Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Islandshest

Hva synes i?
Forfatter: 
Dato:  21-06-2005 22:11
Her i weekenden var jeg og min veninde lige ude og tage et par billeder af de dejlige islænder.

Først Kiljan:

Er han ikk bare fin?

Hele kroppen.

Og så lige hvor vi rider:

Parede.

Skridt. Synes selv dette billed er godt. Og det viser bare at islænder godt kan gå godt.

Spring. Ser lige lidt sjovt ud.

Spring igen. Kiljan kan springe, han har sprunget 110 med mig. Så et bevis mere islænder kan skQ godt lave andet end at blive redent i skoven på.

Slaipnir:

Er han ikk sød?

Hele kroppen.

Så lige lidt hvor de rider:

Parede.

Wee de flyver.

Slaipnir kan også springe, han springer 120 med rytter og han er selv 135 synes skq det er folt af en islænder.

Håber i nød dem
Hva synes i så om de 2 dejlige drenge?
0
0
Svar på denne tråd

De er da nogen dejlige heste
Forfatter: 
Dato:  21-06-2005 23:40
men hvorfor skal de abeselout have alt det tingel tangel på....`?

Samt du ville få et langt bedre sæde med længre bøjler(ved godt du sprang på nogen af dem)
Mange Hilsner

Line K. Jeppesen

Nordsjælland
0
0
Svar på denne tråd

tingel tangel
Forfatter: 
Dato:  22-06-2005 09:15
Må indrømme det altså også var det første jeg tænkte-er de begge så slemme til at slå benene sammen at det er nødvendigt? Eller hvorfor er deres ben pakket ind?
Men jo, fine er de da... :-)
0
0
Svar på denne tråd

Hejsa..
Forfatter: 
Dato:  22-06-2005 10:04
Det er nogle ritig fine heste og i ser ud til at morer jer. Det er også dejligt at se, når i nu har valgt at springe, at i så også tager det ansvar og passer på hestenes ben...
Jeg ville ønske at i lægger sadlen længere tilbage, så hestene får mere skulderfrihed..
0
0
Svar på denne tråd

Heste...
Forfatter: 
Dato:  23-06-2005 10:47
Det er da nogle rigtigt fine heste I har jer! Hvem er de efter? Det ser ud til at de er rigtigt gode springere (det er de fleste islændere faktisk), og kan lide det, hvad med at starte alrid? Det er sk... morsomt!

Hvis jeg skal komme med lidt kritik, så synes jeg, at sadlen ligger lidt for langt fremme, og at du "pakker" hesten lidt for meget på billede nr 4 og 5.

Jeg kan ikke helt forstå din kommentar under billede nr 5??? Har du da været ude for islændere som ikke kunne gå? Hvis du mener, at det er et eksempel på en islænder som kan gå samlet, så kan jeg fortælle dig, at det faktisk er meget normalt at ride "dressur" (grundridning) på islandske heste. For at en hest kan gå en ordenlig tølt, kræver det, at den er løsgjort og kan bære sig selv på bagparten. Faktisk er islændere bedre byggede til den slags, end langt de fleste store heste, pga. deres meget skrå kryds.
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-06-2005 12:33
Jeg ved ikk så meget om islænder men har bare hørt så meget om at fordi de er en tung race kan de ikk gå lige så godt som andre heste.
Og det synes jeg er noget pjat, derfor vil jeg da gerne have at folk ser at islænder går lige så godt som andre heste. Men det kan godt være det kun er mig der har hørt det. Men kan bare blive så sur over det.

Knuzar Nicoline
0
0
Svar på denne tråd

gsdgfdfgdf
Forfatter: 
Dato:  23-06-2005 14:18
syns godt at dine bøjler må være lidt længere, og sadlen en lille smule tilbage, så den får lidt mere skulder frihed..

dejlige heste... De ser virkelig fine og søde ud... :D hvor højt var springet???
En glad hest, en go hest, en flot hest, en frisk hest, en fantastisk hest, en hurtig hest, den bedste hest er en islandskhest
0
0
Svar på denne tråd

Til Trøller
Forfatter: 
Dato:  23-06-2005 16:39
Det ved jeg ikk helt men ca. mellem 65-80 cm tror jeg.
0
0
Svar på denne tråd

Kiljan...
Forfatter: 
Dato:  23-06-2005 17:29
Det er skam helt i orden, jeg er ikke sur :-) !

Jeg tror det er en udpræget opfattelse i storhesteverdenen, at islandske heste de kan kun bruges ti lskovtur, men det er en stor misforståelse.

0
0
Svar på denne tråd

Nina BT
Forfatter: 
Dato:  23-06-2005 23:45
Oki hehe det lyder da godt :-P
Det er godt du også synes at islænder også kan bruges til andet end skovture.
Hende som jeg passer den ene islænder for, vil gerne have at vi bruger gamascher så derfor rider vi med dem. Ved godt det måske er lidt dumt men de skal jo helst ikke komme til skade når vi springer. :-)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider