Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

Nogen forslag til Hingst?
Forfatter: 
Dato:  24-09-2005 12:13
Hej Allesammen Jeg har en hoppe på 6 år og vil gerne have den bedækket. Idun er efter Glamur fra Roskjærgaard. Hun er lille, og kort og er spinkelt bygget. Har gode gangarter, men lidt svært ved tölten. Har meget temperament, og vilje. Jeg vil gerne finde en hingst der passer til hende, men jeg ved desværre ikke hvem. Den skal have et godt sind, og være forholdsvis rolig, samt have nemt til tölt. Den må gerne være stor og rimelig robust. Ved ikke om det er nogen oplysninger der kan bruges, men det var lige hvad jeg kunne komme på. Jeg ville gerne have nogle forslag til hingstevalg, samt billeder, hvis det er noget i ligger inde med. Til sidst sætter jeg lige et par billeder ind af Idun.
0
0
Svar på denne tråd

Hvad med...
Forfatter: 
Dato:  24-09-2005 15:07
Áll f Husatoftum? Han er stor, lidt kraftig, flot, meget nemt til tølt, fantastisk sind (selv letøvede kan ride ham), middelvilje og oven i det en pæn farve. Jeg kender to afkom efter en hoppe der ligesom din er efter Glámur (og umiddelbart ser ud til at ligne din meget) og Áll, og de er begge to rigtigt lækre heste, omend meget forskellige. Han står hos Lipos Islændercenter i Herskind ved Århus.
0
0
Svar på denne tråd

Sjovt...
Forfatter: 
Dato:  25-09-2005 17:06
Jeg tænkte også på ALL inden jeg læste svaret,jeg kan også anbefale ham. Men under alle omstændigheder skal du vælge en som har pas.
0
0
Svar på denne tråd

mange tak
Forfatter: 
Dato:  25-09-2005 17:19
for hjælpen, jeg vil kigge nærmere på all,
0
0
Svar på denne tråd

En anden hingst
Forfatter: 
Dato:  27-09-2005 11:36
Jeg synes du skal bruge Austri fra Vinkærgård, en vildt lækker hingst, et kanont sind og går flot... Har selv et par føl fra ham, og de er meget søde, og har deres fars sind... og går godt... smil... han er også robust, og løfter godt...
0
0
Svar på denne tråd

Ang Austri...
Forfatter: 
Dato:  27-09-2005 14:18
Austri er en rigtigt lækker hingst, og jeg har set mange gode afkom efter ham, men, han er 4-gænger og alle de afkom jeg har set efter ham har været meget udprægede 4-gængere som virkeligt skulle lære at tølte, derfor ville jeg aldrig turde at bruge ham på en 4-ænger hoppe som tilmed har svært ved at tølte.
0
0
Svar på denne tråd

Ening med Nina BT
Forfatter: 
Dato:  27-09-2005 15:54
Aldrig aldig bruge en 4 gænger på en 4 gænger,så er det sku sjældent at afkommet får nemt til tølt.Nej brug en med pas,den behøver ikke være udpræget 5 gænger,med pasegenskaben skal være der.Og ang.Austri,så er jeg igen ening med nina,det er også min erfaring.
0
0
Svar på denne tråd

Lækker hingst
Forfatter: 
Dato:  29-09-2005 10:30
Hejsa. Ja, min hoppe har lige været en tur hos Blaevar. Lækker hingst der ikke laver røde føl på røde hopper. Gode kåringsresultater og nyindført fra Island. Forholdene hos hingsteholder er bare perfekte og der er stor hjælpsomhed. Jeg er skudt i Blaevar som også er en stor hingst. Prøv at se på hans hjemmeside http://www.blaevar.dk Hilsen Marianne
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider