Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

Garpur skal kunne Tølt
Forfatter: 
Dato:  22-07-2005 19:41
hej er der nogen der kan svare mig,hvordan man får lært en ikke tølter-til tølter,skal lige sige at han har gået meget på folden det meste af sin tid,oppe på Rømø,han er ti år,ellers har jeg igen problemer med ham,untagen det med at lægge Saddel på det er han ikke god til,så hvis i kan svare på det også så vil jeg blive glad.
mange sommerhilsener garpur
0
0
Svar på denne tråd

Har han vist tölt før?
Forfatter: 
Dato:  22-07-2005 22:51
Ved du om han har vist tölt før?

Hvis han er 5-gænger vil versader være rigtig godt for tölt'en. Når du skal have ham fra skridt til tölt, så pres dit bækken ned, og sid stille med sædet, og læg eventuelt en pisk bag på.

Hvis han er 4-gænger vil det være mere effektivt at tage tölt fra en traversade.

Men lige meget hvad, så vil alt slags smidgørende arbejde, der sætter hesten mere bagtil være rigtig godt.

Mvh. Anna
Embla - den lille røde
At have hest er en tillidssag. Ikke blot skal hesten have tillid til rytteren, rytteren skal også have tillid til hesten
0
0
Svar på denne tråd

tølt-svar
Forfatter: 
Dato:  23-07-2005 09:41
nej jeg har ikke set ham før i tølt,desvære,men tænkte bare man kunne lære ham det fordi det må dog sidde i ham som islænder.
hilsen garpur :-D
0
0
Svar på denne tråd

Desværre har ikke alle isl...
Forfatter: 
Dato:  24-07-2005 21:15
...anlæg for tølten...
0
0
Svar på denne tråd

Tølttræning...
Forfatter: 
Dato:  24-07-2005 21:19
Hvis hesten er 10 år gammel, og aldrig har tøltet, så bliver det nok svært, men det er selvfølgeligt ikke sikkert, at det er umuligt. Det kommer lidt an på, hvad hesten ellers går... Går den kun skridt, trav og galop, eller går den også pas? Hvis det sidste er tilfældet, burde den også kunne tølte, viser den derimod kun de 3 gangarter, tror jeg godt det kunne blive et problem.

Lige meget hvad, så synes jeg, at du skal sende din hest til en professionel, eller evt få en helt masse undervisning, da det er næsten umuligt at forklare på skrift, hvordan man lærer en hest at tølte.
0
0
Svar på denne tråd

undervisning
Forfatter: 
Dato:  17-08-2005 19:41
undervisning, undervisning og hårdt arbejde...
0
0
Svar på denne tråd

Garpur
Forfatter: 
Dato:  17-08-2005 21:40
bare klø på.. ;)

ham dersens trøller som jeg ridder har oss været set som en der ALDRI ville kunne komme til at tölte.. men nu går han faktisk godt.. han går momentvis ren tölt, og blir bedre dag for dag ;)
"intet der er tungere end luft kan flyve"

-Blev der sagt den gang

Men så blev Trøller født :D
0
0
Svar på denne tråd

Sadlen....
Forfatter: 
Dato:  18-08-2005 04:31
Jeg faldt lige over at du skriver at du har problemer med at lægge sadel på.
Passer sadlen rigtigt til ham, og er han blevet undersøgt for ondt i ryggen? Hvis ikke, så er det nok en god ide at få det gjort, for det gør det ikke nemmere for ham at tölte, hvis han har ondt.
Hvis alt med sadlen og ryggen er i orden, ja, så er han nok bare uopdragen og driller dig, når du lægger sadlen på.

Ellers vil jeg også råde dig til at sende hesten i professionæl trænin, hvor du har mulighed for at få lidt undervisning undervejs.
Nu ved jeg heller ikke hvor meget erfaring du har med islandshesteridning, men det er svært at tölttræne en hest, der aldrig har töltet, hvis man ikke har så meget errfaring.
Selv har jeg kun redet islænder i sammenlagt 3 år, eller lignende, og min passerhest (som jeg har købt) som jeg selv red til, töltede først da hun kom i prifessionæl træning her i foråret, og nu hvor der er kommet hul på tölten, kan jeg selv arbejde videre.

Venlig hilsen Karina

I vågen tilstand er det klart
vor verden er begrænset,
mens drømmene til gengæld er
for alle grænser renset.

(Inge Jacobsen)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider