|
|
| Islandske navne? |
|
|
Hej Heste-tosser! Har i nogle gode islandske hoppenavne? Det er til en meget smuk, men lidt sky broget hoppe. Det ville være fedt hvis i også har deres betydning. Hilsen Mai
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Trøller sez |
| Forfatter:  |
Trøller |
| Dato:  |
01-10-2005 19:23 |
|
desværre ikk.. men prøv at kigge på www.joras.dk under heste navne 
"Wake me up when september ends"
Stolt medlem af JHNs internationale klub for farveblinde Medlem af Klubben for Kikseædende Søuhyrer i Seabiscuit familien Stolt medlem af: 100% stavegenier Jeg er gud
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| har li et par stykker.. |
munille |
13-10-2005 16:58 |
|
måske raun, Rum, soley, Freya, Jara, har ikke flere, men måske kan du bruge dem
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fdhjhgj |
Fluga |
14-10-2005 16:29 |
|
Rauðhetta  Skjóna, Skjalda... var dem jeg lige kunne komme på med noget med broget Fenja (sky, så vidt jeg husker), Fína (fin/elegant), Prúð (smuk). Embla, det er bare et navn jeg selv godt kan lide 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
| navnebog |
NicolaiL |
25-10-2005 18:55 |
|
Man kan bestille en bog hos DI med navne og deres betydning
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Navn ,.,. |
Sidsel |
29-10-2005 14:58 |
|
Hmm.. havde engang en grå/hvid hoppe .- Hun hed frigg ,. Frigg betyder Gudinde ,. det er meget brugt på island, i sammenhæng med den nordiske mytologi,. Hrima = Rimfrost farve. Kan ikk komme på flere relevante lige nu 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Papegøje. |
|
|
Her er et par stykker: Sina - Vissent græs  Hneta - Nød Prinsessa - Siger vidst sig selv 
-Helena-(tidl. the-horsegirl)Du skal ikke lægge puslespil, hvis du ikke fatter en brik 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hej... |
Terja |
08-11-2005 17:05 |
|
Jeg har mange... Stó, Rán, Prúð, Fenja, Toppa, Rauðtoppa, Jøkla, Jara, Skjóna, Stelpa, Stulkan, Toka, Vinda, Sif, Silkesif, Mylla, Carmen, Harpa, Jódis, Geysa, Geisla, Kingála, Trumba, Trú, Bylgja, Assa, Eik, Mósa, Fúsa, Gletta, Alda, Brim, Løtt, Tula, Borga, Mikka, Oydnin, Ódn, Hvirlan, Eisla... Jeg kan mange flere...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Navne... |
Lullebulle |
09-11-2005 15:06 |
|
Hej... jeg har masser af navne, men gider ikke at skrive alle sammen... ellers kan du købe en bo der hedder "Hestene fra Sagaøen", det er en god bog, og der står mange islændernavne i, og om hestens historien... men du for lige et par navne. (skal lige siges at når der står "th" udtales det som blødt D). Når navnene står i parentes, så betyder det at navnet udtales sådan. Litfrith (litfriith) - m. smuk farve Freyja (fræyja) - gudinde Skjóna (skjouna) - broget hoppe Ástsæl (austsail) - den yndige Fína (fiina) - den elegante Vaka (vaka) - vågen Prúth (pruth) - stadselig, smuk Sjøfn (sjøbn) - kærlighedens gudinde Sía (sia) - gnist Flekka (flækka) - fregne, plet på huden Håber du kan bruge nogle af dem 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Papegøje. |
|
|
-Helena- (tidl. the-horsegirl) Du skal ikke lægge puslespil, hvis du ikke fatter en brik 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Islandske navne |
Helene |
17-11-2005 10:04 |
|
Hejza. du kan på dit lokate biblotek låne bogen islandske hestenavne. der er alle de navne og betydninger du kan drømme om. det gjorde jeg. og kopirede bogen da jeg kom hjem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bogen med navne... |
|
|
Kan købes for en 50'er på DI's hjemmeside - og den er rigtig skæg at læse i 
Mange hilsner fra Sine (Havanna & Aslan) Shit happens! ... I just try not to step in it 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| SKRIV!! |
|
|
hej! jeg har lige fået et føl, som jeg vil kalde fjuri. Men jeg ved ikke hvad det betyder..! gør du.? gider du ikke lige skrive hvis du ved det.? Hilsen Mia
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Smut på biblioteket |
Suppen |
04-04-2006 19:42 |
|
Smut på biblioteket og lån "hestene fra sagaøen" af Marit Jonsson. Der er rigtig mange navne, med betydning og så kan du også læse lidt om islandshestens historie...  Men der er da lige et par her: Skjóna (sjouna) - broget hoppe Vepja (væpja) - vibe, sortbroget Litla-Bliða (Litla-Bliiða) - den lille blide Gná (Gnau) - guldets gudinde Valfreya (valfræyja) - valkyrie Toppa (tåppa) - pandelok, gerne i afvigende farve Gletta (glætta) - drilleri Móskjóna (mooskjouna) - gråbrunbroget hoppe Sigrún (sigrun) - valkyrie Det var et lille udvalg fra den bog... men jeg har før oplevet at navnene godt kan have forskellige betydninger efter vilken bog det er det kommer fra. Og husk nu og sig hvad det endte med... 
- Suppen - Solen skinner som altid
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|