Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

Pris på skovturshest
Forfatter: 
Dato:  04-07-2005 22:08
Min mor skal måske have hest, og hun er total skud i islænderen. Hun skal bruge den udelukkende som turhest, være godt opdraget(hun har ikke redet vildt længe) og meget stabil. Alder er næsten underordnet, bare helst ikke over 12-13 år.

Har I nogen ide om, hvor sådanne heste kan købes til helst under 20.000 og kan det overhovedet lade sig gøre?

På forhånd tak :)

Mvh. Anna
Det sværeste i verden er
at elske og acceptere
alt det uperfekte

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  05-07-2005 13:45
Det er de heste som er meget eftertragtet, så jeg tror det kan blive ret svært at finde en til under 20.000.
Men I kan kigge på Joras annoncemarked.

Ang. alder, så er en islænder på 15 år ikke gammel. Den kan sagtens holde mange år endnu. De ældre heste er nok mere erfarne, så det kan være de er mere stabile.
Hejsa fra Kristina :-) !
- Tölt er ikke en gangart men en gave fra gud 8-) -

0
0
Svar på denne tråd

Kristina
Forfatter: 
Dato:  05-07-2005 16:56
Tak for svaret... Men hvad hvis hesten ikke nødvendigvis har den bedste tølt og ingen pas? Hun er nok ikke interesseret i islænderundervisning, kun ture i skoven :)

Alderen betyder ikke så meget, bare de ikke er fulde af skavanker.

Mvh. Anna
Det sværeste i verden er
at elske og acceptere
alt det uperfekte

0
0
Svar på denne tråd

prisen
Forfatter: 
Dato:  05-07-2005 20:11
altså ting der trækker ned i pris på en islænder er fx. hvis den er over 10år og islændere hvis de da ikk blir syge kan jo holde ca. 30 år så det burde jo ik være noget problem. desuden er de først ordentligt voksne i hovederne når de er over de 10 år. så som stabil skovturshest ville det være dumt at købe en som er specielt meget yngre. desuden går de langt ned i pris hvis man ik har noget i mod at de har sommeeksem. eller hvis de ikke er så høje. men lige meget hvad så blir du nok nød til at regne med at i højst sansynligt ik finder en til under 20.000 hvis den ikke må have skavanker du ska nok regne med mellem 20.000 og 25.000
0
0
Svar på denne tråd

Pris...
Forfatter: 
Dato:  05-07-2005 21:12
Jeg tror ikke at I finder en sådan hest som du beskriver til under 20.000 kr, det er vist utopi.

Dog kan man måske finde en 3-gænger (uden tølt og pas) til den pris, men hvorfor købe en islænder hvis man er ligeglad med gangarterne?
0
0
Svar på denne tråd

Skovturshest
Forfatter: 
Dato:  05-07-2005 21:19
De er nok lidt dyrere end jeg havde regnet med..

nina: Alene af den grund, at hun er vild med islænderens sind, men ikke er særlig øvet eller ambitiøs.

Måske vi skulle overveje et gadekryds i stedet ;)

Nu må vi se hvad det bliver til.

Tak for svarene.

Mvh. Anna
Det sværeste i verden er
at elske og acceptere
alt det uperfekte

0
0
Svar på denne tråd

Her er en til 20
Forfatter: 
Dato:  06-07-2005 08:49
Hej :)

Her er en islænder til salg til 20.000,-:

Islænder

:D En hest er ikke ringere, fordi det er en pony ;)

:D
Mine tre stjerner; Flicka, Joy & Dreamlight
{>

0
0
Svar på denne tråd

Ja det bliver ikke nemt under 20
Forfatter: 
Dato:  07-07-2005 22:02
Jeg var osse på udkik efter en ishyp omkring de 20.000 men det måtte jeg opgive da de var fyldt med skavanker og unoder,så jeg måtte helt op gi 28 for en meget stabil og nem 14 års hoppé det så et køb jeg aldrig vil fortryde,men alt held og lykke med hestekøbet mvh katrine

B-) Rigtige kvinder rider islandske heste B-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider