilføjelse...
Forfatter: 
Dato:  23-10-2005 18:07
Glettas hjemmeside er her: Gletta omkring Århus findes også lokalklubberne Toppur, Jökull, Ganti og Pokki
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider