Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

Wintec
Forfatter: 
Dato:  29-09-2005 19:29
Hejsa jeg har lige set på en dejlig sadel synes jeg da selv:) En wintec med air i puderne og justerbar bum(kopjern)til 5700. Kender I den? Og hvilke erfarringer har I med justerbare sadler? De er meget forskellige mine heste men det kunne være skønt at kunne bruge den på dem begge... Pyrill er lidt lang over ryggen og bred. Mus er kortere og smallere over ryggen og har en ret lige ryg hvor Pyrill buer mere. Mus udvikler sig hele tiden muskelmæssigt da hun manglede mange muskler da jeg købte hende så det ville jo også være fint at kunne justere sadlen så den blev ved at passe hende... Stina.
VENT IKKE PÅ FREMTIDEN MEN GÅ DEN I MØDE :-D :-D
0
0
Svar på denne tråd

wintec med air
Forfatter: 
Dato:  21-12-2005 21:47

hej stina

jeg rider med en wintec med air og cop jern der kan skiftes,

bruger den på min islænder.syntes det er en god sadle,dejlig at ride i og ligger godt på min hest,han har denne bygning,,,så kan kun sige godt om denne sadle,

ønsker dig glædelig jul

hilsen blondal..
islænder og frieserheste
0
0
Svar på denne tråd

Wintec...
Forfatter: 
Dato:  22-12-2005 12:40
Jeg går udfra, at det er en Wintec Feldmann Pro du mener. Sådan en har jeg også, og er rigtigt glad for den. Dog synes jeg ikke at det er så lige til at skifte kop-jernet, så jeg ville nok ikke gide at skifte det hver dag, iøvrigt er jeg ikke så sikker på, at sadlen har ret godt af det...
0
0
Svar på denne tråd

Tillægs sp.
Forfatter: 
Dato:  23-12-2005 11:36

UNDSKYLD.. Men jeg har lige et "tillæg" spørgsmål.. De gl. model af Wintec feldmann (med uldstopning) er der nogle der ved om man kan få en sadelmager til at skifte bommen på dem??

De har jo normalt mellem / bred bom.. Hvis man nu gerne vil have en bred / x-bred bom kan det lade sig gøre??

0
0
Svar på denne tråd

Min Wintec
Forfatter: 
Dato:  25-12-2005 23:35

Jeg har en Wintec Pro Feldman med Cair, som jeg er meget glad for, fordi jeg sidder super godt i den pga. det halvdybe sæde af "ruskind" og knæstøtten man selv kan ændre. Desværre ligger den ikke helt så godt på min hest som jeg kunne ønske mig. Hun har nemlig ret flad manke, så den ligger lidt højt, selvom jeg har det bredeste kopjern i.

Derfor overvejer jeg kraftigt at sælge den, så du må gerne skrive hvis du er interesseret.

Dog synes jeg at 5700 er mange penge, når den er på tilbud hos Jo-Po.dk for 4500 fra ny.

Her er hun så iført Wintec.

Jeg har i øvrigt også haft skiftet kopjerne en enkelt gang, og det er bestemt ikke noget man bare gør. Vi var to om det. En til at holde sadlen og en til at sætte kopjernet på plads. Der skulle lægges en del kræfter i, men det er da smart at man har muligheden.

0
0
Svar på denne tråd

wintec
Forfatter: 
Dato:  26-12-2005 00:40
Jeg har nøjagtigt haft det samme problem med min wintec pro,den lå også alt for højt på min ismule,trods hun ikke er specielt flad,så min er også til salg da jeg købte en Barnsby istedetfor,den ligger nemlig perfekt .

Diana Tornbjerg Hansen

www.tornbjerg.dk

0
0
Svar på denne tråd

Karina O Jeg vil godt købe
Forfatter: 
Dato:  27-12-2005 22:27

dit underlag he he men det jo nok ikke tilsalg det ellers ret flot.

mvh katrine

0
0
Svar på denne tråd

Mit underlag
Forfatter: 
Dato:  28-12-2005 20:48

Underlaget er øbt for 149 kr hos Ridestyrslageret i Odense.

Man kan nok også købe det igennem deres hjemmeside.

Det er rigtigt godt til prisen.

0
0
Svar på denne tråd

Ja okey
Forfatter: 
Dato:  28-12-2005 22:49

Karina vil da lige ind og kikke på deres hjemmeside så.

mvh katrine

0
0
Svar på denne tråd

Wintec pro
Forfatter: 
Dato:  05-01-2006 13:09

Jeg rider i en Wintec Pro dressur saddel. Den fik jeg anbefalet fordi min hest er kort og kompakt. Den har samme ruskindeffekt som Feldman Pro. Man sidder godt i den.

Jeg købte min brugt og har ikke fortrudt det. Den ligger rigtig godt!

0
0
Svar på denne tråd

kritik..
Forfatter: 
Dato:  17-01-2006 11:31

Ikke for at være en dum skid, men nu er der stort set kun ros til wintec, så synes godt lige at jeg kan komme med lidt kritik. - Jeg er ikke til wintec. De ligger ofte højt på hesten, og bliver nemt redet skæve.. men til den pris, kan man selvfølgelig også sige, at det jo ikke skal være en top sadel! Den er nok god nok til juniore, som ikke vejer for meget, men synes personligt ikke de ligger godt. Det er selvfølgelig også forskelligt fra hest til hest. Respekt til det.

;-DEn ægte nordbo, rider da Islandsk turbo!! ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Ane-pane
Forfatter: 
Dato:  17-01-2006 17:59

Hej igen

Jeg har lige købt en "gammeldavs" wintec feldmann. Jeg vil give Ane-pane ret. En wintec er ikke en 10.000 kr sadel.

Jeg vil nok ikke bruge den til mig selv min røv og vægt er for stor. (selvom jeg syntes den er sjov at ride i).

Jeg syntes dog den er super som sadeltilvænding til en unghest samt super til små lette damenumser og små børn.

Jeg er meget glad for min wintec, den er super til min datter når hun skal ride min gl. ridehest og til foråret er jeg sikker på at den vil være super til tilridningen af min unghest. Når han har sat muskler til skal han have en anden sadel og jeg vil gemme wintecen som evt reservesadel og børnesadel.

0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  18-01-2006 10:53
nu har jeg ikke prøvet islænder modellen, men har haft både en Wintec-dressur og en spring.. har været glad for dem, lige så længe jeg ejede dem - det eneste irriterende er når hestene fælder, så sætter hårene sig godt og grundigt fast på sadlen..

[Sandra Louise Elfort]
Islænderrytter og heavymetal-tilhænger
0
0
Svar på denne tråd

støvsuger
Forfatter: 
Dato:  02-01-2008 17:56

du kan da støvsuge den for hår, det virker og den bliver som ny, altså der hvor der er stof på indersiden af sadelklapperne , ikke i sædet (griner).

0
0
Svar på denne tråd

wintec..
Forfatter: 
Dato:  02-01-2008 19:55
Jeg kan se at der er mange der har gode erfaringer med wintec. Personligt sidder jeg meget dårligt i dem. Der hvor jeg har hest, var der også nogle der havde wintec sadler for nogle år tilbage. Begge blev dog skiftet ud efter kirprakterens anvisning. Det var godt nok også nogle af de ældre modeller, mener det var en feldmann, eller hvad de nu hedder.. Ingen jeg kender har wintec sadler så jeg kan ikke sige noget om de nye.

*Ny hest - DYNUR*
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider