Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

Hingstefold.
Forfatter: 
Dato:  24-08-2005 19:09
Er jeg den eneste der ikke sender min plag på hingstefold (han er vallak)?
Jeg har mødt flere islænder folk, der siger at jeg skal sende ham afsted, så han kan blive naturligt sat på plads og at hvis en islænding så at jeg striglede min plag ville de tro, at jeg var åndsvag.
Jeg har jo netop købt ham ung for at præge ham og få den hest jeg ønsker mig.
Jeg sørger selvfølgelig for at han ikke bliver for menneskelig.
Jeg kan bare ikke bære hvis han skulle et sted hen til han er 4½ år gammel. Hvad skal jeg så med ham, hvis jeg ikke må have kontakt med ham før om nogen år?
Ved godt det sikkert er det bedste for en islænder,men han bliver altså hos mig.
Han går pt på fold med 2 andre plage og ungheste og ældre heste, så her er opdragelsen da iorden. Dem jeg har snakket med siger bare at det skal være andre islændere.
Nu er der en islænder mere på folden, den er vist 10 år og de 2 går ikke sammen.
Hvad gør i andre og er jeres blevet nogen bøller af IKKE at have været på hingstefold?

Er du vild med kaniner? Så tryk her for:
STALD KANINLANDET
<
0
0
Svar på denne tråd

sdsdfs
Forfatter: 
Dato:  24-08-2005 19:24
du ka da sende ham på "sommerferie" :D altså sende ham på ungeheste fold et par måneder hver sommer.. :) det lyder da meget hyggeligt syns jeg.. så ka du oss selv ta ud og rejse lidt.. :D
El Trøllo wuz here!

Stolt medlem af JHNs internationale klub for farveblinde

Stem på Trausti til årets hest 2005 :)
0
0
Svar på denne tråd

Hallo det er da
Forfatter: 
Dato:  24-08-2005 21:33
fuldstændig ligemeget om det er islændere han går sammen med. Folk er sgu skøre :-P

Jeg synes det lyder helt fint, sådan som han har det nu, hvor han har andre både unge og ældre at lege med, og du gør det da bare lettere for dig selv ved at "træne" ham så småt allerede nu - altså lære at stå stille, blive striglet, løfte ben, gå i snor osv.

Jeg har aldrig hørt at en hest skulle blive skadet af ikke at have gået på hingstefold, så længe den har kvalificeret selskab, og ikke står alene med sin gamle mor eller sådan noget.

Mvh Signe
0
0
Svar på denne tråd

Det er nu ikke helt ligemeget
Forfatter: 
Dato:  24-08-2005 21:44
Islændere kan bedste lide andre islændere. Jeg begik engang den dumhed at lave mit hingsteføl gå sammen med et andet ponyføl. Det var rigtig rigtigt dumt af mig.
0
0
Svar på denne tråd

islænder hjemme,, ja hvorfor ikke
Forfatter: 
Dato:  24-08-2005 22:34
har haft flere føl og jeg strigler løfter ben osv på dem fra de er ny fødte mine gå sammen med tre andre plage og to voksne jeg kunne ikke selv tænke mig at sende mine heste væk,har også hørt nogle historie hvor der ikke var god nok opsyn syntes sagtens man kan omgås ung heste og bevare respekt for mennesker syntes selv mine heste stoler på mig er meget nemme at ride til og begynder tidligt at vende dem til mange ting de nyder det og er glade så jeg kan godt forstå du syntes det er forkert at sende ham væk og selv på island er de begundt ot omgås føllene så de få en naturlig tillid ja det er altså min mening og jeg nyder at se dem dagligt her uden for mit vindue følge med i deres udvikling deres sind og måde at være på så jeg kender dem rigtigt godt hvorforog glædes over dem {>
0
0
Svar på denne tråd

hjemme...
Forfatter: 
Dato:  25-08-2005 19:08
Hejsa
Hmm, jeg overvejede både sidste år og for 2 år siden at sende min vallak afsted (Han er nu 3), men jeg har beholdt ham herhjemme... Det er dog af den simple grund at han er lidt for god til at komme til skade. Han har slået sig nogle gange, så jeg tør ikke tage riskoen at sende ham afsted på et kæmpe areal med en masse andre unge vildbasser. Ved godt at jeg måske er lidt pylleret, men da han kan lege med sin lillesøster herhjemme og jeg ikke har råd til flere dyrlæge regninger, så bliver han hjemme....
Med venlig hilsen Lise!
Hvorfor nøjes med 3 gangarter, når du kan få 5? B-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider